Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik ben in het bezit van een Iomega Storcenter IX2 server (NAS) met 4T die in RAID zijn geconfigureerd. Daardoor kan ik er slechts 2 gebruiken.
Deze zit verbonden met een standaard router van Telenet (provider) voor fibernet. Mijn PS3 zit daar ook aangekoppeld.
Ik gebruik Wifi om de inhoud te zien en af te spelen op mijn Macbook pro.

Ik gebruik PS3 Media Server of Serviio om te streamen naar mijn PS3 en dat werkt vrij goed. Alleen zou ik graag rechtstreeks van de server naar de PS3 dit doen, zodat ik mijn mac wat vrij kan maken. Dat krijg ik echter niet aan de praat. De PS3 ziet de server, maar geeft aan de bestanden niet te herkennen.
Waarschijnlijk omdat er geen mediaserver op staat, maar ik zou begoot niet weten hoe dit te doen.

Ik kan via wifi op de server via het programma Lenovo EMC storage manager, maar om de een of andere manier onthoudt mijn mac het paswoord niet zodat ik voor elke map -6 zijn dat er- telkens opnieuw de login en het paswoord moet geven.

Ik heb via een site gemerkt dat ik intussen 2 softwareversies achter zit voor mijn server.
Ik heb deze geüpdatet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
 
Ik ken deze IomegaNAS niet zo goed dus weet de mogelijkheden in instellingen niet, maar met een QNAP en Synology NAS is er een Public map waarbij geen inlog nodig is.Verder is hier met het access right management alles in te stellen over de rechten met de andere mappen.

Sla de manual er dus eens op na.
 
Als ik het begrijp staat nu de Serviio software op je Mac, maar je wilt deze er tussenuit laten en rechtstreeks van die services gebruik maken tussen je NAS en de andere toestellen? Maw, je wilt Serviio op die NAS installeren?

Voor zover ik kan zien heeft deze enkel een module voor een Synology NAS. Dus ik denk dat je dit niet gaat kunnen installeren op een Iomega NAS.
 
Aha, ik denk dat ik de vraag niet goed begrepen heb.

De NAS van Iomega is zéér beperkt in z'n functionaliteit heb ik in de handleiding gelezen. Hiermee is dit niet mogelijk.
Met een Techus, QNAP of Synology is dit wel mogelijk.
 
Over de NAS en PS3
Ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar nog steeds geen goed resultaat.
Gisterenavond ben ik me een streamer gaan halen, zodat het media player-probleem vanzelf is opgelost.


Nu zit ik wel met een pure netwerkvraag.
De mediasper werkt perfect, alleen blijkt mijn snelheid soms wat te wensen over te laten. Is er een manier om de netwerkschijf sneller met de mediaspeler te laten praten want ik heb begrepen dat die all-in-one routeren van telenet aan snelheid wat te over laten?

Alvast dank.
 
Nu zit ik wel met een pure netwerkvraag.
De mediasper werkt perfect, alleen blijkt mijn snelheid soms wat te wensen over te laten. Is er een manier om de netwerkschijf sneller met de mediaspeler te laten praten want ik heb begrepen dat die all-in-one routeren van telenet aan snelheid wat te over laten?


Ik begrijp je laatste zin niet goed. Een router-modem van Telenet heeft meer functies.
- Modem
- Switch
- Routering (NAT)
- WiFi AP

Routering gebeurd enkel tussen je intern netwerk en het internet en heeft dus geen gevolg ivm snelheid op je intern netwerk. De ingebouwde switch op (4poort?) heeft zo ze'n eigen "throughput". Als dit bijvoorbeel allemaal Gigabit poorten zijn, wil dit niet zeggen dat je effectieve throughput 4x1Gb (4Gb) is. Dat kan bijvoorbeeld op 2Gb liggen waardoor bij maximale belasting elke poort maar op 500Mb kan werken. Maar dat is nog een vrij aannemelijke snelheid.

De snelheid van je netwerk is gebonden aan de traagste component. En dikwijls is dit niet het netwerk maar de aangesloten componenten. Ofwel de schijf, of de interface van de schijf (SATA naar Eth, SATA naar USB, ...)

Dus de vraag of je het sneller kan maken hangt niet alleen van je netwerk af.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om weten dat de Telenet router meerdere functies heeft maar bij een test met mijn streaker (Eminent Web-Tv Box) blijkt dat ik slechts 15mbit ter beschikking heb. Volgens de specs van de iomega Ix2-200 zou die toch een 35mbit moeten halen, dus ik zie niet waar het verlies zich precies situeert.

Ik ben er voorlopig in geslaagd full HD te streaken, zonder haperingen zolang de file iets gecompresseerd is. Een Blu-ray ISO lukt niet zonder blokken en hapering.

Weten jullie wat ik hieraan zou kunnen doen?

Thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan