Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Edski

Gast
Ik heb een netbook die een crash heeft gehad en ik heb daar geen cd´s meer van

nu wil ik een windows xp of een windows 7 daar op installeren maar kan geen geschikte versie hier voor vinden.

Kan iemand mij hier mee helpen aub
 
er is geen recovery partition op aanwezig helaas

ik heb echt een boot iso nodig van win xp of win 7

telkens als ik een iso van een windows versie heb gevonden en die op een usb stick zet met Windows7-USB-DVD-Download-Tool
dan boot hij wel maar zodra ik in het scherm kom waar ik een schijf moet kiezen staat er geen schijf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het betreft dan niet dat het aan de iso ligt ...
eerder aan de interne meegeleverde beveiliging ,,door de fabriek voorzien !! en door veelle niet geweten ...
de harddisk die er momenteel aanwezig is dien je met kildisk te bewerken ..

maar tot mijn spijt moet ik melden dat dit niet verder mag besproken worden ....daar dit vermoedelijk om een niet legaalle versie gaat !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er is geen recovery partition op aanwezig helaas

ik heb echt een boot iso nodig van win xp of win 7

telkens als ik een iso van een windows versie heb gevonden en die op een usb stick zet met Windows7-USB-DVD-Download-Tool
dan boot hij wel maar zodra ik in het scherm kom waar ik een schijf moet kiezen staat er geen schijf

Het probleem dat hij je harde schijf niet ziet is omdat je een geschikte driver moet laden hiervoor. Tijdens het opstarten van je Windows installatie heb je de kans om "3th party drivers" te installeren als het om een Windows XP gaat (F6 drukken na opstart).
Bij Windows 7 kan je bij de harde schijf selectie de nodige drivers aanduiden, wat beter is.

Eenmaal de juiste disk controller drivers geïnstalleerd gaat hij de harddisk wel herkennen. Dit heeft dus niets te maken met een interne beveiliging van de fabrikant of dergelijke. Je kan deze schijf daarna ook op de gebruikelijke manier partitioneren/formateren en installeren.
 
ik zie dat tuts dit topic opnieuw heeft open gezet , en zelf moet ik toegeven dat mijn conclusie mischiens te voorbarig was !!
met deze bied ik dan mijn verontschuldiging aan , aan de ts ..
 
Laatst bewerkt:
Edski in free.pd
Zelfde TS er


Ik ben nooit zo'n voorstander dat mensen hetzelfde onderwerp op meerdere forums plaatst. In dit geval dus een nieuwsgroep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hem van spotnet uit door verwezen naar hier , omdat spotnet niet de plaats is om hulp te vragen !
[edit]en had hem gevraagd om dezelfde nick te gebruiken ![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan