Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een tablet van TOMTEC 8 maar willde er een op de bank.
dus nu het probleem.
als ik wifi inschakeld om verbinding te maken blijf hij zoeken naar ip adres ophalen .dan schakelt hij uit geen internet verbinding.
mijn laptop heefd gewoon verbinding met de zelfde naam en wachtwoord. wie kan mij aub helpen.
ik heb windowsXP. en beveiligd met web.veel dank als het lukt.
(y)
.
 
Als het mogelijk is zou ik je security veranderen van WEP naar WPA (of WPA2) in je WiFi router/access point. Dit geeft doorgaans minder problemen. Een firmware upgrade kan soms ook helpen, al is dat wel iets technischer. Welke Wifi router (of access point) gebruik je? Merk + model.
 
ja dat is ook normaal maar hier in ooltgesplaat is het moeilijk om kpn te instaleren ik ben 2uur aan de telefoon geweest om eindelijk internet toegang te krijgen.we hebben zelf een namm en een wachtwoord gemaakt en de laptop doet het.anders ging het niet
 
Er zijn verschillende mogelijkheden. Mogelijke oorzaken:
- MAC adres filter op je Wifi netwerk.
- Algemeen probleem dat je WEP beveiliging niet goed samenwerkt met je tablet.
- Beperkte DHCP range (enkel adres) of helemaal geen DHCP actief.

Geef ons zoveel mogelijk informatie als mogelijk van je configuratie van die epiabox. Wachtwoorden en gebruikersnamen en dergelijke moeten (mogen) we uiteraard niet weten.
 
dat van mac ip die staat wel in het tablet .
wat het probleem is wij hebben zelf (dus die mij hielp bij KPN)een router naam gegeven, en zelf een wachtwoord aangemaakt.want met WPA en WPA2 kon ik niet op internet.het is heel moeilijk uit te leggen.
 
dat van mac ip die staat wel in het tablet .
wat het probleem is wij hebben zelf (dus die mij hielp bij KPN)een router naam gegeven, en zelf een wachtwoord aangemaakt.want met WPA en WPA2 kon ik niet op internet.het is heel moeilijk uit te leggen.

Een MAC adres is niet hetzelfde als een IP adres.

Kan je op je Windows XP een command prompt openen aub? Kijk ook na of je verbinding hebt met het internet, dat dit ok is.
Typ dan volgende opdracht in en plaats het resultaat hier even. Maak desnoods een screenshot.

ipconfig /all

Mvg
 
hoe krijg ik dat doc.hier en een screenshot hoe doe je dat????
sorry


In je command prompt venster klik je in de linkerbovenhoek. Je krijgt dan een menu. Ga naar bewerken. Alles selecteren. Terug naar je menu - bewerken - kopiëren. Dan met Control-V de tekst plaatsen hier in een antwoord.

Een screenshot kan je met print screen toets. En dan plakken in paint en opslaan als een JPG bestand. Maar ik geef de voorkeur aan voorgaande.
 
ik krijg hem er niet op

Ik heb hier een screenshot gemaakt, wel in het Engels bij mij. Maar dan zie je wel waar je moet zijn.
Nadat je Alles selecteren en Kopiëren gedaan hebt kan je dit hier "plakken" (rechtermuisklik - plakken, of Control + V toets)

test.jpg
 
hostnaam acer-kbzt8wltx5
knooptypepunt onbekent
ip router ingeschakeld nee
proxy ingeschakel nee
ethernet-adaptor-draadloze netwerkverbinding
verbinding dns achtervoegsel
beschrijving wlan 802.119 mini pc module
fysiekadres oo-o6-48-c7-10
dhcp ingechakeld ja
 
hostnaam acer-kbzt8wltx5
knooptypepunt onbekent
ip router ingeschakeld nee
proxy ingeschakel nee
ethernet-adaptor-draadloze netwerkverbinding
verbinding dns achtervoegsel
beschrijving wlan 802.119 mini pc module
fysiekadres oo-o6-48-c7-10
dhcp ingechakeld ja

Dit is een begin. DHCP staat actief. Ik heb volgende gegevens nodig die je ook kan terugvinden bij "ipconfig /all"

IP V4 adres
Subnet masker
DNS server 1
DNS Server 2
Gateway adres
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan