Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Weet iemand hoe ik bij intenet via de kabel van Telenet(200Mbit) rechtstreeks via mijn wifi router (asus ac66) op het internet kan. Dus zonder via de wifi van Telenet te gaan (dubbele nat) of is dit onmogelijk? De methode die beschreven wordt door Telenet werkt, maar de snelheid is matig, terwijl met de asusu ac router zeer hoge snelheden kunnen worden gehaald(downloaden). Ik heb gehoord dat het moet mogelijk zijn via port forwarding, maar daar ken ik onvoldoende van om dit tot een goed einde te brengen. Voordat Telenet mijn modem vervangen heeft haalde ik met mijn wifi downloadsnelheden tot 22MB/sec of 176Mbit/sec, nu nog amper 15MB/sec.

Bedankt bij voorbaat,

Frans15000
 
Als dit na tussenkomst van Telenet zo geworden is, dan moet Telenet ter plaatse de herstelling doen. Dit valt onder de garantie van de uitgevoerde werken.
 
Weet iemand hoe ik bij intenet via de kabel van Telenet(200Mbit) rechtstreeks via mijn wifi router (asus ac66) op het internet kan. Dus zonder via de wifi van Telenet te gaan (dubbele nat) of is dit onmogelijk?

Je stelt twee vragen door elkaar. Je kan de ingebouwde Wifi van je Telenet modem/router via Mijn Telenet uitschakelen (of vroeger ging dit alleszins toch). Maar de routering (NAT) van je Telenet modem/router kan je niet omzeilen. De enige mogelijkheid is een zakelijk abbo te nemen en publieke IP addressen vragen. (met meerkost dus!)

Dubbele NAT is altijd mogelijk. De meesten die een eigen draadloze router erachter hangen werken zo. Natuurlijk is dit niet zo proper. Daarom gebruik ik voorlopig nog een ouder type modem (zonder routering).


De methode die beschreven wordt door Telenet werkt, maar de snelheid is matig, terwijl met de asusu ac router zeer hoge snelheden kunnen worden gehaald(downloaden). Ik heb gehoord dat het moet mogelijk zijn via port forwarding, maar daar ken ik onvoldoende van om dit tot een goed einde te brengen. Voordat Telenet mijn modem vervangen heeft haalde ik met mijn wifi downloadsnelheden tot 22MB/sec of 176Mbit/sec, nu nog amper 15MB/sec.

Port forwarding is niet mogelijk op je Telenet router. Je kan daar vrijwel niets op instellen.
Die nieuwe modems/routers van Telenet zijn goed voor 95% van de gebruikers. Alles aanwezig erop. Maar als je alles zelf in de hand wil houden en zelf doen, dan ben je gezien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan