niet snel opvolgen van commando's

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen,

mijn computer is sinds kort plotseling overgegaan op het zeer langzaam uitvoeren van commando,s welke ik geef met de linker muisknop,na het indrukken van de linker muisknop duurt het 5 tot 10 seconden of langer voordat de computer reageert.

Letters komen een voor een sukkelend achter elkaar in een tekst.

Het duurt lang voor een programma reageert. Krijg dan vaak eerst een scherm bijvoorbeeld dat zegt dat het programma niet regeert en als ik dan gewoon even wacht doet het programma het gewoon weer al zij het traag als ik in dat programma werk

een ie9 site oproepen via mijn openingssite etc gaat ook erg traag. Soms krijg ik een bericht onderin dat er een lang script loopt en of ik dat wil stoppen (ik weet niet wat dit betekend) Heb ie9 verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar verandert niets.

Windows mail werkt erg traag

Heb er alle mogelijke analyse programma's al op losgelaten zonder resultaat. Geven allemaal aan dat mijn systeem goed is, geen fouten of besmettingen heeft, de juiste software en de goede updates heeft.

Ik ben ten einde raad

Wie kan hulp bieden bij dit probleem. Bij voorbaat dank

Aloys
 
Het lijkt op een geheugen probleempje, of een probleempje met vele taken uitvoeren.

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • Een besmetting.
  • Een hardware defect ( geheugen )
  • Veel programma's die opstarten tijdens het booten en tevens allerlei taken aan het uitvoeren zijn.
  • Een scan van het antivirusprogramma met te weinig geheugen in de PC.


Scan daarom eerst eens met MBAM en kijk tevens eens welke programma's er allemaal actief zijn na het booten.
 
niet snel opvolgen van commando's

Hallo Pluis,
bedankt voor je snelle reactie. Ik ga je advies opvolgen en e.e.a. bekijken zoals je voorstelde en laat je op korte termijn weten wat de resultaten zijn.
Met vriendelijke groet
Aloys

ps, mijn ventilator maakt ook veel lawaai als de laptop programmas op moet halen en dan is het wachten geblazen vor mij op reactie van de laptop. Als dan het geluid van de ventilator wegzakt dan komt het programma tevoorschijn. De laptop klinkt net of hij er enorm aan moet sleuren om een programma opgestart te krijgen.

Daarnaast krijg ik bij IE9 onderin steeds een balkje waarin staat dat er een langlopend script in werking is en de vraag of ik dat wil stoppen, maar ik weet niet wat het wil zeggen dat ie9 met een langlopend script bezig is.

Groetjes
Aloys
 
Een langlopend script kan een besmetting zijn.
Kun je achterhalen welk script het is.
 
niet snel opvolgen van commando's

Hallo Pluis,

Je vraag was of ik weet welk script dat zou kunnen zijn maar ik weet niet hoe ik daar achter moet komen of wat ik mkoiet doen om dat te kunnen zien

groetjes
Aloys
 
Hoi Pluis even ter aanvullende informatie,

ik heb de laptop helemaal doorlopen met de volgend programma's:
Ccleaner
IObit Malwar fighter
Quick Care
System Mechanic
Microsoft Security Essentials
TuneUp Utilities
Advanced SystemCare 5
System Diagnosticts van Fujitsu Siemens (mijn laptop)
Al mijn updates van Windows Vista bijgewerkt
Mijn schijf gedefragmenteerd
Microsoft mailware test

Als deze programmas zeggen dat ik geen besmetting heb, dat de drivers up to date zijn en niet beschadigd.
Dit ter aanvulling op mijn eerdere berichtgeving. Misschien maakt het dit voor jou makkelijkerte kijken waar ik moet zoeken.

groetjes
Aloys
 
Hoi Pluis,

als ik het script stop (dat kan omdat gevraagd wordt of ik dat script wil stoppen) dan gaat de onderste balk van IE9 weg als ik daarop klik, maar de situatie blijft hetzelfde. De programmas gaan daardoor niet sneller reageren.
 
das allemaal goe en wel ..maar om al die tools te gaan gebruiken !!!!!
neen...waarom niet, omdat 1 tool om je systeem op te ruimen meer dan genoeg is met name dan ccleaner,quikcare , system mechanic , tuneup untilyties ,advan syst care ....
deze werken op zich goed maar gebruik je ze allemaal , ook al gebruik je ze los van elkaar dan nog verziek je jouw pc .....omdat de ene iets vind wat door de andere niet meegenomen wordt !!!
mijn raad smijt al deze opruimers weg en gebruik uitsluitend ccleaner ....
verwijder ook alles van iobit en installeer malewarebytes (mbam)
ook raad ik je sfc/ scannow aan ; waarom ... omdat ik het vermoeden heb dat jouw systeem al verziekt is door die opruimers ...
bij een scan van sfc/ scannow wordt je systeem bestanden na gekeken en zonodig herstelt....indien nodig wordt er je gevraagdt om de vista installatie cd te plaatsen in de drive
 
Laatst bewerkt:
Hoi Pluis,
ok dat ik dat doe is pure angst voor besmetting omdat ik al het nodige voorbij heb zien gaan de afgelopen jaren, maar je hebt gelijk, ik zal die programma's die je noemt downloaden voorzover ik die nog niet heb en de rest verwijderen want je hebt gelijk. Het ene opschoonprogramma roept dit en de ander weer dat en ik maar verwijderen en net zo lang tot er niets goed meer funtioneert. Ik ga aan de slag en zal je van mijn bevindingen op de hoogte houden. Tot zover erg bedankt voor je snelle hulp en ik laat je weten hoe mijn laptop na deze aanpassingen gaat functioneren. Nogmaals heel erg bedankt.
met vriendelijke groet
Aloys
 
denk da je een brilleke moet gaan halen , pluis is een andere ...;)

Hoi
ok dat ik dat doe is pure angst voor besmetting omdat ik al het nodige voorbij heb zien gaan de afgelopen jaren..

éénmaal per maand geeft microsoft een extra software mee om je systeem te scannen .....
deze scant dan alle aangeslotene externe opslag media's alsook de interne harde schijf ...op virussen , malware en verdachte programma's ...
om deze scan op te starten is het alleen maar nodig om in je zoekvenster mrt te typen...
vervolgens springt er een scherm op : waar je nogmaals op mrt verder klikt ...
nu komt er weer een ander scherm ,waar je op volgende dient te klikken ...
in het weer volgende scherm heb je een keuze mogelijkheid ....snelle scan ...volledige scan ...of een aangepaste scan
de volledige scan heeft mijn voorkeur LETop : ik heb 2 interne schijven + 2 externe +3usb sticks : neem ik de voledige scan duurt deze wel 5 tot 6 uur .... ook is her aangeraden je systeem tydens het scannen niet te gebruiken !
daarom doe ik deze scan maar 1x per maand en meestal s'nachts
 
Laatst bewerkt:
Het is nogal een lijst van progjes die je allemaal gebruikt om alles op te schonen.
Dat is niet verstandig, zoals qtex ook zegt. Deze programma's kunnen elkaar tegenwerken, waardoor de besturing om zeep geholpen wordt en dan wordt het een enorme klus om alles weer goed werkend te krijgen.

Je kunt inderdaad eens sfc/ scannow proberen.
 
Hoi QTEX, sorry maar ik had even niet door dat jij het was omdat Pluis ook enkele antwoorden gaf, maar dat neemt niet weg dat ik heel de avond bezig ben geweest met puinruimen zoals je adviseerde en heb je volledige raad opgevolgd zoals jij adviseerde, echter helaas zonder resultaat. Zelfs de programma's van de fabrikant Fujitsu Siemens die ik liet scannen zeggen dat het systeem gezond is en dat ik up to date ben m.bt. de laatste drivers die ik hebben moet. Ik snap er geen snars meer van.
groetjes
Aloys
 
aanbevolen is , dat je na dat puin ruimen... ccleaner laten scannen ...
daarna pas de sfc/ scannow uitvoeren ...

vraagje is jouw laptop al eens zuiver gemaakt geweest ....want je vermeld dat deze ook veel lawaai maakt : wel ik vermoed dat deze vol zit met stof ...
vraag jezelf nu eens af of je handig bent ....om deze laptop te openen en te demonteren volgens de handleiding .....na het zuiver maken moet je deze dan in omgekeerde volgorde te monteren ....
als jezelf dit niet aandurft is het aangeraden deze te laten nakijken door een technieker...
 
Windows Vista niet snel opvolgen van commando's

Windows Vista niet snel opvolgen van commando's

qtex,

Ik denk dat je wel eens volkomen gelijk zou kunnen hebben. Mijn laptop wordt ook bloedheet en de ventilator maakt kabaal en kan het niet bijhouden. Als mijn laptop koel is dan werkt hij stukken beter. Ik heb je goede raad met alles opgevilgd en morgen (want nu is het al 00.30 uur) ga ik hem helemaal schoonmaken. Ik laat je horen of dat de oorzaak van mijn problemen is geweest.

groetjes
Aloys
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan