Nieuwe externe schijf 2 TB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen.

Ik heb een probleem.

Ik heb onlangs een nieuwe externe harde schijf gekocht van 2 TB en nu wou ik die op mijne pc zetten, maar dat gaat niert,omdat ik al een externe schijf heb van 1 TB van hetzelfde merk Tochiba .
Als ik mijn schijf van 1 TB opzet gaat dat,zet ik mijn nieuwe schijf van 2 TB erop gaat dat niet.Zet ik schijf 1 TB op en ik zet schijf 2 TB af gaat het open,en dan anders om ook.

Hoe kan ik mijn externe 1 TB laten werken met de Externe schijf 2 tb tesamen.

Wie kan mij daarmee helpen aub.

Bijvoorbaat dank voor de sugesties
Groetjes Jos:p
 
Heb je een laptop of een desktop? Gaat het hier om de kleinere (formaat) schijven met enkel een USB aansluiting?
Indien je zulke kleinere externe schijven hebt zou volgende een verklaring kunnen bieden;

Die schijven trekken hun stroom uit je USB poort. USB poorten die dicht bij elkaar hangen trekken hun stroom uit hezelfde interne USB IC. Sommige schijven trekken er het maximum uit (en zelfs dan nog verwachten sommige meer) en kan de USB IC niet voldoende stroom leveren voor een 2de schijf die op datzelfde circuit zit.
Een mogelijke oplossing is de 2de schijf aan te sluiten op een andere USB poort die op een andere plaats op je laptop zit. Bijvoorbeeld de USB poorten rechts hebben een apparte IC dan de USB poorten links op je laptop. Dus deze kunnen appart meer stroom leveren dan 1 groep poorten die gegroepeerd zijn.
 
Heb je een laptop of een desktop? Gaat het hier om de kleinere (formaat) schijven met enkel een USB aansluiting?
Indien je zulke kleinere externe schijven hebt zou volgende een verklaring kunnen bieden;

Die schijven trekken hun stroom uit je USB poort. USB poorten die dicht bij elkaar hangen trekken hun stroom uit hezelfde interne USB IC. Sommige schijven trekken er het maximum uit (en zelfs dan nog verwachten sommige meer) en kan de USB IC niet voldoende stroom leveren voor een 2de schijf die op datzelfde circuit zit.
Een mogelijke oplossing is de 2de schijf aan te sluiten op een andere USB poort die op een andere plaats op je laptop zit. Bijvoorbeeld de USB poorten rechts hebben een apparte IC dan de USB poorten links op je laptop. Dus deze kunnen appart meer stroom leveren dan 1 groep poorten die gegroepeerd zijn.

Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn.

Dit is op te lossen door een externe USB hub aan te schaffen die gevoed wordt door een voedingsadapter.

Hier heb je een voorbeeld, maar er zijn er vele te vinden.


1c.jpg


Of deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...id=67E7DAB8DAA845BAE3D3A5151A277740.ASTPCEN24
 
Ik hoop dat je geen Windows 8 gebruikt.
Want dit is 1 van de meest voortkomende fout van win 8.
Dus voor dat je wat koopt eerst met win 7 proberen.
 
Ik hoop dat je geen Windows 8 gebruikt.
Want dit is 1 van de meest voortkomende fout van win 8.
Dus voor dat je wat koopt eerst met win 7 proberen.

Hoe kom je daar nu bij ?
Geen problemen hier met mijn USB aansluitingen met Windows 8 niet en ook met Windows 7 niet.
Maar het zou wel kunnen zijn dat de USB contoller drivers niet zijn geinstalleerd als er een nieuwe installatie is gedaan van Windows 7 of 8 waardoor de hoofdhub niet goed werkt. Maar dat ligt dan dus niet aan Windows 8 maar aan drivers die niet zijn geinstalleerd.
 
@ Qfan
jouw redenering dat dit aan windows8 ligt gaat niet op volgens mij ...
de reden is hier voor dat ik zelf een windows8 x64 bit gebruikt en al mijn interne als externe opslag media's ( gaande van externe schijven tot usb sticks ) blijven aangesloten ...
deze worden dan ook meermaals gelijktijdig gebruikt ...
zo heb ik hierde 1TB interne disc , dan nog eens een 1TB interne disc (voor backups) 3 externe schijven +4usb sticks constant aangesloten via extra verkregen usb poorten .
(door 2x een Eminent 4+1 port PCI Card bij te plaatsen heb ik zowaar extra 10 usb poorten)

( en mocht ik een externe schijf of usb stick elders nodig hebben koppel ik deze gewoon los , daarna plug ik deze gewoon terug aan de pc en word deze dan weer opgenomen in de verkenner....nog nooit problemen gehad dat er géén aanvaard werd ...of toch wel maar dit was dan ook uitsluitend mijn eigen fout ....***ik had namelijk de opdracht gegeven om een bestand over te zetten naar een andere opslag media ....en door een verstrooidheid van mezelf veronderstelde ik dat dit overzetten al gedaan was ....wel dit was heellaas niet zo !!! en het resultaat was dat ik de stick loskoppelde tijdens dat deze in gebruik was , dat had ik dus beter niet gedaan , want bij het terug inpluggen van deze stick bleek dat de stick zichzelf beveiligt had tegen het schrijven ....gelukkig stonden de bestanden op deze stick ook nog eens op de pc en kon ik de stick recuperaren door deze te formateren ) tot zover dit niet toe passelijke verhaal !
 
Laatst bewerkt:
DDragon citeert

Die schijven trekken hun stroom uit je USB poort. USB poorten die dicht bij elkaar hangen trekken hun stroom uit hezelfde interne USB IC. Sommige schijven trekken er het maximum uit (en zelfs dan nog verwachten sommige meer) en kan de USB IC niet voldoende stroom leveren voor een 2de schijf die op datzelfde circuit zit.

Ik sluit me ook aan bij deze mening. Wat je altijd kan proberen , maar of dit het probleem zal oplossen kan ik niet echt garanderen.
Gebruik maken van een extra power USB kabel.
Een voorbeeld hiervan en is te koop in elke goede computerzaak.
USB 2.0 USB Extension Cable with Dual Power inlets (for rapid charging)
 
Ik sluit me ook aan bij deze mening. Wat je altijd kan proberen , maar of dit het probleem zal oplossen kan ik niet echt garanderen.
Gebruik maken van een extra power USB kabel.
Een voorbeeld hiervan en is te koop in elke goede computerzaak.
USB 2.0 USB Extension Cable with Dual Power inlets (for rapid charging)
Om het nog wat ingewikkelder te maken. Als het een desktop PC is, die hebben soms jumpertjes die je moet verzetten als je meer stroom uit je USB wilt trekken. Zelf denk ik dat het advies van Pluis de snelste weg is, een USB hub met eigen voeding.
 
Bedankt allemaal.
Ik heb mijn externe schijf terug naar de winkel gedaan.Ik heb alles geprobeerd wat men mij gezegt heeft ,en niets heeft geholpen

Groetjes en iedereen bedankt voor de hulp

Dan is in principe het probleem nog niet opgelost. Zodra je een andere schijf aankoopt, heb je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan