Nieuwe harde schijf partitioneren in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
;)Ik heb binnenkort een nw laptop met hd 650 GB, die ik wil opdelen in 2 partities: 1 part. voor Win7 OEM premium, en part. 2 voor installatie van Win 7 ultimate. Maar hoe dit doen: moet ik eerst de pc installeren met win 7 OEM?, of moet ik eerst partitioneren, maar met welk stuurprogr.? Voor mij is het momenteel één grote onduidelijkheid.Wat eerst met wat?

Koekoek;)
 
Je kunt eerst de ene versie Windows7 installeren, daarna partitioneren met bijvoorbeeld het gratis Gparted ( hier heb je wat te lezen Windows/systeempartitie verkleinen)

Daarna de andere Windows7 versie op de nieuwe / lege partitie installeren.
 
Ik ga hier weer even moeillijk doen ;)
Je hebt dus binnenkort een nieuwe laptop? Net uit de winkel ja? Daarop staat die Windows 7 Premium geïnstalleerd neem ik aan. Je wilt daarbij dus een extra Windows 7 Ultimate bij op installeren?
Om te beginnen, welke meerwaarde/nut gaat die Windows 7 Ultumate kunnen bieden om jou splinternieuwe portable zijn garantie naar de haaien te helpen? Een Windows en een Linux op 1 toestel kan ik nog begrijpen, en een Windows XP en een Windows 7 missschien ook nog. Als dit voor professioneel gebruik is naar gescheiden omgevingen, vb development <> andere, ok... (maar dat betwijfel ik sterk).
Stel nu dat je eerst een volledige image neemt van de volledige Harddisk van die nieuwe portable, wat ik zowiezo aanraad voor elke nieuwe portable indien je RMA moet sturen of problemen hebt. En je wilt echt naar Windows 7 Ultimate (welke je netjes aangekocht hebt uiteraard). Waarom dan niet gewoon 1 OS op die nieuwe portable, zijne die Windows 7 Ultimate? Hou er rekening mee dat er waarschijnlijk ook nog recovery partities aanwezig zijn etc.
 
Dank aan de drie personen, het is zeer leerrijk.
Mijn doel is een partitie te hebben op deze laptop met een win versie, waarmee ik kan oefenen met andere programma's of/en bv Win8, ms office 2010 enz.
Ik heb ook een legale upgrade Ultimate voor win Premium( toch mogelijk hoop ik). Wat moet er gebeuren om de garantie te verliezen?
Ik zoek het misschien te ver??

Koekoek
 
@ koekoek

RMA
RMA betekent Return Material Authorisation oftewel Retourneren Met Authorisatie.
Dit betekent in de praktijk dat (defecte) artikelen terug gestuurd mogen worden naar de leverancier.
Een RMA procedure wordt opgezet voor een betere registratie en organisatie van retourzendingen.
Een RMA-nummer is een ...
Gevonden op http://www.callcenterwoordenboek.nl/site/content.p
 
Wat ik je aanraad is te werken met virtual machine omgevingen. Dan hoef je je bestaand systeem niet te herpartitioneren en dergelijke.
Je installeerd een VM host zoals Microsoft Virtual PC of Virtual Box van Oracle (Sun) of VMWare Player (aanrader!). Je hebt dan de mogelijkheid om een OS binnen een bestaand OS te draaien zonder gevolgen voor je host OS. Je kan werken met snapshots, resources toekennen, netwerken maken daartussen,...

Bij Windows 7 heb je trouwens de mogelijkheid zo een virtuele XP te installeren incl gratis licentie;
XP Mode installeren en gebruiken in Windows 7
 
Wat ik je aanraad is te werken met virtual machine omgevingen. Dan hoef je je bestaand systeem niet te herpartitioneren en dergelijke.
Je installeerd een VM host zoals Microsoft Virtual PC of Virtual Box van Oracle (Sun) of VMWare Player (aanrader!). Je hebt dan de mogelijkheid om een OS binnen een bestaand OS te draaien zonder gevolgen voor je host OS. Je kan werken met snapshots, resources toekennen, netwerken maken daartussen,...

Bij Windows 7 heb je trouwens de mogelijkheid zo een virtuele XP te installeren incl gratis licentie;
XP Mode installeren en gebruiken in Windows 7

Nadeel is wel dat een virtuele besturing in een besturing wat trager werkt.
 
Here I am again! Ik wilde op mijn desktop in Win7 pro VMWare player installeren: 1ste stap gedownl. en geinstall. en het downloaden van de 2de stap ( na activatie ) werd gestopt door I.E.8. Dit leek mij nogal een "raar" progr. en heb unstall gedaan via Conf. scherm .Ik probeerde Microsoft Virtual pc te installeren ..en melding: uninstall previous versions of virtual pc. Ik vind deze niet. Probeerde systeemherstel naar 5 dagen vroeger en niet gelukt:" Met systeemherstel kan geen toegang tot een bestand worden verkregen, mogelijks een antivirusprog. uitschakelen, en foutmelding 0x80070005." Heb dit gedaan en alle antiware en antivirus progjes enz.ook, maar geen systeemherstel resultaat!! Hoe dit oplossen?
Hoe kan ik die previous versions of virtual pc vinden en verwijderen?. Zou CCleaner kunnen helpen? Wat uitleg op Google gelezen over M V pc en lijkt mij en bruikbaar progr. voor een leek.
Sorry voor deze boterham. Wie is de helpende hand?

Koekoek
 
VMWare Player is gelijkaardig aan alle andere VM oplossingen en is trouwens marktleider hierin. Dus als je dat al raar vind dan is er een probleem...
Als je verder wilt gaan met Microsoft, hier de download link:
Download Windows XP Mode
Selecteer OS versie en taal en je bent vertrokken.
Eerste download is XP mode, 2de download is MS virtual PC app, en 3de is een update (niet nodig indien je SP1 geïnstalleerd hebt).
Installeer ze ook in die volgorde! Indien je XP mode niet wenst kan je gewoon overslaan en start je met de 2de download...
 
Beste DDragon80,

Rekening houdend met uw blijkbaar goede informatica kennis, heb ik toch VMWare player geînstalleerd. Weet u toevallig waar ik een praktische handleiding ( liefst in NL ) kan vinden?
Het gebruik van dit prog. is voor mij niet vanzelfsprekend.

Met dank,

Koekoek
 
lees hier eens wat men neer schrijft over vmware player dit is in het nederlands ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan