Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter3

Gast
Dag allemaal eerst en vooral de beste wensen voor iedereen hier en vooral een goede gezondheid gewenst
Mijn vraag is kan ik een goede pc in elkaar zetten voor ongeveer 1100a1200 euro dit zou met intel core i7 moeten zijn omdat ik films bewerk en natuurlijk een goede grafische kaart zou ook welkom zijn en een degelijk geheugen.
Wat denken jullie daar van .
Vriendelijke groeten
Peter3
 
Dat vind ik een moeilijke vraag, omdat je de rest van de configuratie niet geeft.

Een hulpmiddel die ik soms gebruik als ik een PC voor iemand bij elkaar moet zoeken is PCbuilder op de website van Alternate.
Hier kun je de PC zelf samenstellen zodat hij aan jouw eisen voldoet. ALTERNATE - BUILDERS - PC-Systemen - PC-Builder

Voor videobewerking kan je een firewire poort nodig hebben. Is deze niet aanwezig op het moederbord, zal je er een losse kaart voor moeten kopen.
Koop ook 1 of meerdere grote schijven als je veel met video gaat doen.
 
Misschien nog iets om rekening mee te houden is de besturing.
Het ligt er aan welke videobewerkingssoftware je wilt gaan gebruiken, maar de nieuwste vesie van Adobe Premiere draait alleen op een 64-bits besturing. Houd er dus rekening mee dat als je nog geen 64 bits besturing hebt, je deze ook moet aanschaffen.

En andere overweging die je kunt maken is om een SSD schijf er bij te kopen en daar de besturing en het videobewerkingsprogramma op te zetten. Je hebt dan een razendsnel systeem en is een goedkopere i5 processor zelfs een goede optie.
Je moet een beetje rekenen natuurlijk om binnen het budget te blijven. Houd je het geld over voor een i7 moet je dit natuurlijk doen. Maar zo'n SSD schijf is behoorlijk prijzig.
 
Daar had ik wel aangedacht ik heb gelezen dat op een ssd schijf het best alleen de windows opgezet kan worden .
Dus de ssd schijf moet niet zo groot zijn .
Pluis je bent al bedankt om je reaktie te geven als je nog goede raad heb dan kun je gerust een seintje geven .
Peter3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan