Nieuwe versie van Android vandaag op mijn Samsung S4

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
De nieuwe versie van Android ziet er gans anders uit met mooiere kleuren en vlottere bediening.

Een beetje aanpassen en het loopt terug vlot.

WW
 
Tuts, zelf eens kijken of er een update is. Dat kan soms helpen.
 
De veranderingen zijn zo groot dat ik denk dat het 5 Lollipop is.

Hoe kan ik dat controleren?

Ik vond dit op een Android forum:
The Galaxy S4 now has the Android 5.0.1 Lollipop update in a number of territories

As the international Galaxy S4 firmware has already made its way online, you can install Lollipop on your device manually without having to wait for it to arrive via your carrier.

It's a very simple procedure; just follow our tutorial for how to get Android 5.0.1 Lollipop on the Galaxy S4:

https://youtu.be/C8qD_h6iL1g
 
Je gaat naar instellingen, dan naar "over de telefoon"(helemaal onderaan staat dat meestal) daar staat je android versie en zo.
 
Waar vind je de mogelijkheid om de update uit te voeren?

"instellingen" terug "over de telefoon" bij mij helemaal bovenaan "softwareupdate", daar kan ik dan kiezen tussen , nieuwe apps, updates en systeem, daar kies je dan systeem. Dan moet je gewoon volgen wat er op je scherm volgt. Succes MIK.
 
Oké, Merci,

Gevonden: Android versie: 5.0.1

Leuk voor jou. Het moet een heel mooie verbetering zijn. Lollipop zou op alle fronten beter moeten zijn. Heb je nu niet oppeens wat meer ruimte? Want Lollipop zou kleiner zijn dan de voorganger Jelly bean, vlotter, sneller en minder het kleiner broertje van iPhone. Het zou veel volwassener moeten zijn dus.
 
"instellingen" terug "over de telefoon" bij mij helemaal bovenaan "softwareupdate", daar kan ik dan kiezen tussen , nieuwe apps, updates en systeem, daar kies je dan systeem. Dan moet je gewoon volgen wat er op je scherm volgt. Succes MIK.

Buildversie 4.2.015 en melding "Geen systeemupdate"
Jammer, ik vrees dat die volgende versie niet is voor mijn systeem.
 
Wel, dat vind ik niet. Vroeger kon ik mijn RAM verminderen tot 700 MB, maar nu blijft het boven 1 GB. Ik heb al 't een en 't ander gewist, maar niets hielp. Toch draait alles vlot.
 
MIK, die van mij krijgt ook de Lollipop niet hoor, terwijl hij dit hardware matig perfect wel zou aankunnen. Sony heeft beslist dat de Xperia L de update niet krijgt naar Lollipop. Hebt er een tijdje kwaad voor geweest, maar ik ben anders heel tevreden over mijn telefoon dat ik het nu al een tijdje niet meer erg vind dat hij de update niet krijgt. Al zou het natuurlijk wel leuk zijn met het nieuwste besturingssysteem op je toestel te mogen werken.
 
Wel, dat vind ik niet. Vroeger kon ik mijn RAM verminderen tot 700 MB, maar nu blijft het boven 1 GB. Ik heb al 't een en 't ander gewist, maar niets hielp. Toch draait alles vlot.

300 MB meer RAM, heb je meer bloatware meegekregen met de Lollipop misschien? Of heb je na de update een app geinstalleerd, want dit lijkt mij wel heel veel meer RAM hoor voor juist het systeem.
 
Er staan vier p. App's op. Da's veel - weet ik wel. De meeste gebruik ik ook, maar het zijn dezelfde van voordien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan