Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, het gaat steeds meer de goede kant op.

Maar toch, als ik dit lees:

“Er wordt verwacht dat de oplaadervaring zal evolueren zodat het even gemakkelijk zal zijn als tanken aan een pompstation,” schrijven de automakers. Dat de oplaadpunten snel zullen zijn, merk je wanneer je het vermogen vergelijkt met deze van de superchargers van Tesla. Deze opladers hebben een maximumvermogen van 120 kW, waarmee je de 90 kWh-accu van Tesla’s voor 80 procent op 40 minuten tijd kan opladen

En dan doel ik op "zodat het even gemakkelijk zal zijn als tanken aan een pompstation" en "voor 80 procent op 40 minuten tijd kan opladen".

Ik tank mijn auto in nog geen 5 minuten van leeg naar vol met benzine en dan kan ik 600km rijden. Dat is vooralsnog 35 minuten tijdswinst.

Ik denk dat er betere opties zijn zoals een soort accu ruilsysteem. Je komt aan rijden bij een oplaadstation, de accu moet goed bereikbaar zijn in de auto om deze er snel uit te halen en dan binnen enkele seconden een volle accu terug plaatsen.

Ik denk dat we het opladen van een accu in de auto moeten gaan vergeten, dit duurt simpelweg te lang. Zeker als je aan beroepsvervoer gaat denken, wie gaat de uren betalen van het opladen.
 
Er zijn experimenten met 'Graphène' batterijen die 'zouden' werken als super-capacitors, met zeer korte laadtijden dus.

Maar vergeet niet dat het opladen best 's nachts gebeurd... terwijl je slaapt. In mijn geval steek ik telkens dat ik in mijn garage rijd, de stekker in het stopcontact. Idem zoals met je telefoon. 's Anderendaags ben ik goed voor 100 km. Hoe vaak doe je meer dan honderd km op één dag? Moet ik verder, dan rij ik op een combinatie batterij + benzine en is mijn verbruik ± 1.7 l/km. Wie doet beter?

2015-03-11 15.47.09.jpg
 
Er zijn experimenten met 'Graphène' batterijen die 'zouden' werken als super-capacitors, met zeer korte laadtijden dus.

Maar vergeet niet dat het opladen best 's nachts gebeurd... terwijl je slaapt. In mijn geval steek ik telkens dat ik in mijn garage rijd, de stekker in het stopcontact. Idem zoals met je telefoon. 's Anderendaags ben ik goed voor 100 km. Hoe vaak doe je meer dan honderd km op één dag? Moet ik verder, dan rij ik op een combinatie batterij + benzine en is mijn verbruik ± 1.7 l/km. Wie doet beter?

Bekijk bijlage 17800

Maar hoe ga je dit doen als ik lees in de link van de topicstart
De Duitse overheid heeft dan weer aanbevolen om nieuwe brandstofwagens vanaf 2030 te verbieden.

Ik vind dit de waanzin ten top. Zoiets kun je pas bedenken als er een 100% volledig alternatief is. Dat is er nog niet.
Uiteraard vind ik het streven goed om dat in 2030 te bereiken, maar dan zijn er nog wel wat stappen en hindernissen te gaan om dit te realiseren.

Ik zie het beroeps vervoer voorlopig nog niet voor 100% op accu's rijden. De maximale afstand voor een vrachtauto die welleswaar op diesel rijdt, is op dit moment 300 km. Dat is voor een vrachtwagen chauffeur als er geen file staat nog geen 4 uur rijden. Daarna zal hij aan de lader moeten voor meer dan een uur. Ben benieuwd of hij dat in eigen tijd moet doen of dat z'n baas dit uur gaat betalen. Misschien wordt dit doorberekend aan de klant en wordt het totale openbare leven duurder ?? Wie weet wat de toekomst zal gaan doen ? We gaan het mee maken.
Hoe gaan we dit oplossen met bestelbusjes die wel op benzine rijden ?
 
Kan er eens iemand mij vertellen waar men die "stroom" gaat halen om elektrisch te rijden...
Men kan honderdduizend laadpalen bijplaatsen maar als er geen "stroom" voor beschikbaar is staat alles nog altijd stil.
 
Moet ik verder, dan rij ik op een combinatie batterij + benzine en is mijn verbruik ± 1.7 l/km. Wie doet beter?

Bekijk bijlage 17800

+/- 1.7l/km?????? = verbruik van 170l/100km??????? Ik doe véééééél beter hoor.

Inderdaad, nu nog serieuze laadtijden. Maar vergeet ook niet, in het begin van de computer, hoe snel men telkens de snelheid verdubbelde. Hoe snel men alles kleiner maakte met de komst van transistor en chips. De huidige SMD techniek.

Dus wie zegt waar we alles halen tegen 2030?
 
@ MIK: Op de schermen zie je toch duidelijk dat het op 1.1l/100 km of 1.6l/100 km gaat Niemand doet beter met een hybride auto. Maar je had wel begrepen dat het om een typfout ging met 1.7/L...
@ Stallion: Brammo en Zero doen het best met E-Moto's, maar om een paar uren te 'cruisen' blijft een probleem met een elektrische motor. Ze zien er wel indrukwekkend uit.
@Skippy en J.W.: Zoals gezegd: 's nachts opladen en er is zeker geen probleem, dan is het algemene verbruik laag en zijn de maatschappijen blij om ons nog stroom te verkopen. Dat wordt NOOIT een probleem. Er zijn ook nog fotovoltaïsche cellen. Wie op een appartement woont en een zuid-gericht terras heeft kan nu al overwegen PV-tegels te leggen. Ik ben me hierover aan het documenteren.
 
Ja, dat verbruik had ik al begrepen.
Ik bedoel dat tegen binnen afzienbare tijd alles zal veel vlugger kunnen gebeuren. Eenmaal ze zich toeleggen op bepaalde zaken, gaat het in sneller tempo verder.
Mogelijks gaan ze inderdaad over naar laden gedurende het rijden. Dus via inductie.
 
Bedankt voor de info, zou enkel voor woon-werk verkeer zijn, ik hou m'n intruder om te cruisen... de brammo zou ik eventueel volledig kunnen inbrengen en is vrij van wegentaks... bij nacht laden... vervangbare (aparte) cellen zou de max zijn zijn, bij mijn weten was dat oorspronkelijk de bedoeling...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan