Status
Niet open voor verdere reacties.
N

noel liephout

Gast
:vraagteken: kan er mij eens iemand uitleggen wat er gaande is ,als mijn pc een tijdje op slaapstand heeft gestaan en ik begin opnieuw krijg ik opeens nonprest mode even te zien en dan is alles zwart ;ik moet hem dan manueel uitschakelen en terug opstarten wat uiteraard heel vervelend is ;wat kan daarvan de oorzaak zijn :vraagteken:[OPLOSSING]
heb het gevonden ,als je dit ziet en hij slaat uit dan is je scherm kapot ;heb een nieuw mogen kopen 300€ onder de kerstboom nu terug in orde

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welk systeem heb je ?

kun je hem niet beter in standby zetten in xp

als je vista hebt is het de slaapstand
( slaapstand van Vista is de vroegere stand-by-stand van XP)
 
Opletten met de stand bye, dit kan leiden tot hardware problemen tot zelfs kapot maken als niet alle hardware geschikt is voor snelle power verschillen!
Jammer genoeg word dat doorgaans niet vermeld in de bijgesloten handleiding of iets dergelijks en moet je dat zelf testen, met alle gevolgen vandien indien het misloopt :/
Zo zit ik zelf ook met een defect (?) geheugen op mijn fan-controller, hij onthoud sindsdien mijn ingestelde color verlichting van het schermpje niet meer bij het opstarten van de pc nadat ie uit is geweest :/
 
gisteravond gewoon helemaal afgelegd en deze morgen bij het opstarten deed ie het weer ,na enkele keren heropstarten kon ik even op nonprest mode klikken en doet ie het weer ,maar je moet rap zijn ,dit is toch niet normaal meer
 
mss dat dit kan helpen: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=516ac7c6-1704-4631-afcf-652154534800
als je "patch standby xp" of "patch hibernate xp" in google typt kom je genoeg tegen...
heb ongeveer een gelijk probleem gehad en bij mijn doet ie het weer zoals het hoort (zet hem nu altijd in slaapstand en ga de volgende dag verder met waar ik bezig was :)
weet niet meer zeker maar bij mij heeft, geloof ik, "kb909095" update de boel hersteld... voor zover ik me kan herinneren...
 
Laatst bewerkt:
een vraagje
heb je al een systeem herstel gedaan naar een datum voor dat je problemen had ?
en daarna eens kijken

als het een desktop is het dan ingesteld

"in energiebeheer (configuratiescherm) instellen dat vaste schijven nooit mogen worden uitgeschakeld. "


( die slaapstanden zijn uitgevonden om de batterij van de laptops te sparen, maar als je altijd aan de stroom hangt is het natuurlijk niet nodig.)
 
Laatst bewerkt:
........ ( die slaapstanden zijn uitgevonden om de batterij van de laptops te sparen, maar als je altijd aan de stroom hangt is het natuurlijk niet nodig.)

Ik vind het persoonlijk best makkelijk ook op een desktop; stop met wat ik aan het doen ben, zet 'm in slaapstand (dus uit in plaats van te blijven kachelen...:) en na filmpje kijken of zo... zet 'm weer aan en ga gewoon verder met wat ik aan het doen was :) plus, "niet vergeten" dat ie binnen luttele seconden weer klaar staat voor gebruik (enkel 1 gig in het geheugen laden) in plaats van helemaal opstarten , wat na een paar jaar oude installatie en nodige updates steeds trager gaat !! :)). Maar goed, ieder z'n mening.... 't is wel zo dat niet iedere systeem dat aan kan.
 
heb het gevonden ,als je dit ziet en hij slaat uit dan is je scherm kapot ;heb een nieuw mogen kopen 300€ onder de kerstboom nu terug in orde
 
Hei Noel, hou d'r wel rekening mee dat als dat is gebeurd waarschijnlijk je scherm een verkeerde spanning (verkeerde instelling bij resolutie-ververs frequentie heeft gehad, (verschillende malen, zo te horen!) waardoor je de zelfde kans loopt met de nieuwe scherm!!! Je grafische kaart wordt door een of andere reden door windows niet goed aangestuurd bij het in slaapstand zetten en weer wakker maken en dan gaat het verkeerd!! Pas op je tellen of beter gezegd op je beeldscherm anders kost het je weer 300.- ballen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan