Nooit meer tanken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mik,
Zoals met iedere gewaagde realisatie zijn er problemen. In ons geval met het feit dat de contractuele 100 km niet gehaald werden. 'Slechts' 85. Hoewel dat een krachttoer is op zich is de overeenkomst anders. Nico heeft een vermoeden vastgesteld waaraan het zou kunnen liggen en dat hoopt hij de week na volgende week op te lossen. Dit is en blijft een product waaraan slechts in vrije tijd kan aan gewerkt worden. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Dit is het enige probleem en ware het niet dat ik het op papier had, ik zou met 85 tevreden kunnen zijn. Niemand in de wereld van de Hybride wagens haalt zoveel. 35 - 40 is eerder de norm. Dus een beetje afwachten en hopen dat het goedkomt. Dit was zo bepaald omdat ik van Brussel tot Brugge en omgekeerd wil kunnen rijden. Brugge is mijn tweede verblijfplaats en 15 km is 350 cl (op 100 km is echt goed, eigenlijk). Maar toch...
MVG | WW
 
Allemaal,
Ik heb nu een tijdje het systeem in mijn Prius. Ondertussen heb ik de 100 km wél gehaald, vooral omdat ik nu beter begrijp hoe je de Smartphone met het Torque programma moet gebruikt worden. Ook mijn bandendruk op 3 bar.
Het systeem werkt probleemloos en het is een echt plezier om er mee te rijden.
Ik ben een beetje afwezig geweest op de site. De installatie en het afstellen heeft me een beetje bezig gehouden. Deel VIII van de Toptips komt er zeker.
Groeten,
Walter
 
Allemaal,
Ik heb nu een tijdje het systeem in mijn Prius. Ondertussen heb ik de 100 km wél gehaald, vooral omdat ik nu beter begrijp hoe je de Smartphone met het Torque programma moet gebruikt worden. Ook mijn bandendruk op 3 bar.
Het systeem werkt probleemloos en het is een echt plezier om er mee te rijden.
Ik ben een beetje afwezig geweest op de site. De installatie en het afstellen heeft me een beetje bezig gehouden. Deel VIII van de Toptips komt er zeker.
Groeten,
Walter

Hier is toch wel wat verduidelijking nodig denk ik. Wat heeft de smartphone gemeen met de Prius? Kan je dan niet rijden zonder smartphone?
 
Mik,
Een woordje uitleg: De Orion Controller die mee geïnstalleerd is met de straffe accu heeft meer mogelijkheden dan alleen de standaard Prius mode te gebruiken. Deze controller kàn gestuurd worden met een kleine drie-standen schakelaar onder aan het dashboard geplaatst (en een verbinding met de controller achteraan bij de accu). Er zijn dan drie standen mogelijk: Pius mode of OEM, Mixed mode met prioriteit EV en mixed mode met prioriteit Benzine. Echter, deze controller kan ook draadloos gestuurd worden met Bluetooth. De gebruikte App is' Torque'. Dàn zijn er meer sturingen mogelijk: OEM, Mixed 80-20%, 50-50%, 20-80%, telkens EV-Benzine; bovendien zijn er heel veel controles mogelijk, want dat gaat via de Prius Diagnose aansluiting onderaan het dasboard met een klein zendertje als interface. Als je wilt, kan ik een paar screendumps maken van mijn smartphone.
Met vriendelijke groet. | Walter
 
Mik,
Een woordje uitleg: De Orion Controller die mee geïnstalleerd is met de straffe accu heeft meer mogelijkheden dan alleen de standaard Prius mode te gebruiken. Deze controller kàn gestuurd worden met een kleine drie-standen schakelaar onder aan het dashboard geplaatst (en een verbinding met de controller achteraan bij de accu). Er zijn dan drie standen mogelijk: Pius mode of OEM, Mixed mode met prioriteit EV en mixed mode met prioriteit Benzine. Echter, deze controller kan ook draadloos gestuurd worden met Bluetooth. De gebruikte App is' Torque'. Dàn zijn er meer sturingen mogelijk: OEM, Mixed 80-20%, 50-50%, 20-80%, telkens EV-Benzine; bovendien zijn er heel veel controles mogelijk, want dat gaat via de Prius Diagnose aansluiting onderaan het dasboard met een klein zendertje als interface. Als je wilt, kan ik een paar screendumps maken van mijn smartphone.
Met vriendelijke groet. | Walter

Dus als iemand met Uw auto wil rijden heeft hij Uw smartphone ook nodig om een goed resultaat te bekomen?
Maar wat heeft de smartphone voor op een standaard knop die je opzet of afzet? Waarom niet rechtstreeks in geheugenmodules opslaan in de auto? Daar heb ik dan mijn twijfels over het nut er van.
Je kan toch niet rekenen op een auto als die afhangt van het al dan niet voorhanden zijn van een smartphone. Vroeg of laat gebeurt er iets mee. Meer nog..... de mogelijkheid van dergelijke toestellen en de software die er nu op loopt zal mogelijks binnen enkele jaren volledig anders zijn. Moet er dan opnieuw soft voor herschreven worden? Wat als Uw toestel valt of kapot raakt?
Is dan de goede (beste) werking niet meer gegarandeerd?
 
De parameters via de diagnose-plug bekijken.

De parameters via de diagnose-plug bekijken.

Mik,

Kijk, je maakt het zo simpel of zo ingewikkeld als je zelf wilt. Een pseudo-nerd zoals ik maakt het natuurlijk super ingewikkeld. Beelden zeggen meer dan woorden. Daarom de beelden die informatie geven of die je toelaat via de smartphone de controller te sturen. Wat nodig is, is de App van Torque en een interface-plug in de stekker van de auto-diagnose. Bekijk de beeldjes maar even:

screenshot.jpg screenshot (4).jpg screenshot (2).jpg screenshot (3).jpg

Is het wat duidelijker? Geloof me, hierover is nagedacht; o.m. door de ingenieurs van Orion (de controller) en via de telefoon met hun door Nico.

Vriendelijke groet,

Walter
 
Walter, Ik geloof U, laat dit duidelijk zijn.
Maar mijn vraag is : Waarom niet zonder smartphone en alles standaard op de auto?
Nu hangt de perfecte werking af van de instellingen op Uw smartphone. Deze is in seconden mogelijks defect. (water, vallen, diefstal enz...) Dus waarom daar gebruik van maken. Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. En dat heeft niets te maken met nerd of geen nerd.
 
Lijkt me een leuk projectje te zijn, maar: de constructeur hanteert een garantie van 5 jaar. Dien je dan niet te wachten alvorens dergelijke ombouw uit te voeren totdat die leeftijd is bereikt omdat anders je garantie in het gedrang kan komen, of zie ik dat verkeerd ?
 
Lijkt me een leuk projectje te zijn, maar: de constructeur hanteert een garantie van 5 jaar. Dien je dan niet te wachten alvorens dergelijke ombouw uit te voeren totdat die leeftijd is bereikt omdat anders je garantie in het gedrang kan komen, of zie ik dat verkeerd ?

In post 1 (pdf file) staat dat auto iets meer dan 5 jaar oud was bij het opstarten van dit traject. Moet nu 6 jaar zijn. Dus garantie niet van toepassing.
 
...het is wel zo dat ik niet weet of ik het zou doen met een splinternieuwe Prius. Hoewel, de Prius+ zegt me wel wat. Als ik een nieuwe Prius koop, dan overplaats ik mijn huidig systeem toch (in een nieuwe).

Ik ben geboekt door BMW om volgende donderdag met een i3 te kunnen rijden. Niet dat ik dat zal kopen, maar ik ben toch benieuwd. Ondertussen heb ik al veel reviews er over gelezen.

Mvg ||| Walter
 
In post 1 (pdf file) staat dat auto iets meer dan 5 jaar oud was bij het opstarten van dit traject. Moet nu 6 jaar zijn. Dus garantie niet van toepassing.

Ik heb post 1 gelezen en ik zag ook hoe oud de Prius was op het moment dat het experiment begon.

Dat de garantie op dat moment niet meer van toepassing was zag ik ook.

Je opmerking staat dan ook compleet los van mijn bedenking:

Dien je dan niet te wachten alvorens dergelijke ombouw uit te voeren totdat die leeftijd is bereikt omdat anders je garantie in het gedrang kan komen, of zie ik dat verkeerd ?

Bijkomend vraag ik me af wat het kostenplaatje is van deze ombouw ?

Is de invoerder / fabrikant akkoord met deze ombouw en levert hij daarvoor een afwijking af voor de conformiteit, heb je hem laten homologeren als alleenstaand geval of, kan dit alles zonder problemen ?
 
G.,
Dit is de verkeerde vraag. Je hebt duidelijk het document 'N.M.T.' niet goed - of helemaal niet - gelezen. Ik heb geen zin om een kosten-baten analyse voor je te maken. Het is een hobby en ik heb de onderdelen gekocht en hulp gezocht om alles tot een goed einde te brengen. De cellen kosten € 2.5. Je leest hoeveel er in steken + de andere onderdelen. Dat staat er allemaal in te lezen. Optellen en vermenigvuldigen volstaat.

Ook de autokeuring is geen probleem. Mechanisch is niets veranderd, behalve de vering achteraan. Daarvoor heb ik EU-documenten.

De site is er voor vlotte technische discussies. Op m'n Google en Facebook pagina's vind je alles terug. Via het digitale document kan je naar hartenlust doorklikken op de links.

Groetjes

WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan