Norman module

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen,
ik kom in mijn programma's het volgende programma tegen.

Norman NIGBHO module (uitgeversinformatie Norman ASA)

Waar ik ook zoek ikkan het nergens vinden, niemand kent de waarde of betekenis van dit programma. Het schijnt een totaalonbekend iets te zijn.

Als ik mijn laptop scan zegt mijn laptop dat het een totaal onbekend programma betreft. Ook op internet is niets anders te viinden dan dat niemand dit programma kent en men zegt op ingternet dat de leverancier Norman met vragen van klanten geconfronteert je van de hoek naar het bekende kastje stuurt.

Hebben jullie er ooit van gehoord en wat zegt het jullie dan? :vraagteken:

Met vriendelijke groet

Crimpak.
 
heb je iets van de norman security suite geinstalleerd gehad ...
of was deze mischiens al aanwezig op je systeem als een probeer versie toen je deze laptop aangekocht heb..

ik zie in je systeem beschrijving dat je nog steeds Norman gebruikt ....

Norman NIGBHO :
zoals je aangeeft, wordt er op het internet niets uitsluitends gezegt over dit bestand ...
en dat zelfs norman bestookt word met de vraag wat dit in houd ....
laat me al vermoeden dat het hier dus om een niet nader te verklaren bestand (dll) gaat .. .
de vraag is nu ...? doet deze kwaad !!
indien je het niet vertrouwt..
verwijder je best alles van norman en je installeerdt een andere beveiligings suite ..
 
@ pluis
dat had ik ook al gevonden ...maar deze geeft niet weer waarvoor het bestand dient..
behalve dat er vermeld word dat dit bestand een Dynamic-link Library bevat ... niet echt een duidelijke omschrijving voor een leek !
 
Het lijkt een onderdeel van Norman antivirus of de security suite te zijn.
Ooit zal deze geinstalleerd zijn geweest op de pc.
Als dit niet meer gebruikt wordt, zou ik het gewoon de-installeren.
 
Norman module

Bedankt voor al jullie reacties ik denk dat ik dit programma van Norman maar ga verwijderen want het is inderdaad iets heel mistigs waar Norman medewerkers zelf geen duidelijk antwoord op kunnen geven.
DAN HEB IK IN HET VERLENGDE VAN DEZE VRAAG NOG EEN VRAAG OVER NORMAN:

Ik krijg steeds meer het idee dat Norman niet zo goed is als dat men zich presenteert ondanks dat ik een betaalde versie heb. Is norman wel zo'n goede viirusbestrijder????? Zijn er goede alternatieven (desnoods tegen betaling) die Norman kunnen overtreffen?????

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
indien je norman verwijderdt om een andere te gaan installeren ...
en je wilt desnoods er zelf voor betalen dan adviseer ik de avg internet security suite
en deze in samen werking met de malwarebijtes free( of pro )

zelf gebruik ik deze 2 voltalige versies , deze werken zonder problemen te geven samen .
 
Norman module

Bedankt qtex voor de tip. Ik denk dat ik toch maar eens overstap en je advies ga volgen want mijn vertrouwen in Norman is verzoek. Ik heb zojuist zitten scannen met Norman en dan is het ook weer vreemd dat ik Norman enkele malen achtereen dezelfde scan laat doen en dan steeds verschillend aangeeft of er fouten zijn. b.v. Registerfouten. De ene keer zegt hij geen fouten te hebben gevonden, de andere keer weer wel 2 of 3 fouten en de volgende keer 5 fouten en daarna weer geen fouten. Ik vertrouw deze software niet meer.

Maar toch bedankt en ik ga aan de slag.

Vriendelijke groet
Crimpak
 
Ik heb zelf Norman wel eens op een test pc getest.
Ik was hiervan niet erg onder de indruk.

Een van de betere antivirus programma's vind ik NOD32 van Eset. Deze heeft ook een total security suite. ( Smart Security )

Een goed gratis alternatief is AVG of Avast. Deze zijn helemaal niet slecht. Omdat het gratis is krijg je geen support, maar ze hebben ook betaalde versies.

Op dit moment draaien hier 2 pc's en een laptop met het gratis Avast en 1 pc met het gratis AVG en 4 pc's met NOD32 + de servers en een paar andere pc's draaien met Sophos.
 
Hallo Pluis,

Ik ga die aanbevelingen zeker bekijken en zien wat het beste bij me past. Ik ben zeker niet tegen betaalde programma's mits ze ook maar goed werken en van Norman heb ik echt mijn buik vol.

Even nog een vraagje tussendoor als dat mag.

Is het echt noodzakelijk om een internet downloadmanager op je laptop te hebben of kun je downloaden zonder een internet downloadmanager ook volstaan of mis je dan iets wezenlijks op je laptop?

met vriendelijke groet

Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan