Status
Niet open voor verdere reacties.
notebook type P6640(md99221)
krijg een foute melding zie bijlage.
PC winkel kon ook niet helpen om W10 er op te zetten. Notebook hersteld naar W8.1 of betalen originele schijf W10 (€ 120,00)
moet wachten tot Microsoft met de juiste drivers komt
wat was juist, beetje gek notebook is 3 jaar oud.
wie geeft de juiste oplossing
gr
casper01
 

Bijlagen

  • Fout melding Notebook omzetten naar W10  2015.jpg
    Fout melding Notebook omzetten naar W10 2015.jpg
    76.5 KB · Weergaven: 172
Je zal toch best eens je PC op fouten controleren.
Open opdrachtprompt ( CMD) deze opstarten als Administrator
in deze opdrachtprompt geef je de opdracht sfc /scannow en klik op Enter
Als er fouten zijn worden die meestal hersteld.
 
Luc,
het notebook is nagekeken en men heeft mij gezegd dat alle hardware goed was.
hierna heeft men alle software die er niet ophoorde(reclame) er af gehaald en daarna een schone installatie gegeven
met w8.1 Daarna kreeg ik mee dat "HUN" geprobeerd hebben om W10 er op te zetten en dat ze tegen deze fout melding aan liepen.
Gezien dit euvel, lag dit niet aan mijn Notebook maar aan de aanlevering van Microsoft met hun niet juiste drivers.
Dus hun advies wachten tot de juiste drivers geleverd wordt.
of als ik niet kon wachten kon ik tegen betaling wel een originele W10 krijgen dus.....
gr casper01
 
Ik denk niet dat Microsoft met drivers gaat komen, dit probleem zal bij de hardware fabrikant liggen.
Zijn alle drivers up to date van deze Notebook ? Ga eens naar website van de fabrikant en zoek daar naar jouw type notebook en uiteraard voor de juiste besturing 32 of 64 bits.

Ik zou het daarna eens via de Media Creation Tool van Microsoft proberen. Windows 10

Deze zin snap ik ook niet helemaal goed: of als ik niet kon wachten kon ik tegen betaling wel een originele W10
 
Lana, die laatste zin bedoel ik mee, dat de ICT medewerker(die mijn notebook hersteld heeft) windows10 originele versie wou installeren maar dan moet ik die betalen.
Daarbij waren alle drivers tot heden goed geïnstalleerd. Dus ligt de fout niet bij het notebook maar bij Microsoft.
En hij gaf aan,die krijg je gratis aangeboden , dus wacht even tot de juiste drivers e.d. beter worden aangeboden.
De tool die je bedoel heb ik op een usb-stick en heb die gebruikt op mijn Notebook.
Het heeft een dag gewerkt en de volgende dag zat alles vast en kon geen kant meer op, zodat ik naar de PC winkel ben gegaan.
Want wist niet meer hoe het op te lossen.
Nu werkt alles weer naar behoren met W8.1
Ik heb ook bij MEDION op de site gekeken maar was geen enkele aanpassing t.b.v. dit Notebook
ook de laatste drivers kloppen di er nu op staan.
o ja het is een 64 bits.
vraag tot hoelang zou ik moeten wachten, anders zit de zaak zo weer vast en kost het mij weer € 80,00 voor herstel.
gr

casper01
 
Een driver is een apparaat stuurprogramma. Een stukje software dus speciaal voor hardware ontwikkeld.
Hiervoor zal Microsoft geen stuurprogramma's gaan schrijven, maar zal van de fabrikant moeten komen.
Als een stuurprogramma via Windows Update wordt geinstalleerd is hij uiteindelijk afkomstig van de fabrikant van de hardware.

Als een upgrade via een Microsoft update doordat verkeerde drivers zijn geinstalleerd niet gaat lukken, zal een schone installatie met een gekochte schijf ook niet gaan lukken.
Misschien bestaat er voor jouw Notebook een BIOS update waardoor de hardware misschien wel voldoende zal zijn om W10 te kunnen installeren ?
Een BIOS update is er meestal om hardware beter te laten samenwerken.
 
Ik weet dat dit notebook geschikt is voor w10.
kreeg via e-mail dat de update gereed was.
maar via die weg duurde dat heel lang, waarom weet ik niet .
via de tool opnieuw gedaan en binnen 1uur en een kwartier was het omgezet.
Maar nu durf ik dit even niet, gezien ik ban ben dat het weer vast loopt
ik zal eens een afdruk maken van de indeling schijf.
gr
casper01
 
Luc, heb alle 13 stuurprogramma's en driver geïnstalleerd.
geen fout melding gehad, ook geen melding dat er een betere driver op zat.
kan ik dan zeggen dat ze (ICT) de bestaande drivers opgezet en niet gekeken of er beteren waren via de site.
ben nu weer bezig met sfc/scannow, kijken wat hier uit komt
wat nu de volgende stap
gr
casper01
 
kan ik dan zeggen dat ze (ICT) de bestaande drivers opgezet en niet gekeken of er beteren waren via de site.

Dat is normaal, de meeste reparatiebedrijven installeren of repareren een pc en kijken niet of er betere drivers beschikbaar zijn.
Logisch eigenlijk, zoiets kun je gemakkelijk zelf doen en dit zou een reparatie onnodig duurder maken.
 
Lana en Luc.
Nou kreeg nu weer dezelfde fout.
De kaart Nvidia stond op slot en heeft toch last van Intel(r)HD Graphis 4000
kreeg een update voor Nvidia en die driver gaf nog meer problemen.
Nu heb ik driver 327.02 voor Nvidia-geforce GT 740M.
voorlopig is het nu goed, alleen weet ik niet wat W10 gaat doen.
Blijkt dat de andere kaart meer voor spellen is en dat doe ik niet met deze notebook.
alleen video software en andere klein programma die je nodig heb bij foto/video.

inmiddels heb ik vandaag eer een heleboel geleerd dat het niet altijd goed moet gaan
en je wel moet weten hoe het een en ander moet werken met elkaar.

Maar ben nog steeds niet achter hoe ik de veilige modes kan komen.
de Bios is schakelaar vast houden dan f12 of f2 dan enter
moet toch weer even kijken in het boek schoonePC van 8.1
tot zo ver .
gr

casper01
 
Veilige modus:
Ga naar start en tik dan in msconfig
Ga naar het Tabblad Computer opstarten en vink daar aan Opstarten in veilige modus.

Vergeet dit niet uit te zetten als je weer in de normale modus wilt opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan