Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag een Nieuwe HD 3TB gekocht "Seagate Expansion desktop drive "

Voor gebruik aan een satelilite HD/TV Reciever /Protek 9720 HD IP.

Dit toestel kan alleen opnemen op een harde schijf Fat 32.

Mij werd meegedeeld in de aankoopwinkel , dat het Fat 32 geformateerd was.

thuis gekomen even nagetrokken of dit wel zo was , maar wat bleek
de schijf was NTFS geformateerd te zijn.

Er staan ook bestanden op de schijf , Knipsel.JPG

Kan ik dit formateren op Fat 32 ? wat kan ik best doen ?
mvg
 
ga via je schijfbeheer of eender welke andere partitie tool de 3TB HDD opsplitsen ..
je maakt dus meerdere partities aan zodat er een NTFS partitie is en de overige worden dan Fat32
 
Windows herkent geen partities die groter zijn 2 TB . Om de 3 TB volledig te kunnen benutten in Windows moet je de schijf converteren van NTFS naar GPT indeling.
Let wel op . Om een schijf van NTFS naar GPT te converteren mag deze meerdere partities bevatten.

Dit toestel kan alleen opnemen op een harde schijf Fat 32.
Op een partitie die niet groter is dan 32 GB (FAT32)
 
Windows herkent geen partities die groter zijn 2 TB . Om de 3 TB volledig te kunnen benutten in Windows moet je de schijf converteren van NTFS naar GPT indeling.
Let wel op . Om een schijf van NTFS naar GPT te converteren mag deze meerdere partities bevatten.


Op een partitie die niet groter is dan 32 GB (FAT32)

Waarom zou Windows geen harde schijf van 3 TB (1 partitie) niet herkennen?

Misschien niet onder XP, maar toch onder W7 en het is NTFS
 
beste.

Dank U voor de inlichtingen , heb het een beetje druk gehad vandaar mijn late reactie.

Ik hen mijn aankoop behouden op NTFS formaat , ik heb een andere HD van 1 TB voledig gekopieerd
naar de nieuwe aankoop , omdat de 1 TB HD wel geformatteerd is in Fat 32.

Ik denk nu wel dat 1 GB genoeg is voor de Satilliete ontvanger , ik merk wanneer
ik de 1 TB wil formatteren in win 8.1 dan zie ik exFat staan , is dit hetzelfde of Fat 32 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan