Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Update je ook regelmatig de nieuwste driver updates voor jouw NVIDIA grafische chipset dan kun je ook misschien wel wat schijfruimte winnen door alle overbodige rommel te verwijderen.
Tijdens deze update blijven er behoorlijk wat bestanden op de pc staan dat zeker als je een kleine SSD schijf gebruikt onnodige schijfruimte in beslag neemt. Maar ook op een gewone harddisk kan dit natuurlijk waardevolle schijfruimte zijn.

Ga eens naar de map C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Installer2
De gehele inhoud mag verwijderd worden, maar laat wel de map Installer2 staan, anders krijg je problemen als er weer een update is.

Hier bij mij heb ik bijna 1 GB aan onnodige bestanden kunnen verwijderen. ( Zie afbeeldingen )

NVIDIA.jpg

NVIDIA2.jpg

NVIDIA3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij was dat 5,91 GB...

Dat zou zomaar best eens kunnen als het systeem al enige jaren oud is en je in die jaren een aantal updates hebt uitgevoerd.
De afbeeldingen die ik geplaatst heb zijn van een pc waar de besturing + alle drivers ongeveer een maand op staat.

Er bestaat geen opruimprogramma dat deze nutteloze bestanden vindt. Bij het update programma van NVIDIA is niets aanwezig om al deze onzin te verwijderen. Het blijft dus onnodige ruimte innemen.

In jouw geval dus bijna 6 GB. Bij mij was het bijna 1 GB

Reden dus dat iedereen die deze updates installeert eens kijkt in de Installer2 map hoeveel schijfruimte er bespaard kan worden en daarna de inhoud weg kiepert.
 
ik heb een grootte van 1,48gb en dit op een computer die ruim 14 jaar oud is ...
tevens werd deze vanaf de Win7pro geupgrade naar de Win8pro en daarna naar de Windows 8.1 pro nog nooit heb ik deze map verwijderd ...
Ashampoo_Snap_2015.04.02_11h51m57s_003_.png
 
Hoeveel NVidia driver updates doe jij per maand?
Bij mij is dat gemiddeld 2 per maand.

Het ligt er uiteraard aan welke drivers nodig zijn. De ene videokaart is de andere niet. Een pc van 14 jaar oud zal wat mindere specificaties hebben de nieuwste kaart. En uiteindelijk zullen er wat minder updates komen.
 
Toch klopt het niet, ik zal je laten zien hoe het bij mij is.

Ga naar mijn topicstart #1 en dan de tweede afbeelding. Je ziet daar staan een update op 30-3-2015.
Nu ga ik naar apparaatbeheer en kijk eens wat daar staat.

NVIDIA4.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan