Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb Microsoft Office 2013 op mijn laptop geïnstalleerd.
Ik gebruik ook het onderdeel Outlook 2013.
Daar laat ik mijn 4 email adressen op toekomen zodat ik alle mails via één programma kan lezen.
Is er software die een backup kan maken van alle accounts en zijn instellingen en ook de mails kan bewaren, zodat ik bij een crash niet alles manueel hoef in te stellen?
Alvast bedankt.

Ed
 
Als je de Outlook Data File (PST bestand) kopiëerd naar een veilige locatie, heb je al een veilige backup. Je kan ten alle tijde dit bestand terug toevoegen aan Outlook.
https://support.office.com/nl-be/ar...T-en-OST-222eaf92-a995-45d9-bde2-f331f60e2790

Wat ook aan te raden is, is het gebruik van het IMAP protocol (wanneer de email provider dit ondersteund). Vroeger werd wel eens standaard POP gebruikt. Het verschil hiertussen is dat POP de emails verplaats van de mailserver naar de client(s). IMAP past synchronisatie toe tussen de mailserver en de clients. Hierdoor kan je de mails op verschillende toestellen raadplegen (smartphone, desktop, laptop) en blijven de emails veilig op de mailserver. Enkel wanneer je een email verwijderd (opdracht geven om een mail te verwijderen), gaat die op de mailserver verwijderd worden. Wanneer je laptop bijvoorbeeld defect raakt, heeft dit dus geen invloed op je emails.
POP protocol daarentegen verplaatst de emails van de mailserver naar een client. Dus bij verlies van de client (dmv een crash, defect, ...) gaan alle emails verloren.
 
Als je de Outlook Data File (PST bestand) kopiëerd naar een veilige locatie, heb je al een veilige backup. Je kan ten alle tijde dit bestand terug toevoegen aan Outlook.
https://support.office.com/nl-be/ar...T-en-OST-222eaf92-a995-45d9-bde2-f331f60e2790

Wat ook aan te raden is, is het gebruik van het IMAP protocol (wanneer de email provider dit ondersteund). Vroeger werd wel eens standaard POP gebruikt. Het verschil hiertussen is dat POP de emails verplaats van de mailserver naar de client(s). IMAP past synchronisatie toe tussen de mailserver en de clients. Hierdoor kan je de mails op verschillende toestellen raadplegen (smartphone, desktop, laptop) en blijven de emails veilig op de mailserver. Enkel wanneer je een email verwijderd (opdracht geven om een mail te verwijderen), gaat die op de mailserver verwijderd worden. Wanneer je laptop bijvoorbeeld defect raakt, heeft dit dus geen invloed op je emails.
POP protocol daarentegen verplaatst de emails van de mailserver naar een client. Dus bij verlies van de client (dmv een crash, defect, ...) gaan alle emails verloren.



hoe kan ik het IMAP protocol dan gaan gebruiken
mijn provider is telenet en ik heb het whoppa tarief
 
backup_32G.png
 
met het programma outlook back up lukt het niet, het bestand is te groot om er een backup van te maken
met de uitleg van u DDragon80 zie ik ook niet direct hoe ik een backup moet maken
moet ik dan deze bestanden op een andere locatie opgeslagen in een verborgen map op station:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook, kopieren of hoe?
ik het ook gmail, hotmail en yahoo toekomen in mijn outlook programma, hoe maak ik hiervan een backup met alle instellingen erop en eraan en natuurlijk de mails ook.

greets

ed
 
met het programma outlook back up lukt het niet, het bestand is te groot om er een backup van te maken

Lijkt me eerder dat je een copie wilt wegschrijven naar een medium dat geformateerd is met FAT32 ipv NTFS. Daardoor is de max bestandsgrootte 4GB.

met de uitleg van u DDragon80 zie ik ook niet direct hoe ik een backup moet maken
moet ik dan deze bestanden op een andere locatie opgeslagen in een verborgen map op station:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\O utlook, kopieren of hoe?
ik het ook gmail, hotmail en yahoo toekomen in mijn outlook programma, hoe maak ik hiervan een backup met alle instellingen erop en eraan en natuurlijk de mails ook.

Zoek de locatie van je PST bestand(en) mbv de uitleg in men vorig bericht;
(https://support.office.com/nl-be/ar...T-en-OST-222eaf92-a995-45d9-bde2-f331f60e2790)

Je kan dan de aanwezige PST bestanden kopiëren naar een veilige locatie. Je PST bestand(en) bevatten alle emails, calenders, tasks, ...

Bij verlies van je primaire locatie, kan je altijd dit of deze PST bestand(en) terug linken aan een nieuwe Outlook installatie.
 
maak ik van de inhoud van de map die bij mij staat in
:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook,
maak ik daar een kopie van en kan ik die kopie na een herinstallatie van office of een crash die gewoon terug zetten in die map waar ze vroeger stond?
moet nu een serie gaan werken kan pas volgende week herbekijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan