On-line Backup. Veel geblaat, maar weinig wol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,
Empyrealsystems.com was een bedrijf dat met veel omhaal »Safe accessible only by you 24x7x365« publiciteit maakte om je files on-line te Backuppen. Gelukkig ben ik niet bij de 'slachtoffers', want nu staat hun domeinnaam te koop! De gebruikers kunnen fluiten naar hun files. ;!Dan liever »SkyDrive« en/of »Dropbox« of nog beter een eigen externe drive (die zijn wel serieus duurder geworden na de overstroming in Azië waar het merendeel werd geproduceerd. Een 1TB drive voor € 45 vind je nu niet meer. Er wordt wel misbruik van gemaakt om de prijzen te verhogen, denk ik zo.
MvG
Walter
 
Ja ik heb een tijdje geleden ook eens naar de prijzen gekeken en zijn veel duurder geworden. En of ze nog gaan zakken dat is iets anders want meestal houden ze de prijs zo.
 
De prijzen gaan wel terug zakken. Maar het is waarschijnlijk ook wel zoals WaWa vermeld, dat ze er misbruik van maken. Langs de andere kant, ik zie op men werk dat een grote leverancier geen ETA's kan geven op veel harde schijven daar ze zelf met de rug tegen de muur staan momenteel. Dit gaat tijd kosten, veel tijd. En voor ons veel geld...
En online backup, het past allemaal in de "cloud" visie waar ze tegenwoordig zo hoog mee oplopen. Wel, dit is in België gedoemd om te mislukken. Internet kost hier veel geld. En het probleem is niet zozeer de download op zich, maar een synchrone verbinding (= evensnelle upload als download) is gewoonweg onbetaalbaar! En laat het nu net dat zijn wat nodig is voor online backup, of cloud toepassingen algemeen.
 
ook de prijzen van de computers zijn gestegen wegens de duurdere harde schijven. En of de prijzen gaan dalen heb ik ook mijn twijfels over. Het heeft nu niets met computers te maken , maar je kan het er zowat met vergelijken.
Dit jaar een slechte aardappeloogst en de frieten worden duurder. Volgend jaar een zeer goede aardappeloogst maar de prijs van de frieten zal zeker niet dalen.
 
[1] Alles "in the cloud" met een verbinding van 25 Mbps in en 3 out (een goed geval) lukt het al niet zo best.
[2] Dat van de frieten klopt ook. Met de brandstof- en andere energie-prijzen ditto.
"Ze" spelen met ons voeten en iedereen ondergaat het zonder veel morren.
MvG
Walter
 
Ik heb bij mijn Norton 360 premiere edition een 30 gb online backup.
Daar staat een volledige copy van mijn hd op zodat ik direct weer kan
beginnen mocht er iets misgaan.
 
Slechts een paar nuttige files "in the cloud" zetten is een goed gedacht. Niet alles back-uppen. Daarvoor is zelfs 25 Mbps/3.5 Mbps nog te traag.
Dat vind ik toch.
Voor wat Norton 360 P.E. betreft, ben ik er onlangs mee gestopt. Het doet te veel die niks met veiligheid te maken heeft, zoals een onbegrijpelijke backup die maar niet wil uitgezet worden.
MVG
Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan