Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Windows 8.1. Ik krijg plots enorm veel ongewenste reclame op internet. Dit is pas gekomen nadat ik een virusscanner AVG heb opgezet. Ik kan maar niet die reclame verwijderen. Kennen jullie een goed programma ervoor?
Ik heb met de volgende programma's geprobeerd: ccleaner, Malwarebites, adwcleaner, de AVG virusscanner, doch niets helpt.
Heb zelfs Firefox verwijderd en opnieuw er opgezet.
Dank bij voorbaat.
 
Hey Bernard,

Plaats hier eerst de logs van Malwarebytes en AdwCleaner eens als je wilt.
Log AdwCleaner vind je op de C-schijf.
Log Malwarebytes vind je in de tool zelf onder de tab "Logbestanden".

Laat ook eens weten via welke site (link) je die AVG gedownload hebt. ;)
 
vervelende reklame

vervelende reklame

Hey Bernard,


Log AdwCleaner vind je op de C-schijf.
Log Malwarebytes vind je in de tool zelf onder de tab "Logbestanden".

Laat ook eens weten via welke site (link) je die AVG gedownload hebt. ;)

Bekijk bijlage AdwCleaner[S9].txtBekijk bijlage AdwCleaner[S9].txtBekijk bijlage (Malwarebyte) mbam-log-2014-02-04 (19-18-21).txtBekijk bijlage ( AdwCleaner)Quarantine.txt
Ik weet niet meer van welke site ik de scanner heb gedownload.
Ook heb ik nog "HitmanPro" laten werken.
 
Ik zie het al, via Softonic... -m-
Het best haal je je downloads altijd van de originele site. En zeker nooit van dergelijke wrappersites als Softonic.

Verwijder AVG eens via het Configuratiescherm en herstart de computer.

Download AVG dan opnieuw via DEZE link.
 
Ik zie het al, via Softonic... -m-
Het best haal je je downloads altijd van de originele site. En zeker nooit van dergelijke wrappersites als Softonic.

Verwijder AVG eens via het Configuratiescherm en herstart de computer.

Download AVG dan opnieuw via DEZE link.

Ik dacht dat Softonic veilig was om te downloaden. Is dit nodig om een virusscanner te installeren op Windows 8.1, of is hij genoeg beschermd?
 
Windows 8.1 is standaard voorzien van Windows Defender (tenzij er bij aankoop al een andere scanner op stond).
Die Windows Defender scoort echter heel zwak en kan je niet als een volwaardige scanner zien.
Wat er dus dient te gebeuren, is die Defender verwijderen bij aankoop van je toestel en er een goede scanner zoals AVG opzetten.
Het is zeer zeker nodig om altijd een virusscanner op je computer te installeren.
 
reclame

reclame

Windows 8.1 is standaard voorzien van Windows Defender (tenzij er bij aankoop al een andere scanner op stond).
Die Windows Defender scoort echter heel zwak en kan je niet als een volwaardige scanner zien.
Wat er dus dient te gebeuren, is die Defender verwijderen bij aankoop van je toestel en er een goede scanner zoals AVG opzetten.
Het is zeer zeker nodig om altijd een virusscanner op je computer te installeren.
Ik heb nu nog eens een scan laten uitvoeren met AVG en heeft niets gevonden, doch is ook niet verbeterd. In de bijlage zie je links een een vertikale kolom die er niet hoort en kijk je dan in de tekst zelf, dan zie daar "Tree" en "download" staan met een gedraaid groen pijltje.Als ik er de muis op zet verschijnt er dan ook nog eens reclame. Bekijk bijlage reclame 1.doc
 
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Er verschijnt een popup met de melding dat er geen script aangetroffen is, druk gewoon op OK.
  • Zoek.exe gaat nu een scan + reparatie uitvoeren, bij sommige systemen kan deze langer dan een half uur duren.
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.
 
Nog wat kleinigheidjes:

1. BearShare zou ik niet gebruiken. Dit is een beruchte tool om malware binnen te halen.
Ook die illegale HitmanPro verwijder je beter. Er zijn voldoende gratis alternatieven die minstens even goed zijn, zonder dat je onnodige risico's moet nemen met gekraakte software.

2.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

Start
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    Code:
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
    "AppInit_DLLs"=-;r64
    C:\\PROGRA~2\\SearchProtect;fs
    autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.
 
Nog wat kleinigheidjes:



2.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

Start
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    Code:
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
    "AppInit_DLLs"=-;r64
    C:\\PROGRA~2\\SearchProtect;fs
    autoclean;

BearShare en HitmanPro heb ik ondertussen verwijderd.
Ik heb 2 bijlagen erbij gestuurd; nr 1 had ik vBekijk bijlage zoek-results 1.txtBekijk bijlage zoek-results 2.txtergeten mijn anti virus uit te schakelen. Dus heb ik het dan opnieuw gedaan (2). Ik hoop dat ik het goed heb gedaan?
Bedankt.
 

Bijlagen

  • zoek-results 1.txt
    6.8 KB · Weergaven: 177
  • zoek-results 2.txt
    4.9 KB · Weergaven: 165
Goed zo! (y)

Tijd voor de grote schoonmaak:

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
 
Goed zo! (y)

Tijd voor de grote schoonmaak:

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Ik heb nu alles gedaan wat gevraagd is geweest.
Nogmaals dank voor de hulp.:bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan