onvoldoende geheugen als ik game wil spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Regelmatig als ik een game wil spelen,geeft mijn pc het volgende aan : "uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar "

"Als u voldoende geheugen vrij wil maken sla uw bestanden op en vervolgens alle actieve programma s te sluiten en opnieuw te starten


Zover ik het begrijp is het een soort geheugen dump,maar wat kan ik vervolgens doen om dit in orde te krijgen?
 
Hiervoor zijn een paar oplossingen te bedenken.

Eerst nagaan of er systeembronnen of programma's afgesloten kunnen worden tijdens het spelen.
Misschien is uitbreiden van het geheugen mogelijk. Dit is zeker mogelijk als het een 64 bits besturing betreft. Met een 32 bits besturing is 4 Gb de limit.
Een betere grafische kaart met meer geheugen aanschaffen.
 
Hartelijk dank voor deze benoemde oplossingen, het is inderdaad een oude pc (32 bits) met 1024 intern geheugen Intel Pentium 4-2800 , waarop ik deze game speel, dus denk gezien uw oplossingen, dat deze niet meer kan voldoen helaas ;)

Zou het nog zin hebben om hier extra geheugen bij te pinnen of is het echt niet meer haalbaar voor een game te spelen ?
 
Tussen games is natuurlijk veel verschil. Als je een boxed game koopt in de winkel staat er op de doos beschreven aan welke minimum systeemeisen je moet voldoen. Ook games die je online aanschaft kunnen deze informatie verschaffen.

De beschreven configuratie is zeker niet voldoende voor de nieuwere games die hogere performantie eisen stellen.

Uitbreiden van geheugen is altijd nog een betaalbare optie om te overwegen. Maar je moet jezelf de vraag stellen wat je ermee wilt doen en welke games je van plan bent om te spelen.
 
TS liet weten dat het om een online (waarschijnlijk) flash game gaat.

Voor de meeste online Flash games (spelletjes die gemaakt zijn mbv Adobe Flash), zijn de systeemeisen meestal niet zo hoog. Bij deze raad ik dan ook aan om extra geheugen (bekijk specificaties van je computer/moederbord) bij te kopen.
 
dus extra geheugen kan een optie zijn, zelfs bij een 10 jr oude computer !
Ik ga het uitzoeken..

Hartelijk dank voor uw hulp !



p.s. Ik heb moederbord Asus P4S800D
SIS 655 FX

Volgens mij kan hij tot 4 gb zover ik het technische Engels kan lezen ;)
 
zover dat ik zie kun je inderdaad tot maximaal 4GB upgraden ....maar de vraag is hier waar vind je dit ram geheugen nog !

dit is je moederbord ..
e7a6ef13bf-Ashampoo_Snap_2014.08.03_20h06m09s_016_.png


en dit zou het geheugen moeten zijn dat je kunt gebruiken als je deze nog ergens kunt vinden ...wat ik sterk betwijfelt !
e7b23a034f-Ashampoo_Snap_2014.08.03_20h03m24s_015_.png


http://www.asus.com/be-nl/supportonly/P4S800D/HelpDesk_Manual/
 
Geheugen kan je altijd nog vinden. Zeker het DDR geheugen. In de bekendere webwinkels zeker en vast. vb.: DDR1 @ Azerty

Zelfs Long Life Intel processor reeksen kan je via een speciaal kanaal nog verkrijgen. Maar meestal niet via particulier. Uit elke cpu familie selecteerd Intel een model welke nog jaren kan aangeboden worden. Zelfs generaties terug.
 
volg je de link van Ddragon dan heb je de optie 2x een bankje van 2Gb te nemen van het merk "Mushkin Value " 35€ /stuk en ben je er met 70€
Ashampoo_Snap_2014.08.04_16h06m43s_012_.png
neem je daar een tegen 4 reepjes van 1 Gb kom je duurder uit ... ( het goedkoopste is dan nog 88€ )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan