Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
het is wel een beetje een politiek statement, maar ik vind het aangewezen, gezien het feit dat de moderator-stand sinds kort 2-7 is voor Nederland volgens sommigen en dat ik vind dat daar een halfje Frankrijk moet bijzitten door mij.

het beste bewijs is dat onze voorvaderen Frans spraken. voor de geïnteresseerden wil ik het interview wel eens uittypen :p

 
Denk niet dat daar familietrekjes van bij mij inzitten. Als ik in de spiegel kijk.......
 
Ik voel me vereerd, 2-7 vóór Nederland.

Grappig ook dat ik m'n overoveroveroverovergroot opa weer eens zie, goed dat ze die toen gefilmt hebben.
Altijd al geweten dat ik mijn gebit van hem geërft heb.
 
serieus: is er iemand die ondertiteling nodig heeft? want de dames uit het filmpje spreken wel vrij snel. ik begrijp dat dat wat moeilijk is voor velen :)
 
het is wel een beetje een politiek statement, maar ik vind het aangewezen, gezien het feit dat de moderator-stand sinds kort 2-7 is voor Nederland volgens sommigen en dat ik vind dat daar een halfje Frankrijk moet bijzitten door mij.

het beste bewijs is dat onze voorvaderen Frans spraken. voor de geïnteresseerden wil ik het interview wel eens uittypen :p

Ik versta er geen jotta van, nochtans is Frans mijn tweede naam. 't Zal wel juist zijn wat ze vertellen! zeker??!
 
Laatst bewerkt:
serieus: is er iemand die ondertiteling nodig heeft? want de dames uit het filmpje spreken wel vrij snel. ik begrijp dat dat wat moeilijk is voor velen :)

met witte en zwarte letterjes aub, voor de mensen die kleurenblind zijn!
 
waar is de goeie oude tijd van de dames Simba en Jakske. die konden er serieus wat van hoor, van offtopic gaan en de meest onnozele praattutjes verzinnen :p. toen was de babbelbox best wel levendig en actief in gebruik (y)
 
er zitten een paar gaatjes in die ik niet helemaal duidelijk hoor. de bewuste dame zal haar gebit niet in hebben denk ik. maar hier dus:

I=interviewer
D1= dame1
D2=dame2
H1=heer1
H2=heer2

I:bonjour mesdammes, est-ce que vous payez des impots?
D1:évidamment qu'on en paye
D2:ben oui, on en paye
D1: et ils n'ont pas dimminués hein. on nous l'avait promis, alors on a voté et puis la TVA et tout ça, ça a augmenté et puis les taxes, tout ça ça ne pourrait pas venir sans moyens. c'est vachement dure,c'est moi qui vous le dit hein. c'est vraiment un scandale!
D2:eek:ui, un scandale hein
I: mais mesdammes vous avez entendues ce qui a dit notre premier ministre?
D1:et alors? qu'est-ce qu'il dit là?
I: il dit qu'il fall
 
vroeger was het allemaal beter, daar komt het op neer :p

vroeger was het allemaal beter, daar komt het op neer :p

er zitten een paar gaatjes in die ik niet helemaal duidelijk hoor. de bewuste dame zal haar gebit niet in hebben denk ik. maar hier dus, mits enkele woorden vrij ingevuld. de Franse tekst is in zwarte lettertjes, de Nederlandse in witte op verzoek van Wivy. om het te lezen volstaat het de tekst te selecteren, dan zie je hem staan :p

I=interviewer
D1= dame1
D2=dame2
H1=heer1
H2=heer2

I:bonjour mesdammes, est-ce que vous payez des impots?
D1:évidamment qu'on en paye
D2:ben oui, on en paye
D1: et ils n'ont pas dimminués hein. on nous l'avait promis, alors on a voté et puis la TVA et tout ça, ça a augmenté et puis les taxes, tout ça ça ne pourrait pas venir sans moyens. c'est vachement dure,c'est moi qui vous le dit hein. c'est vraiment un scandale!
D2:eek:ui, un scandale hein
I: mais mesdammes vous avez entendues ce qui a dit notre premier ministre?
D1:et alors? qu'est-ce qu'il dit là?
I: il dit qu'il fallait quand-même faire un effort; qu'il fallait redresser la France!
D1: eh bien, il est sympathique hein. je me demande s'il se rend compte des efforts qu'on fait nous. on travaille comme des bulls et à quel intérêt?
H1: moi, j'ai un pote à coté, eh bien il ne paye plus ses impots.
H2:c'est pas bien hein.
H1:ben oui, mais òu il va le pays? parce que nous on se crève le cul hein.
I:mais messieurs, tout le monde doit participer à l'effort national! c'est comme ça qu'on s'ouvre la France, pas autrement!
D1: eh bien, on ne prend pas le bon chemin hein...
I:d'accord, mais alors qu'est-ce qu'on fait? qu'est-ce qu'il faut faire?
D1: rammenez le général De Gaulle!
D2:....le général De Gaulle...

I:goede dag dames, betalen jullie belastingen?
D1:natuurlijk betalen we belastingen.
D2:wel ja, we betalen er.
D1:en ze zijn niet verminderd hoor. ze hadden het ons beloofd, dus we hebben gestemd en toen is de BTW en alles naar boven gegaan, en dan de belastingen, dat zou allemaal niet mogen komen zonder middelen hoor. 't is echt kei-moeilijk, ik zeg het u! het is echt een schandaal!
D2:ja een schandaal hoor...
I:maar dames,hebben jullie gehoord wat onze eerste mimister heeft gezegd?
D1:ja en? wat zegt hij dan?
I:hij zegt dat we toch een inspanning moeten doen, dat we Frankrijk moeten heroprichten ( redresser= hier misschien beter vertaald als 'redden').
D1: awel hij is sympathiek hoor, maar ik vraag me af of hij beseft welke inspanningen we leveren. we werken gelijk gekken, en met welk doel???
H1:naast mij woont een vriend, wel die betaalt zijn belastingen niet meer.
H2:da's niet goed hé...
H1:dat is waar, maar waar gaat het land naartoe? want wij draaien onze nikkel af hoor.
I:maar heren, iedereen moet deelnemen aan de nationale inspanning! op die manier krijgen we Frankrijk open (hier economisch bedoeld), niet anders!
D1:wel, we nemen niet de juiste weg hoor.
I:akkoord, maar wat doen we dan? wat moeten we doen?
D1: breng generaal De Gaulle terug!
D2:....generaal De Gaulle....

(nvdr: Charles André Joseph Marie de Gaulle (Rijsel, 22 november 1890 – Colombey-les-Deux-Églises, 9 november 1970) was een Frans militair en politicus. Hij vocht tijdens de Eerste Wereldoorlog als officier in de Slag bij Verdun, was de leider van een Franse regering in ballingschap tijdens de Tweede Wereldoorlog en werd de eerste president van de door hem ontworpen Vijfde Republiek (1959-69). hij leende ook zijn naam aan de grootste luchthaven van Parijs)

voor vele oudere Fransen is De Gaulle nog steeds het symbool van de bevrijding van de republiek Frankrijk...
 
Laatst bewerkt:
er zitten een paar gaatjes in die ik niet helemaal duidelijk hoor. de bewuste dame zal haar gebit niet in hebben denk ik. maar hier dus, mits enkele woorden vrij ingevuld. de Franse tekst is in zwarte lettertjes, de Nederlandse in witte op verzoek van Wivy. om het te lezen volstaat het de tekst te selecteren, dan zie je hem staan :p

I=interviewer
D1= dame1
D2=dame2
H1=heer1
H2=heer2

I:bonjour mesdammes, est-ce que vous payez des impots?
D1:évidamment qu'on en paye
D2:ben oui, on en paye
D1: et ils n'ont pas dimminués hein. on nous l'avait promis, alors on a voté et puis la TVA et tout ça, ça a augmenté et puis les taxes, tout ça ça ne pourrait pas venir sans moyens. c'est vachement dure,c'est moi qui vous le dit hein. c'est vraiment un scandale!
D2:eek:ui, un scandale hein
I: mais mesdammes vous avez entendues ce qui a dit notre premier ministre?
D1:et alors? qu'est-ce qu'il dit là?
I: il dit qu'il fallait quand-même faire un effort; qu'il fallait redresser la France!
D1: eh bien, il est sympathique hein. je me demande s'il se rend compte des efforts qu'on fait nous. on travaille comme des bulls et à quel intérêt?
H1: moi, j'ai un pote à coté, eh bien il ne paye plus ses impots.
H2:c'est pas bien hein.
H1:ben oui, mais òu il va le pays? parce que nous on se crève le cul hein.
I:mais messieurs, tout le monde doit participer à l'effort national! c'est comme ça qu'on s'ouvre la France, pas autrement!
D1: eh bien, on ne prend pas le bon chemin hein...
I:d'accord, mais alors qu'est-ce qu'on fait? qu'est-ce qu'il faut faire?
D1: rammenez le général De Gaulle!
D2:....le général De Gaulle...

I:goede dag dames, betalen jullie belastingen?
D1:natuurlijk betalen we belastingen.
D2:wel ja, we betalen er.
D1:en ze zijn niet verminderd hoor. ze hadden het ons beloofd, dus we hebben gestemd en toen is de BTW en alles naar boven gegaan, en dan de belastingen, dat zou allemaal niet mogen komen zonder middelen hoor. 't is echt kei-moeilijk, ik zeg het u! het is echt een schandaal!
D2:ja een schandaal hoor...
I:maar dames,hebben jullie gehoord wat onze eerste mimister heeft gezegd?
D1:ja en? wat zegt hij dan?
I:hij zegt dat we toch een inspanning moeten doen, dat we Frankrijk moeten heroprichten ( redresser= hier misschien beter vertaald als 'redden').
D1: awel hij is sympathiek hoor, maar ik vraag me af of hij beseft welke inspanningen we leveren. we werken gelijk gekken, en met welk doel???
H1:naast mij woont een vriend, wel die betaalt zijn belastingen niet meer.
H2:da's niet goed hé...
H1:dat is waar, maar waar gaat het land naartoe? want wij draaien onze nikkel af hoor.
I:maar heren, iedereen moet deelnemen aan de nationale inspanning! op die manier krijgen we Frankrijk open (hier economisch bedoeld), niet anders!
D1:wel, we nemen niet de juiste weg hoor.
I:akkoord, maar wat doen we dan? wat moeten we doen?
D1: breng generaal De Gaulle terug!
D2:....generaal De Gaulle....

(nvdr: Charles André Joseph Marie de Gaulle (Rijsel, 22 november 1890 – Colombey-les-Deux-Églises, 9 november 1970) was een Frans militair en politicus. Hij vocht tijdens de Eerste Wereldoorlog als officier in de Slag bij Verdun, was de leider van een Franse regering in ballingschap tijdens de Tweede Wereldoorlog en werd de eerste president van de door hem ontworpen Vijfde Republiek (1959-69). hij leende ook zijn naam aan de grootste luchthaven van Parijs)

voor vele oudere Fransen is De Gaulle nog steeds het symbool van de bevrijding van de republiek Frankrijk...


Waar apen zich zoal niet druk om kunnen maken zeg.
Zouden ze misschien ook wegenbelasing betalen ?
 
waar is de goeie oude tijd van de dames Simba en Jakske. die konden er serieus wat van hoor, van offtopic gaan en de meest onnozele praattutjes verzinnen :p. toen was de babbelbox best wel levendig en actief in gebruik (y)

Je kunt zeggen wat je wilt, maar toch mis ik ze wel een beetje. Het lijken mij serieuze dames voor een Chat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan