Op zoek naar een nieuwe laptop! Wie heeft tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Roos7

Gast
Hallo,

Mijn minilaptop is kapot gegaan en ik ben hard op zoek naar een nieuwe. Ik gebruik de laptop vooral voor het schrijven van tekst, maar ik wil er ook audio op kunnen bewerken en eventueel video's.

Ik heb echt geen verstand van computers, dus wie weet waar ik op moet letten?
 
Waar moet je op letten is meestal heel persoonsgebonden.

Ben je veel onderweg, is een lange accuduur belangrijk.
Een groot scherm kan voor vele toepassingen handig zijn, zeker als je serieus audio gaan bewerken en veel moet inzoomen. Maar hoe groeter het scherm deze te sneller is de accu leeg en de laptop wordt zwaarder en natuurlijk groter, dus onhandelbaarder.
Je zegt eventueel videobewerken, dus dit zal niet de belangrijkste factor zijn. Ga je serieus aan de slag zou ik voor een goede grafische kaart kiezen en het maximale geheugen wat de besturing aan kan.
Met elke moderne laptop is wel een video te bewerken, alleen duurt het eventuele renderen wat langer dan een supersnelle laptop.

Tekst verwerken kan je op elke pc, hier zijn geen speciale systeemeisen voor.
 
Bedankt voor je tips!

Ik heb via internet een Acer Aspire One 11,6" besteld. Aantal mensen die ik ken bewerken ook via die laptop audio en dat was wel goed te doen. Voor het echt grote werk heb ik nog een gewone pc, dus het is vooral voor onderweg.

Maar wat denk je? Is dit een beetje een goede keus? Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met Acer.
 
Mijn ervaringen met Acer zijn niet goed. Maar daar gaan anderen misschien anders over oordelen. Ik ken mensen die tevreden zijn hiervan en ik ken er evenveel die er niet tevreden van zijn omwille van de levensduur die bij hun niet zo geweldig lang was om het zacht uit te drukken. Ik ben daar één van dus.
Ik heb onlangs nog zo'n Acer One onder handen gehad. Ik merkte wel dat dit niet zo erg snel was vergeleken met een "normale" portable. Maar let wel dat hier een Intel Atom CPU in aanwezig is, welke qua performantie nog steeds moet onderdoen voor normale CPU's.
 
Ik heb ook wat slechte ervaringen met Acer, vooral omdat de behuizing / toetsenbord / beeldscherm van wat mindere kwaliteit is. Ga je voorzichtig met de laptop om, hoeft dit geen probleem te zijn. Voordeel van een Acer is dat ze goedkoop zijn in verhouding tot andere merken.
 
Asus is ook prima, maar het beste vind ik nog altijd Lenovo (het vroegere IBM). Topkwaliteit!! Hangt wel een prijsje aan :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan