Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Een collega van mij heeft een probleem met het openen van office bestanden. Het is begonnen in office XP, van de ene dag op de andere kon hij geen bestanden meer openen via dubbelklikken. Het bijbehorende programma opent wel (bvb word) maar het bestand niet. Als men dan nog eens op het bestand dubbelklikt opent het bestand wel. We hebben office XP verwijderd en hebben er office 2007 op gezet, maar raar maar waar, hetzelfde probleem blijft. Heb al op verschillende forums de vraag gesteld maar tot nu toe nog geen oplossing bekomen. Als ik rechts op het bestand klik en openen met kies, selecteer ik het juiste programma en selecteer ik ook om dergelijke bestanden steed met dit programma te openen, maar niks helpt. Ik denk persoonlijk dat het in het register te doen is maar zou niet direkt weten waar ik moet beginnen zoeken, laat staan veranderingen aanbrengen.
Wie weet raad??

Alvast bedankt
 
Openen andere dingen wel met een dubbele muisklik ?

Kijk anders eens wat er staat bij mapopties in de verkenner. Ligt er aan welke besturing je hebt waar je dit kunt vinden.
 
Ik heb onlangs een gelijkaardig probleem tegengekomen. Excel opende wel maar het bestand zelf opende niet. Wel als ik het bestand nog eens manueel opende binnen de toepassing.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen door een willekeurige add-on (via excel options menu) aan te vinken en te laten installeren (en achteraf terug te verwijderen). Ik vond het op zich wel zeer raar dat zoiets het probleem zou oplossen maar het bleek wel te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan