Opgelost: Geen ‘betrouwbaarheidsdgeschiedenis-curve-weergave’ meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,
Omdat ik geen ‘betrouwbaarheidsgeschiedenis’ meer zag (geen ingevulde curve). Heg ik de taakplanner eens bekeken en in Bibliotheek > Microsoft > Windows > tot RAC gaan zien. Ik heb geprobeerd opnieuw in te stellen en was er beter van af gebleven, denk ik. Kan dit terug op fabrieks-instellingen geplaatst worden? Of kan iemand mij helpen en mij zeggen hoe en waar ik RAC moet her-instellen?
(Als ik sfc /scannow doe, krijg ik goed nieuws: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.)
Ondertussen heb ik ook een herstelpunt gevonden dat goed heeft gewerkt: van 23.8. Dit helpt allicht niet omdat herstel de persoonlijke instellingen nier veranderd. Wel heb ik veel updates moeten doen van programma's zowel als van MS. Ongeveer alles wat in één maand bijgekomen was natuurlijk. Een paar uurtjes werk. Gelukkig heb ik UpdateChecker om dat uit te zoeken.
Aanklikken van eigenschappen toont hetzelfde van in het midden, hier staat:
Algemeen: Taak Microsoft Betrouwbaarheidsanalyse voor het verwerken van systeembetrouwbaarheidsgegevens.
Trigger: bij een gebeurtenis; logboek application bron, enz.
Acties: Aangepaste handler
Voorwaarden: geen enkel vinkje aan.
Instellingen: geen enkel Vinkje aan
Informatie: Informatie 26/09/2010 5:43:06 140 Registratie van taak bijgewerkt informatie, gevolgd door een ganse reeks.
Als in naar de taakplanner ga dan krijg ik nu zelfs de volgende mededeling, zelfs voor ik op RAC kom: De gesecteerde taak {0} bestaat niet meer. Klik op vernieuwen om ze weer te geven. Maar deze klik alleen al herstelt ze niet. ZeE zegt: gegevens lezen een ogenblikje geduld... Ik Klik op OK en de mededeling komt: ik kan de taak niet lezen. Er is hier iets te her-instellen, helpt iemand me verder? (straks werkt geen enkele taak meer...).
Dus alleen de taakplanner terug op gang krijgen.
Dank op voorhand. Ik zit met de handen in het haar.
WaWa
(Windows 7 pro 32 bit | Intel Pentium Dual Core E5300@2.60GHz | 2.0GB Single-Channel DDR3)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reaktie Carlo,

Ik lees dit meteen eens. Dan laat ik je iets weten.

MVG

WawA
 
Laatst bewerkt:
Carlo461,
Ik ben maar een beginner met een beetje ervaring. bij Services is de taak 'ingeschakeld'. Ik heb alles doorlopen, maar vind niets dat echt teruggaat naar dat ene specifieke de RAC: dit is de Betrouwbaarheidsgeschidenis weergeven. Kan men dat niet op de fabriekgegevens terugzetten a.u.b.?
Op voorhand dank.
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Ok probeer dit eens :

1. Ga naar de verkenner. Ga naar het menu Extra. Kies Mapopties. Ga naar het tabje "Weergave". Scroll naar onder. Zorg dat er een vinkje staat voor "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" bij Verborgen bestanden en mappen.

2. Open de verkenner en ga naar C:\ProgramData\Microsoft\RAC
3. Open de map PublishedData
4. Selecteer alle bestanden in die map en klik op "Verwijderen".
5. Klik "Ja" om goed te keuren
6. Ga terug in de verkenner naar C:\ProgramData\Microsoft\RAC
7. Open de map StateData (indien aanwezig).
8. Selecteer alle bestanden in die map en klik "Verwijderen"
9. Als er een melding komt van UAC, dan moet je op "JA" klikken voor elke UAC melding die je krijgt.
10. Sluit de verkenner
11. Leeg de prullenbak

Herstart de pc.

Staat je UAC uitgeschakeld ?
 
Bedankt Carto461,
Je geeft mij hoop. Heb alles gedaan. In PublisedData zat StateData en StateData is nu leeg. PC herstart. UAC staat nog uit. Alle maps en bestanden nog zichtbaar. Moet ik dit terugzetten? Ik doe het alvast maar. Voor alle zekerheid. Ik krijg in ieder geval het bericht: 'De geselecteerde taak {0} bestaat niet meer', niet. Alvast een goed begin. Mijn grafiek toont de gele balk weer met de vermelding dat het nog een paar uren zal duren. Dit heb ik bij vorige pogingen ook al dikwijls gelezen. Na enkele uren gaaat die balk weg, maar mijn grafiiek blijft even blank.
En nu?

MVG

WaWa
 
Laatst bewerkt:
Tot zover ik weet zou het moeten lukken, anders weet ik het ook niet meer, misschien dat iemand
anders hier toch een oplossing voor vind dan. Dus nog ff geduld dan ;)

Greetz Carlo461
 
Beste Carlo461,
Hoe kom je aan Vista en server 2008? Ik heb Win7pro 32-bit sinds het begin. Dat is vreemd.
Dat staat onder mijn eerste bericht: (Windows 7 pro 32 bit | Intel Pentium Dual Core E5300@2.60GHz | 2.0GB Single-Channel DDR3)
By the way: in RAC: Aanklikken van eigenschappen toont hetzelfde van in het midden, hier staat:
Algemeen: Taak Microsoft Betrouwbaarheidsanalyse voor het verwerken van systeembetrouwbaarheidsgegevens.
Trigger: bij een gebeurtenis; logboek application bron, enz.
Acties: Aangepaste handler
Voorwaarden: geen enkel vinkje aan.
Instellingen: geen enkel Vinkje aan
Informatie: Informatie 26/09/2010 5:43:06 140 Registratie van taak bijgewerkt informatie, gevolgd door een ganse reeks.
Dank voor je blijvende steun. Ik had het zo graag weer in orde gekregen.
Als ik onderaan mijn blanko grafiek op 'Alle probleemrapporten weergeven', dan krijg ik wel een lijst met recent gebeurtenissen. Er werkt dus wel 'iets'. alleen de grafiek niet. Je begrijpt wel dat ik het graag weer in orde had gekregen. Mijn pC werkt anders vlot. Waarom juist dat niet?
MVG WaWa
 
Ik weet dat jij windows 7 gebruikt hoor, kzag dit enkel staan op de link hierboven.

Betrouwbaarheidscontrole gebruiken om problemen op te lossen
Van toepassing op: Windows Server 2008, Windows Vista.

Ok, we zullen dan wel ff wachten op iemand anders zijn reactie dan ;)
 
Carlo461,
We waren goed begonnen en dat gaf mij hoop om het op te lossen. Ondertussen zijn een paar uren verlopen en is de tekst, zeggende dat ik windows pas had geïnstalleerd (?) en het enkele uren zou duren vooraleer het werkt, in het gele blok weg. Nu zie ik opnieuw alleen een maagdelijke tabel zonder grafiek en kommentaar. Jammer. Echt geen middel om de RAC in de taakplanner opnieuw te progammeren? Of op oorsponkelijke instellingen terug te zetten?
Hoe kan ik verder geholpen worden?
Grtz, WaWa
 
Beste Tuts,
Hopelijk was jij de ultieme helper. Ik heb alles kunnen doen zoals beschreven > na RAC in taakplanner > Beeld kiezen > Verborgen taken weegeven > Actie > verborgen taken weergeven > Inschakelen > > afsluiten via > Bestand.
Er stond wel RacTask i.p.v. RacAgent. Maar misschien is dat Win7. Wat op dit forom stond was voor Vista. En nu maar hopen dat dit iets teweeg brengt. Ik laat het je zeker weten!
MVG
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan