opnamevolume regelen bij audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het opnameniveau is te regelen met de schuif bij het microfoon pictogram.

Microfoon.jpg
 
Klopt, maar op line niveau heb je daar genoeg aan.
Gebruik je een koptelefoonuitgang van bijvoorbeeld een smartphone zal je op dat toestel het output volume wat harder moeten zetten als je in Audacity al op max staat.
 
ik denk echter dat de TS zelf de opname volume harder wilt hebben ... zodat deze achteraf ook duidelijk te horen is ...
nu weet ik niet wat er opgenomen gaat worden ...dit vermelde hij ook niet ...
ik denk zelfs dat hij achteraf mp3gain dient te gebruiken om een en dezelfde volume te houden ... maar werkt mp3gain ook met andere extensies dan enkel mp3 !
 
Als een stuk audio te zacht is opgenomen door Audacity is er op zich nog niet zo veel aan de hand. Alles is digitaal en versterken zal geen ruis toevoegen zoals bij een analoog signaal.

Als de audio te zacht is kun je via Effecten en dan Versterken naar het gewenste signaalniveau. Je kunt hiermee dus versterken of verzwakken. ( Kan erg handig zijn, ik gebruik het vaak )
 
besten, wie TS is weet ik niet, maar ik had nog een 300-tal audiocassettes liggen, en die ben ik allemaal terug aan het herbeluisteren. als zo een cassette opgenomen is met een nogal hoog geluidsniveau en je wil die digitaliseren met audacity met het opnameniveau op max, dan krijg je een "overstuurd" geluid. ik heb daarnet de proef op de som genomen met opnamevolume op 50%, en daarna het nummer genormaliseerd met de "maximum amplitude naar -0,1dB": ik heb een perfect geluid! en nu ik hier toch ben: als ik een cassette aan het laden (?) ben van mijn cassettedeck naar mijn pc, hoor ik geen geluid. hoe stel ik dit in?
 
met TS word de Topic Starter bedoeld dus uzelf ...
wat betreft het meeluisteren tijdens het opnemen open je audacity en klik op" bewerken" kies dan hier " voorkeuren "
zet het vinkje aan bij "softwarematig playthrough" en bevestig dit met ok
van nu af aan kun je dan ook meeluisteren tijdens het opnemen ..


138e5d443a-Ashampoo_Snap_2017.04.14_23h01m29s_003_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan