Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

ik ben van plan om me windows 7 opnieuw te instaleren
nu vroeg ik me af wat de beste versie is van windows 7
 
de beste versie ...
indien je deze aankoop denk ik eerder dat je naar de prijs klasse ga kijken , niet soms !!
vanzelf spreekend is de proffesional of de ultimate het topje van de zalm , en bieden deze meer functies dan de home premimium of de nog lagere versie ..
indien je de mogelijkheid heb , dan neem je de ultimate ..
hoe hoger in de rang orde hoe hoger de aankoop prijs !!!

je heb om te beginnen de win7 starter , dan de win7 home, en de win7 home premium ....vervolgens komt dan de home proffesional en om de rij af te sluiten de win7 ultimate (deze wordt soms ook de business versie genoemd of enterprisse !)
alle versies zijn er in de x64bit en de 32 bit uitvoering ...
we spreken hier over de installatie versies
dus kijk goed uit dat de verkoper je géén upgrade versie verkoopt ...indien je een upgrade versie koopt moet er een OS aanwezig zijn op je systeem....bijv: xp dan koop je een upgrade versie van xp naar de win7 versie van je keuze....
dien je echter na verloop van tijd een herinstal te doen dan dien je eerst weer de xp te installeren om de upgrade schijf te kunnen gebruiken !!!!!! dus let op met wat je aankoopt !!!
 
om games te spelen !!!
dan heeft de windows versie géén belang ;dan kun je ook de home premium gebruiken .

om games te spelen is het van belang dat de aanwezige systeem configuratie goed samenwerkt en voorzien is van een degelijke processor , videokaart en de aanwezige ram geheugen ..
niet te vergeten dat je voeding sterk genoeg is om ook alles opitmaal aan te sturen ..
tenslotte dat je over de nieuwste drivers beshikt ...
 
Windows Enterprise, Business en Ultimate zijn niet hetzelfde! En Windows Home Professional bestaat niet, dit is gewoon Windows 7 Professional.

Professional en Enterprise worden gebruikt voor Domein netwerkomgevingen (dus zakelijk gebruik maw). Voor thuisgebruik is een Home edition goed genoeg. Het grote verschil zit in het netwerkgebruik (connectiviteit, backup, ...) en licensing mogelijkheden.

Ultimate zou ik zeker niet aanraden tenzij je van alle functionaliteiten gebruik wilt maken, maar voor een thuisgebruiker zijn die meestal niet of zelden van toepassing. Deze editie kost dus een pak meer voor dingen die je toch niet gaat gebruiken. Als je geen blijf weet met je geld kan je dit natuurlijk altijd overwegen...

Hier een overzicht van de meest gangbare edities (Enterprise staat er niet tussen)
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/products/compare?T1=tab04
 
Laatst bewerkt:
als ik de Home edition of home premium werkt dit even goed of de ultimate

beetje meer uitleg over me pc

moederbord is de asus p8p67
cpu intel i3 3.10ghz
grafiche kaart nvidia geforce gtx 260
gehuigen 16 gb drr3 1333
[h=1][/h]
 
hier de uitgebreidener spec's van je moederbord
en die zijn niet slecht ... uitbreiding ram geheugen tot max 32 GB

en ook de videokaart voldoet ruim .. lees hier wat men er over zegt
 
Laatst bewerkt:
hoe hoger je ga hoe duurder deze wordt ... de vraag is of je wel degelijk al de opties ga benutten die aanwezig zijn in bijv : de ultimate ...
zelf gebruik ik de ultimate al sinds augustus 2009 , en ik heb belange niet al de functies nodig gehad ... maar neem zekers de x64 bit versie

om dus op je vraag te antwoorden .....welke versie raad jij me aan , (dan zou ik zeggen neem de win7 proffesional x64bit )
tenslotte ben jij het die het moet bekostigen....
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik nu ook de ultimate 64 bit en inderdaad ik gebruik ook niet alles moet wel zeggen tis een coppy van windows nu maar
zou een origineel gaan komen ga dan voor de proffesional gaan
 
Beiden, mag ik vragen waarom je voor Windows 7 Professional zou gaan ipv Home Premium? Welke meerwaarde die je gaat nodig hebben?
64bit is inderdaad zeker aan te raden, al dan niet nodig als je meer dan 4GB geheugen wilt gebruiken.
 
@ dragon 80 waarom ik hem dat aanraad ???? géén flauw benul !!!
immers geeft de ts net te kennen dat hij nu ook al de ultimate x64 gebruik en dan nog vraagt hij welke versie aan te bevelen is ???
 
Het lijkt me vrij absurd dat de TS een editie aanschaft die hij niet nodig heeft en er veel geld voor neertelt terwijl het ook met een eenvoudigere editie kan, daarom mijn vraag.
Ga eens naar Windows 7 editions - Wikipedia, the free encyclopedia en kijk daar wat er allemaal aanwezig en verschillend is in elke editie van Windows 7. Aan de hand daarvan kan er een deftige beslissing gemaakt worden welke aankoop er kan gedaan worden. Maar zoals ik eerder zei, in thuisgebruik is een Home Premium meestal voldoende. En zeker voor een gamer welke hoofdzakelijk daar oog en oor naar heeft.
 
Ik heb bijna alle versie van Windows besturingen in gebruik en loop soms tegen bepaalde problemen aan.
Daarom heb ik wel een opmerking over de 64 bits besturingen: Soms wil bepaalde software niet werken met een 64 bits besturing.

Ga dus eerst na welke software je wilt gaan gebruiken en probeer daarna te achterhalen of dit op een 64 bits besturing werkt.

Verder, op een gewone thuiscomputer raad ik de goedkoopste home versie aan van W7. Je kunt wel een uitgebreidere versie kopen, maar het is duurdere en de faciliteiten die dieze vesie biedt, gebruik je doorgaans toch niet.
 
als ik de Home edition of home premium werkt dit even goed of de ultimate

beetje meer uitleg over me pc

moederbord is de asus p8p67
cpu intel i3 3.10ghz
grafiche kaart nvidia geforce gtx 260
gehuigen 16 gb drr3 1333
[h=1][/h]

pas je dan ook even je gegevens aan in je profiel? ik zie dat je oude graka er bvb nog in staat :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan