Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik gebruik geen Nero meer.
Met welk(e) programma('s) kan ik het beste mijn opstartbare usb-stick naar een dvd wegschrijven.
Ik heb al eens gekeken met magic iso om exacte copy te maken, maar deze aanvaard enkel cd-rom, geen usb of harde schijf.
Kan ik een image maken bvb en naar cd/dvd wegschrijven, bvb met acronis true image?
 
Alcohol 120 % bevat een image wizard??? Al ooit es hier gekeken?

Daar twijfel ik niet aan hoor, maar is er ook een free version van die er een image kan van maken?
er is ook nog magic iso, power iso, ultra iso en winiso geinstalleerd op mijn pc, maar ik zoek freearevarianten die iedereen kan gebruiken.
databackup gaat niet met verwisselbare schijven, het moet dus via iso, daa, uif, .....
 
En als je de bestanden nu eerst opslaat op een map op je pc dan kan je die toch gewoon branden?

Ik heb ze zelfs al omgezet naar iso en dan op de stick, ik heb zelfs alle beveiligde systeemmappen zichtbaar gemaakt via mapoptie's.
Laad ik alle files in eem brandprogramma (bvb magic iso) staat er " non bootable ".
Maar nu heb ik een oplossing gevonden.
Ik laad en gedownloade iso en delete alle files
Daarna breng ik alles in vanaf mijn dvd.
De hele tijd blijft er staat "BOOTABLE
Nu volstaat het deze bestanden naar de usb-stick te slepen
2 minuutjes later is die klaar.
Alle bestanden zijn zichtbaar, maar ik vrag me af, als je alle bestanden wegdoet, hoe het mogelijk is dat je toch iets opstartbaar kan maken zonder inhoud.
Er moeten bestanden opzitten die onzichtbaar blijven in iedere modus.
 
Ik heb ze zelfs al omgezet naar iso en dan op de stick, ik heb zelfs alle beveiligde systeemmappen zichtbaar gemaakt via mapoptie's.
Laad ik alle files in eem brandprogramma (bvb magic iso) staat er " non bootable ".
Maar nu heb ik een oplossing gevonden.
Ik laad en gedownloade iso en delete alle files
Daarna breng ik alles in vanaf mijn dvd.
De hele tijd blijft er staat "BOOTABLE
Nu volstaat het deze bestanden naar de usb-stick te slepen
2 minuutjes later is die klaar.
Alle bestanden zijn zichtbaar, maar ik vrag me af, als je alle bestanden wegdoet, hoe het mogelijk is dat je toch iets opstartbaar kan maken zonder inhoud.
Er moeten bestanden opzitten die onzichtbaar blijven in iedere modus.

Je zegt het immers zelf : "alle bestanden zijn zichtbaar". En als dat niet zo is? Bootsector is toch niet zichtbaar.
 
Van HP is er ook zo en tool, het is wel alleen windows 98 tot me niveau.
Daar kan ik mee opstarten, maar de setup van vista moet je niet proberen.
Ikga eens kijken met ntfs for dos.
Een keer is het me gelukt om bvb een boot.ini te zien in windows vista (of seven).
Maar die zijn meer dan super hidden.
Kijk, ik laad een vistaimage, ik wis alle bestanden die zichtbaar zijn, en toch is die iso niet weg, meer nog...
...hij is nog steeds goed voor een opstartbare cd of stick mee te maken.
Ik ga eens een blanco cd maken en dan zoeken tot ik vind welk bestand het opstartbaar maakt.
Dit wil ik absoluut weten.
En ook waarom ze niet zichtbaar te krijgen zijn.
 
Van HP is er ook zo en tool, het is wel alleen windows 98 tot me niveau.
Daar kan ik mee opstarten, maar de setup van vista moet je niet proberen.
Ikga eens kijken met ntfs for dos.
Een keer is het me gelukt om bvb een boot.ini te zien in windows vista (of seven).
Maar die zijn meer dan super hidden.
Kijk, ik laad een vistaimage, ik wis alle bestanden die zichtbaar zijn, en toch is die iso niet weg, meer nog...
...hij is nog steeds goed voor een opstartbare cd of stick mee te maken.
Ik ga eens een blanco cd maken en dan zoeken tot ik vind welk bestand het opstartbaar maakt.
Dit wil ik absoluut weten.
En ook waarom ze niet zichtbaar te krijgen zijn.

Vroeger (dos periode) hadden we PC TOOLS. Daarmee konden we de schijven sector per sector oproepen en zien wat er in stond of aanpassen. Veelal nog tekst aanpassen in ASCI waarde. Maar die (heerlijke) periode is voorbij. Er waren ook nog andere progjes waar je van alles mee kon doen. Maar ja, sinds Windows de markt innam is dit alles niet meer nodig. Meeste dingen zijn voorgekauwd. Toen moesten we maken wat we wilden. Het plezier om te maken was groter dan het plezier om het te hebben. Maar ja, het lijkt eeuwen geleden maar dat is het niet.
 
Zeg Mik, heb je niet een paar van die oude progjes?
Ik zou ze eens kunnen proberen met opstart-cd.
Ik heb een gemaakt voot windows me, kan dat doen voor oudere windows ook.
Wedden dat ik zo een program van toen aan de praat krijg.
Ik ging vorige nacht op het werk zoeken maar het ging niet.
De monitor van de machinisten-pc is stuk, ik kon mijn pc niet gebruiken.
Stond ik daar effe mooi te wezen met mijn bak onder de arm.
En natuurlijk alles eerst aangekoppeld, dan geprobeerd met die bak van het werk, ook geen beeld natuurlijk.
't werd een lange nacht.
Maar nu doe ik de laptop mee, goe wete!!!
 
Zeg Mik, heb je niet een paar van die oude progjes?
Ik zou ze eens kunnen proberen met opstart-cd.
Ik heb een gemaakt voot windows me, kan dat doen voor oudere windows ook.
Wedden dat ik zo een program van toen aan de praat krijg.
Ik ging vorige nacht op het werk zoeken maar het ging niet.
De monitor van de machinisten-pc is stuk, ik kon mijn pc niet gebruiken.
Stond ik daar effe mooi te wezen met mijn bak onder de arm.
En natuurlijk alles eerst aangekoppeld, dan geprobeerd met die bak van het werk, ook geen beeld natuurlijk.
't werd een lange nacht.
Maar nu doe ik de laptop mee, goe wete!!!

Ikzelf heb die programma's niet meer. Maar een vriend van mij heeft ze nog. Toendertijd spaarde hij een copy van alle programma's. Ik vraag eens na.
Er was er ook eentje van Norton maar de naam ontsnapt me telkens. Ik laat wel iets weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan