Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alkloost

Gast
Hoi,
Ik kan van mijn desktop geen herstelschijf maken, omdat ik die niet kan opstarten. Is het niet mogelijk om van een laptop een opstartschijf te maken, zodat ik die voor mijn desktop kan gebruiken. Mijn desktop kan de SSD schijf niet vinden, zodoende kan ik deze niet opstarten. Is het ook niet mogelijk om een opstartdiskette voor Windows 10 te maken? Kunt u mij helpen met dit probleem? Ik heb geprobeerd met Acronis een backup te installeren. Echter in Acronis geeft hij aan dat mijn C:schijf niet toegankelijk (niet toegewezen)is. daarom wil ik met een opstartdiskette proberen het euvel op te lossen.

hartelijke groet,
Albert
 
ik denk niet dat je geholpen ben met een opstart cd ( herstel cd) aangezien je vermeld dat de SSD niet gevonden word ...

hier is de herstel cd Windows 10 x64 bit .iso

hier is de herstel cd Windows 10 x86 bit .iso (x86 staat voor de 32 bit versie )

je dient wellicht naar je bios settings te gaan om de SSD als eerste te zetten ..
indien blijkt dat deze in je bios al als eerste boot optie vermeld staat dan dien je eens de desktop stroom vrij te maken ...laat ook de restspanning er af door dus eerst de desktop los te koppelen van de stroom en vervolgens druk je een paar maal op de opstart knop om zogezegd de desktop op te starten .. dit enkel met de bedoeling om de restspanning er af te halen !
vervolgens open je de desktop en je controlleert de aansluiting van de sata kabel en dit zowel op het moederbord als ook aan de SSD zelf .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan