Opstarten PC = gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
Enkele maanden geleden heb ik me een nieuw toetsenbord aangeschaft met USB aansluiting. Mijn oud toetsenbord ging nog over een PS2 of hoe noemt deze input?
Tegelijkertijd heb ik me ook een nieuwe muis aangeschaft, ook via USB i.p.v. de oudere aansluitng. Een paar dagen geleden heb ik een CD aangemaakt met het OS van "Reactos". Als ik nu via deze CD wil opstarten dan gaat dit niet!
Mijn BIOS is zodanig ingesteld dat de PC eerst via CDROM moet opstarten en daarna via de Hard Disk.
Nu moet ik als ik via deze CD wil opstarten mijn ouder toetsenbord aansluiten via de oudere aansluitng evenals mijn oudere muis. Want mijn nieuw toetsenbord ziet hij niet bij het opstarten. Ik heb dus ondertussen al héél wat 'gegoogled' zonder echt een oplossing te vinden.
De enige opmerking die ik gezien heb is het volgende: Staat 'Legacy USB' aan in het Bios? Zo niet, aanzetten die handel!
Ik ben in mijn BIOS gaan kijken en heb dit gevonden:

Floppy / LS120 / Hard Disk / CDROM / ZIP / USB-FDD / USB-ZIP / USB-CDROM / USB-HDD / LAN / Disabled

Dus géén 'Legacy USB' of wat het ook mag beduiden gevonden.
Kan er mogelijk iemand me hiermee op weg helpen?
Zodat ik toch mijn nieuw klavier en muis kan gebruiken bij een opstart via CDROM.
 
zou het euvel niet aan Reactos liggen ...want op de site vae Reactos zegt men ""Warning: Please bear in mind that ReactOS is still in alpha stage, meaning it is not feature-complete and is not recommended for everyday use. ""
deze is wel beschikbaar gesteld maar je mag je verwachten aan bugs...nee géén insecten !!

bron
 
Ik heb het zojuist bij toeval opgelost!
Bios geopend, in "Integrated Peripherals" --> USB Keyboard & Mouse Support op [Enabled] gezet. Alles werkt prima nu.
Bedankt voor de suggestie. Dit hoofdstuk kan afgesloten worden!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan