opstarten windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het mbv controluserpasswords2 getracht de computer zonder wachtwoord te laten opstarten. Daar is iets misgegaan. Bij het opstarten wordt eerst een scherm met "gebruiker" getoond, waarbij de mededeling komt dat het wachtwoord niet klopt. Als dan op ok wordt gedrukt verschijnt het administrator account en kan via het correcte wachtwoord worden aangemeld.
Bij accountbeheer staat geen andere gebruiker en het gastaccount is uitgeschakeld.
Kan iemand mij vertellen hoe ik die aanmeldingsprocedure weer netjes krijg.
Alvast dank
 
Bij het mbv controluserpasswords2 getracht de computer zonder wachtwoord te laten opstarten. Daar is iets misgegaan.
verklaar eens wat je hier gedaan heb ?

Bij het opstarten wordt eerst een scherm met "gebruiker" getoond, waarbij de mededeling komt dat het wachtwoord niet klopt.
Als dan op ok wordt gedrukt verschijnt het administrator account en kan via het correcte wachtwoord worden aangemeld.
dit kan in feite niet tenzij je de verborgen ADMINISTRATOR bedoeld...destijds opgeroepen via een opdrachtprompt ( CMD )

Bij accountbeheer staat geen andere gebruiker en het gastaccount is uitgeschakeld.
dit kan kloppen de verborgen hoofd administrator zal niet te zien zijn bij de ingestelde account ...deze word enkel getoond bij het opstarten van de pc
vraag : als jij over het account spreekt waar jij nu niet meer mee kunt inloggen omwille dat het w8woord niet meer klopt is dit dan het lokaal account of eerder het Microsoft account ?

Kan iemand mij vertellen hoe ik die aanmeldingsprocedure weer netjes krijg.
Alvast dank
 
Dank voor uw snelle reactie.
Tijdens de procedure om zonder wachtwoord te kunnen opstarten "sprong" het scherm plots naar het inlogscherm van de administrator. Vanaf dat moment zit er dus tussen de "normale" opstart (met getoond e-mailadres en vraag om wachtwoord van de administrator) een gebruikersaanmeldingsvenster, waarbij wordt aangegeven dat het wachtwoord niet correct is. Door op enter te klikken komt het "normale" aanmeldvenster.
Ik vraag mij af (maar durf dat niet zo goed) of een eventuele herhaling van "controluserpasswords2" de aanmeldprocedure kan worden hersteld. Of zijn er andere (wellicht betere) mogelijkheden
 
indien jij dus een email adres te zien krijgt om je aan te melden en men vraagt je hier dan om het w8woord in te geven dan diende jij in feite maar gewoon je Microsoft w8woord in te geven dit is namelijk ook je w8woord van de administrator ...jij maakt dus gebruik om je in te loggen met je Microsoft account ...
ben je deze vergeten dan kun je deze her aanmaken ...
**belangrijk is dat verder alles opvolgt wat hieronder beschreven is .

Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verander deze dan ...

1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...

https://account.live.com/password/reset

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu “ I forgot my pasword “

db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...dit is het reserve email adres dat je destijds diende op te geven
db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding “ I don't use these anymore “ “” Ik gebruik deze niet meer “”
f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


4a***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


4b***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png


Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next

**werd het reserve email adres verder aangevuld dan dien je deze te bevestigen en aanstonds word er je een tijdelijke code ( 6 cijfers ) toegestuurd naar dit email adres .opmerking : ( 4a-b mag je negeren indien je dus je reserve email kunt aanvullen )

5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png


6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png


7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png


8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png
 
Met dank voor je uitgebreid antwoord. Helaas: ben bang dat u mijn vraag niet goed begrepen hebt, want ik kan wèl inloggen en ben ook mijn wachtwoord niet vergeten. Er zit alleen (en dat is irritant) een scherm "gebruiker" tussen, veroorzaakt door het feit dat ik een mislukte poging heb gedaan de computer zo in te stellen dat hij kan aanmelden zonder wachtwoord. Er wordt meteen bij dat scherm "gebruiker" gemeld dat het wachtwoord niet correct is. Als ik dan doorklik komt het oorspronkelijke aanmeldscherm, waarbij ik met het bekende wachtwoord kan inloggen.
 
het is me inderdaad niet duidelijk wat je beschrijft ...want in feite is dat zelfs niet mogelijk om verder te klikken nadat je eerst een melding gekregen heb dat het w8woord niet correct is !
is het mogelijk om er een afbeelding van te plaatsen ...

**of heb jij eerder het vinkje uitgezet in het onderstaand scherm !
Ashampoo_Snap_2014.10.21_12h34m10s_001_.png

dit is het scherm dat je via netplwiz in te geven via zoeken kunt opvragen !

*indien zo dan maak je dus gebruik van het automatisch aanmelden en dien je het w8woord ook niet meer in te geven !!
het w8woord werd immers opgeslagen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan