Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het opstarten van de pc duurd dat ongeveer 20minuten en soms langer eer ik kan surfen of iets openen,heb al schijf opruimen uitgevoerd,spywareDokter laten lopen also defrag van de hd,wat kan ik nog meer.?[OPLOSSING]
even iets over die prefetch , ik heb juist gehoord dat je die nooit helemaal moet leeghalen en altijd 1 moet laten staan?waarom weet ik niet
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
trage opstart

trage opstart

in msconfig eens kijken wat er zoal mee opstart.
en wat niet nodig is uitvinken.
 
Alfons
even doen wat Laurek zegt maar dan ook 'alles ' uitschakelen en zien wat er gebeurt ....... maar ik vermoed dat dit niet 'zoveel ' tijdwinst zal opleveren je kan ook altijd terug komen naar de oude instellingen
een beter idee is de " services " die geladen worden aan te pakken die vind je hier (sorry engels talig maar je begrijpt het wel ) als je deze op handmatig zet vergeet dan nie om de service op te starten
Services Guide for Windows XP ;);)
 
traag opstarten

traag opstarten

Dag Alfons;
als ik niet mis ben hebt u onlangs een format gedaan?
dus zo vol kan uw pc niet zitten.
ik zou eens een HijackThis plaatsen.
mogelijks vindt men daar wel iets.
 
alfons
ik meen me te herinneren wat ik u de vorige maal heb aangedaan , maar nu even wat anders , als alles wat hierboven vermeld werd niet werkt rijst een andere vraag : hoeveel RAM geheugen heb je ??? voor een goed werkende xp heb je minimaal 512 MB RAM modig !!! kontroleer dit even alvorens andere dingens uit te testen ;)
 
alfons
ik meen me te herinneren wat ik u de vorige maal heb aangedaan , maar nu even wat anders , als alles wat hierboven vermeld werd niet werkt rijst een andere vraag : hoeveel RAM geheugen heb je ??? voor een goed werkende xp heb je minimaal 512 MB RAM modig !!! kontroleer dit even alvorens andere dingens uit te testen ;)


Staat in zijn profiel

CPU:
pentium 4
Grafisch kaart:
Radeon 8700 pro
Ramgeheugen:
512SDram
Hardeschijf:
120
Moederbord:
Intell
Besturingsystemen:
xp-home
 
beste Ivan
'als ' dit waar is zou ik zeggen doe even een "RAM test " een download kan je hier bij pctuts vinden ;)
 
Ik denk aan spyware of virus , want op zo een korte tijd kan de pc niet zo traag opstarten, of je moet in je register wijzigingen gedaan hebben.
 
re

re

Vrienden,format heb ik al 2jaar niet gedaan,heb geen virus,geen wormen en ander spul daar is al naar gescant en opgeruimt,en met erund heb ik het geheugen bewerkt,bootvis helpt ook niet,het enige wat mij helpt,omdat ik niks beter weet,restarten en dan is hij binnen de 3 minuten ok.
 
Even resumeren en nadenken ....

Even resumeren en nadenken ....

Dus laat ons veronderstellen dat de PC waarschijnlijk zo goed als in orde is.
Wat kan er dan nog fout gaan bij het opstarten dat het zolang duurt ?
Ik denk eerder aan een scanning die moet uitgevoerd worden telkens de PC opstart en dat kan effe duren.
Als je dan bovendien daar nog geen melding van ziet op je scherm is dit dus moeilijk te zien.
Bij wijze van proef zou ik de programma's die scanning's kunnen uitvoeren even onder de loep nemen en eens zien of ze idd niet automatisch scannen bij opstarten.
Even al die programma's hun specifieke werkwijze nagaan dus.
Het kan zijn dat ik juist ben , maar kan ook zijn van niet natuurlijk, het is een gokje.
Groetjes
 
beste alfons
heb gisteren als proef mijn opstart tijd nagezien : vanaf de start knop tot het opladen van alle e-mails ( outlook ) juist geteld 2min 45 sec
heb alle services op automatisch gesteld : +13 min !!! ( onder zelfde voorwaarden ) ( uitvoeren typ : services.msc ok) ( of via win logo+ break )heb daarna alles terug op handmatig met optie : service start ingeschakeld .... enkelen moeten op automatich blijven , zie even naar de lijst uit mijn vorige post
doe zoals daddycool zegt alle scanners uitschakelen (anti vir - spy- enz )en zie wat er gebeurd.....
een andere optie is de map : pefetch leeg maken .... windows gaat daar ook in snuffelen ( kan gemakkelijk enkele honderden MB groot zijn (C:\windows\prefetch ) te bereiken via win verkenner
anders doen wat carla voorsteld maar weet wat je doet !!
 
Zoveel start er niet mee op en prefetch is pas geledigd.Maar zal eens zien of er nog iets kan uit geschakeld worden bij opstarten.mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan