Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een oud spelletje genaamd Monopoly op mijn W10 (Home) PC. Sterker, ik heb dat spelletje op mijn 2 W10 PC´s, alleen de tweede is W10 Prof. Het vreemde is dat het spelletje wel opent op de 2e PC (Prof), maar op de eerste PC een foutmelding geeft (zie screenshot). Volgens mij hebben jullie me ewel eens eerder geholpen (wat jaren geleden), maar ik kan dat niet meer terugvinden. Ik heb nog een 2e vraag van een andere orde. Waar kan ik terugvinden of het tijd wordt dat ik jullie weer eens een bijdrage moet geven? Dank voor julie hulp weer!

Cees Monopoly.PNG
 
Hi Joke135,

Ik heb het gedownload van url=https://support.microsoft.com/en-us/help/192461
Nadat ik probeerde het te installeren, werd me gevraagd op welke locatie ik de uitgepakte bestanden wilde plaatsen .....?

Ik heb het gevoel dat jij me verder kan helpen (y)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Cees,

Het maakt niet uit welke locatie je opgeeft alleen moet je ze achteraf nog terug vinden. Je mag zelfs gewoon c: opgeven. Er word maar één uitgepakt bestand aangemaakt vbrun60sp6.exe. Rest nog dit bestand uit te voeren.
 
ik heb hier het installatie bestand monopolysetup4.2.exe en als ik hier de eigenschappen compatibiliteit aanklikt dan staat er 8bits/256kleur en kan dit veranderen naar 16bits (65536kleur )...tevens heb ik deze vandaag geinstalleerd en hij doet het gewoon in de Windows 10 pro x64 bit zonder ook maar iets te moeten aanpassen ...

8cd2d2e475-Ashampoo_Snap_2018.01.24_19h14m30s_001_.png


de link naar het spel ... Monopoly4.2 *je kan deze in het Nederlands zetten .
 
Iets dergelijks heb ik ook gedaan op mijn eerste PC (W10 PROF 64Kb). Resultaat: geen probleem.
Echter op mijn tweede PC (W10 Home 64Kb) werkt het, zoals al eerder gezegd, niet.
Zeg je dat het dus in de kleursetting zit?
 
ik zeg niets van dat ik vermeld enkel mijn bevindingen ..hier staat deze standaard op 8bits en de optie compatibiliteitsmodus staat zelfs niet aangevinkt .
*doe ik rechts klik op de snelkoppeling en kies ik de tap beveiliging dan zie ik 3 vermeldingen betreffende de gebruikers ...dit zijn system ..ikzelf (thuisgebruiker) en de administrators(thuisgebruikers /administrators) en alle hebben het volledig beheer .
 
heb dit spel ook zojuist geinstalleerd op een virtuele Windows 10 pro x64 en ook hier doet deze het gewoon ....denk dat de home geen emulator heeft meegekregen ...de optie om alsnog de emulator te gebruiken zoals beschreven werd in de link geplaatst door LP gaat waarschijnlijk niet lukken aangezien er geen map " NTVDM " aanwezig is ook kan deze NIET worden toegevoegd !
Windows 10 laat dit niet toe !
 
Hi Joke135,

Sorry dat het zo lang geduurd heeft, maar ik heb het dus nu geprobeerd te installeren in C: Program files als ook, zoals jij suggereerde in C:
De C: partitie is bij mij 463 Gb, waarvan nog 382 Beschikbaar! Heb de meldingen maar bijgevoegd... Ik denk dus dat het de corrupted cabinet file is?! Geen idee wat dat is en hoe ermee om te gaan.

Visual studio.PNG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan