Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor

Steunend lid
Vip Lid
Sedert meer dan een jaar werkt mijn Outlook 2007 van Office niet. Het gaat niet meer open en krijg in een kader een bericht. ""Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Er zijn fouten opgetreden in het bestand C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst.Sluit Outlook en alle toepassingen af die gebruikmaken van e-mail en gebruik het hulpprogramma voor het Postvak IN (Scanpst.exe) om fouten in het bestand vast te stellen en te repareren. Meer informatie over het hulpprogramma voor Postvak IN vindt u in help."
Intussen ben ik overgeschakeld naar Windows Live Mail. Een herstel met de legale versie Office lukt ook niet.
Ik ben bang dat een andere nieuwe versie zoals Office 365 niet zal helpen omdat de fout eventueel in Windows 7 kan zitten.
Ben niet dringend aan Outlook 2007 toe omdat Mijn huidig mailprogram in gebruik ook voldoet en weinig verschilt (mailen; agenda;enz.) Enkel nieuwe aankopen zouden geen nut hebben vrees ik.
Kan de fout gevonden en hersteld worden?
 
Heb de link gevolgd.
Bij dubbelklik op "Dubbelklik op Scanpst.exe." Krijg ik een lijst en de volgende tip "Typ in het vak Geef de naam op van het bestand dat u wilt controleren de naam van PST-bestand dat u wilt controleren of klik op Bladeren om het bestand te selecteren".
Daar weet ik niet wat ze bedoelen of welke keus in de lijst moet aangeduid worden.
 
met welke Windows versie werk je ? ik werk met W10 dus kan niet onmiddelijk meegeven hoe maar zorg ervoor dat de verborgen en systeem bestanden zichtbaar zijn in de verkenner....
kies dan voor zoeken en typ in *.pst , zo kan je de locatie van uw pst bestand terugvinden en backuppen naar een externe drager.
nu kan je eens proberen om office 2007 en dus ook Outlook 2007 (best eerst office 2007 volledig verwijderen) opnieuw te installeren ,daarna kan je via "bestand" , "importeren" je gegevens van uit dit PST bestand importeren...
 
Heb de link gevolgd.
Bij dubbelklik op "Dubbelklik op Scanpst.exe." Krijg ik een lijst en de volgende tip "Typ in het vak Geef de naam op van het bestand dat u wilt controleren de naam van PST-bestand dat u wilt controleren of klik op Bladeren om het bestand te selecteren".
Daar weet ik niet wat ze bedoelen of welke keus in de lijst moet aangeduid worden.

Zoek hier eens: C:\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Bij gebruiker is natuurlijk jouw gebruikersnaam.
En verder zoals TonTon zegt de verborgen mappen zichtbaar zetten.
 
Heb bij het zoeken 2 bestanden gekregen:

C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Archive.pst
en
C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Heb op de tweede de NormalScan (PstScanner) laten uitvoeren en tijdelijk op bureaublad geplaatst. Dit is:

C:\Users\Administrator\Desktop\Outlook\Recovered1\Outlook\Recovered.pst


Moet ik dan vervolgens Office 2007 volledig verwijderen en terug installeren? Dan via "bestand" , "importeren" de gegevens van uit dit PST bestand importeren? Is dat in Outlook zelf? Verlies ik geen adressen enz. na de verwijdering van Office 2007?
Ben wat bevreesd omdat ik geen bolleboos ben in dergelijke materie!
 
Beste Victor : als je pst bestand corrupt is en niet meer te herstellen dan ben je sowieso je gegevens kwijt...
aangezien je nog beide bestanden hebt zou ik eerst volgende proberen :
1) hernoem je bestand "Outlook.pst" naar bv "Standaard.pst"
2) hernoem je bestand "Archive.pst" naar "Outlook.pst" en zet terug naar de standaard locatie "C:\Users\Administrator\AppData\Local\Microsoft\Out look\Outlook.pst"
3) probeer nu weer outlook te openen lukt het dan kan je verder met je archief bestand als standaard pst ( mogelijks ben je wel enkele gegevens kwijt , is te zien hoelang geleden het archief werd bijgewerkt).
lukt het niet dan rest je nog 1 mogelijkheid :
4) verwijder volledig Office 2007 (https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/928218 , scroll naar beneden om de "fix" te downloaden) èn herstart te PC daarna...
5) herinstalleer Office 2007 en volg dan onderstaande richtlijnen :

E-mail, contactpersonen en agenda importeren uit een .pst-bestand van Outlook

Van toepassing op: Outlook 2016, Outlook 2013, Office 365, Outlook Web App voor Office 365, Outlook 2010, Outlook 2007, Webversie van Outlook voor Office 365 voor Bedrijven, Outlook.com, Webversie van Outlook voor Exchange Server 2016, Minder


Dit artikel is bijgewerkt op 15 april 2016 naar aanleiding van feedback van klanten.
[FONT=wf_segoe-ui_semibold]Controleer eerst of u een bureaubladversie van Outlook 2007, 2010, 2013 of 2016 gebruikt. Bekijk de volgende afbeelding om te verifiëren dat u een bureaubladversie van Outlook gebruikt:[/FONT]
d7f66ed3-9861-4521-b410-e86a58ab15a7.png
Kijk nu naar Outlook op uw computer:

  • Als het lint een optie [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Bestand heeft in de linkerbovenhoek, dan werkt u met een bureaubladversie van Outlook en zit u goed. Zie een van de onderstaande procedures.[/FONT]
  • Als het lint geen optie [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Bestand in de linkerbovenhoek heeft, raadpleegt u Welke versie van Outlook heb ik? om uw versie van Outlook te zoeken en om naar de geschikte stappen voor importeren te gaan. U kunt ook de bureaubladversie van Outlook downloaden.[/FONT]
Kies een van de importinstructies in de volgende lijst. Als u een PST-bestand wilt maken, raadpleegt u de instructies om uw e-mailgegevens te exporteren vanuit Outlook.

Office 365: Outlook-items importeren uit een .pst-bestand




Outlook 2013 en Outlook 2016: Outlook-items importeren uit een .pst-bestand




Outlook 2010: Outlook-items importeren uit een .pst-bestand




Outlook 2007: Outlook-items importeren uit een .pst-bestand


[FONT=wf_segoe-ui_normal]Bij deze instructies wordt ervan uitgegaan dat u uw Outlook 2007-items al als een back-upbestand hebt geëxporteerd en deze nu wilt herstellen. Volg deze instructies ook om de items te importeren in uw Office 365-postvak.[/FONT]

  1. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Kies boven aan het lint van Outlook 2007 de optie [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Bestand[/FONT].[/FONT]
    [FONT=wf_segoe-ui_normal]
    658440c8-36b1-41bc-8c20-d969b6fa54a7.png
    [/FONT]
  2. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Kies [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Importeren en exporteren[/FONT]. De wizard wordt gestart.[/FONT]
    [FONT=wf_segoe-ui_normal]
    878c48b3-fceb-4ac1-b4b4-1d60e7dcb2f1.png
    [/FONT]
  3. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Klik in de [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Wizard Importeren en exporteren[/FONT], op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Gegevens uit een ander programma of bestand importeren[/FONT] en klik op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Volgende[/FONT].[/FONT]
  4. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Klik op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Bestand met persoonlijke mappen (.pst)[/FONT] en klik vervolgens op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Volgende[/FONT].[/FONT]
  5. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Klik op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Bladeren[/FONT] en kies vervolgens het bestand dat u wilt importeren.[/FONT]
    [FONT=wf_segoe-ui_normal]OPMERKING : Onder [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Opties[/FONT] wordt u aangeraden op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Geen duplicaten importeren[/FONT] te klikken, tenzij u items die al in Outlook aanwezig zijn wilt vervangen door de geïmporteerde gegevens of items wilt dupliceren.[/FONT]
  6. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Klik op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Volgende[/FONT].[/FONT]
  7. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Als er een wachtwoord is ingesteld voor het bestand met persoonlijke mappen (.pst), wordt u gevraagd het wachtwoord in te voeren. Klik vervolgens op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]OK[/FONT].[/FONT]
  8. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Stel de opties voor het importeren van items in. De standaardinstellingen hoeft u meestal niet te wijzigen.[/FONT]
    • [FONT=wf_segoe-ui_normal]De bovenste map, meestal [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Persoonlijke mappen[/FONT] of uw e-mailadres, wordt automatisch geselecteerd.[/FONT]
    • [FONT=wf_segoe-ui_normal][FONT=wf_segoe-ui_semibold]Inclusief submappen[/FONT] is standaard geselecteerd. Alle mappen onder de geselecteerde map worden geïmporteerd.[/FONT]
  9. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Selecteer een van de doelopties:[/FONT]
    • [FONT=wf_segoe-ui_normal][FONT=wf_segoe-ui_semibold]Items importeren in de huidige map[/FONT]: hiermee worden de gegevens geïmporteerd in de geselecteerde map.[/FONT]
    • [FONT=wf_segoe-ui_normal][FONT=wf_segoe-ui_semibold]Items importeren in dezelfde map in[/FONT]: hiermee worden de gegevens geïmporteerd in de doelmap met dezelfde naam als de bronmap, bijvoorbeeld van Postvak IN naar Postvak IN. Als een map niet in Outlook aanwezig is, wordt deze gemaakt.[/FONT]
  10. [FONT=wf_segoe-ui_normal]Klik op [FONT=wf_segoe-ui_semibold]Voltooien[/FONT].[/FONT]
 
Hello TonTon,

Heb intussen de map "Outlook" met al die onderdelen op een externe schijf geplaatst.

Mag ik nog één vraag stellen alvorens met je raadgevingen aan te vangen?

Mijn huidig mailen in Windows Live Mail dat ik reeds twee jaar gebruik wegens de problemen met Outlook, kan ik dat verder gebruiken indien er iets zou mank lopen? Kan de fout van Outlook ook te maken hebben met een probleem in Windows 7, ik bedoel de besturing of is dat volledig onafhankelijk?

Verder reuze bedankt TonTon en ook Lana. Zal jullie wel laten weten wat de resultaten zijn.

Victor
 
natuurlijk kan jij verder werken met Windows Live Mail , heeft niets te maken met uw Outlook problemen..
wat uw 2de vraag betreft kan ik niet direct antwoorden , ik zou zeggen volg mijn stappen plan , als je moet gaan tot en met punt 4 & 5 ( herinstalleren van Office 2007 ) en het werkt daarna nog niet met dat PST bestand ( dus dat oude archief) dan denk ik dat dit PST bestand onherroepelijk verloren is en dan kan je ofwel volledig opnieuw beginnen met opbouwen in Outlook 2007 (met je account opnieuw instellen en met nieuw PST bestand), ofwel verder werken met Windows Live Mail !.
ik wens je alle succes toe (y)

jammer dat je zover van me af woont -m-
 
Een corrupt pst bestand is nu eenmaal een corrupt bestand. Het enige wat overblijft is proberen deze te herstellen. Lukt dit niet, zal alles verloren zijn, meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Het beste is inderdaad de aanwijzingen op te volgen die TonTon in bericht #11 geeft. Lukt dit dan is dit domme pech.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan