Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudenine

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een nieuw e-mailadres aangemaakt onder twee andere welke sporadisch worden gebruikt. Na aanmaken van diverse mails ( ongeveer 200 ) wil het versturen niet lukken. Allea zit vol is het bericht doch er zit nog niets noemenswaardigs in. Wat nu ?
 
bedoel je dat je 200 mails gelijktijdig wilt gaan versturen !!
dit kan wellicht je provider niet gelijktijdig verwerken vermoed ik dan ..! ( dit is afhankelijk van het abbo dat jij in gebruik heb ! )
 
200 mails versturen mag geen probleem zijn. Heeft ook niets met het abbonement te maken hoor.
Kan je eens een screenshotje nemen van die fout aub?
Of een exacte en meer gedetailleerde beschrijving. Want het is nogal vaag wat je voorhebt of wilt doen.
 
Outlook 2013

Voor de vereniging heb ik nieuwe facturen aangemaakt en deze wil ik per e-mail versturen.
Het bericht na openen van outlook is: De maximale grootte van uw postvak is bereikt. Dit betekent dat U geen inhoud meer kunt verzenden of ontvangen. Maak de map met verwijderde items in outlook leeg of verwijder berichten uit uw postvak om ruimte vrij te maken. Zolang dit bericht er staat kan ik niets ondernemen!
 
Laatst bewerkt:
Sommige providers stellen een limiet om een bulk mail te verzenden per bepaalde tijd. ( soms per 5 minuten )

Probeer het eens om 4 x 50 berichten te versturen.

Als je de limiet wilt weten stel dan de vraag aan jouw provider wat toegestaan is.
 
Hoe wordt Outlook verbonden met de mailserver? Welke mailserver is dit? Gaat het hier om een Exchange mailserver van een vereniging zoals je zelf vernoemd? Of een bedrijf, ...
In Exchange (of eender welke andere mailserver) stel je de normaliter de maximum capaciteit van de mailbox van de gebruiker in. Deze wordt ingesteld op een limiet voor waarschuwing, limiet wanneer nietmeer ontvangen kan worden, en uiteindelijk een limiet wanneer nietmeer verzonden kan worden.

Zijn twee manieren om zoiets op te lossen. Client side, of server side.

Client side: verwijder een deel emails zoals in de verwijderde items, verzonden items, ...
Emails met bijlagen nemen veel plaats in etc.

Server side: wanneer mogelijk vergroor de opslagcapaciteit van de mailbox (wanneer in 'eigen' beheer). Aan te passen in de mailserver dus.
 
ga naar je e-mail instellingen en zet daar het vinkje uit om de mails die in je wachtlijst werden opgenomen te verzenden ....
note: ik maak geen gebruik van de office outlook 13 maar veronderstel dat dit dus ook mogelijk moet zijn ....
nadat je deze instelling gedaan heb dien je denkelijk de outlook terug te starten ....en zou het je nu mogelijk moeten zijn om de wachtlijst van de te verzenden mails te verwijderen !

gebruik jij de Davilex op een windows 8 ?
 
Na opnieuw opstarten van outlook heb ik alles geselecteerd met ctrl A en daarna delete waardoor er een behoorlijk aantal e-mails zijn verwijderd. Momenteel zijn er 27 mails verzonden en staan er nog 6 in postvak uit. Ik ga nu outlook afsluiten en opnieuw opstarten. Ik ben benieuwd wanneer deze 6 e-mails zijn verzonden.

*Nu na een half uur gewacht te hebben is er niets veranderd. Alle 6 de mails staan nog in het postvak uit.
Nu alles verwijderd op een na.
Outlook opnieuw geopend doch helaas er gebeurd niets meer.
Voortgang weergave geeft aan dat alles is uitgevoerd en er zijn geen fouten?
Wanneer ik de verzonden e-mails wil verplaatsen naar een andere map, hoe gaat dat dan?
Ja, ik gebruik Davilex Club onder Windows 8.1 naar volle tevredenheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had alles verwijderd en wilde dan een deel terugzetten naar postvak uit. Dit lukte niet dus is nu alles verwijderd en alle mappen zijn geheel leeg. Ik ga nu een aantal van 25 facturen vanuit Davilex versturen en kijk of dit werkt. Jammer dat het niet in een keer kan. Enig idee hoe ik de grote van de mappen in outlook kan instellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan