Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo iedereen,

Ik heb een nieuw laptopje gekocht en ik ga daar nu microsoft office pro 2013 opzetten.
Op mijn vorige pc stond nog xp en outlook express.
Je voelt het misschien al aankomen,
hoe moet ik mijn mappen met bewaarde mails en de mails in de inbox van outlook express van de pc met xp overzetten naar de laptop waar outlook opstaat zonder gegevensverlies.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Ed
 
wat ik niet goed snap is onder outlook express map kopiëren
klik op archiefmap en noteer het hele pad dat wordt weergegeven in het veld in het dialoogvenster archief locatie
mag je het pad zelf kiezen bv, C:\documents and settings\documenten enz of moet je die gaan zoeken zoals er staat local settings\application data\enz
 
De gehele map kopieren naar bijvoorbeeld een USB stick die voldoende geheugen heeft om alles op te slaan.
Daarna de volledige inhoud kopieren naar de nieuwe laptop en hierna alles importeren in Outlook.

Het gehele pad staat in de onderstaande afbeelding, maar uiteraard voor jou anders, omdat je een andere gebruikersnaam hebt. ( tenzij je ook toevallig de gebruikersnaam koos hebt )

ZA010080400.gif
 
De gehele map kopieren naar bijvoorbeeld een USB stick die voldoende geheugen heeft om alles op te slaan.
Daarna de volledige inhoud kopieren naar de nieuwe laptop en hierna alles importeren in Outlook.

Het gehele pad staat in de onderstaande afbeelding, maar uiteraard voor jou anders, omdat je een andere gebruikersnaam hebt. ( tenzij je ook toevallig de gebruikersnaam koos hebt )

ZA010080400.gif

mag ik het pad zelf niet kiezen, bv gewoon een map aanmaken op het bureaublad
moet dit altijd naar het pad dat de pc aangeeft want bij mij verschijnt die locatie niet.

groet

ed
 
Je kan vanuit Outlook express je postvakken en adresboek exporteren naar een map op een tweede harde schijf , USB -stick, externe harde schijf om daarna op een andere computer terug te importeren.
ik krijg hier wel te lezen Outlook Express en Outlook 2013 .Dan zul je wel software nodig hebben die de berichten kan converteren van outlook express naar outlook .Anders zal het je niet lukken om de berichten te kunnen importeren in Outlook.
 
ik moet toch mijn berichten importeren uit outlook express

Je moet op de oude computer je postvakken vanuit Outlook Express exporteren naar een extern opslag apparaat , zoals een USB stick, externe HD.
Na exporteren sluit je dat opslagapparaat aan op de nieuwe computer en importeer je vanuit WLM de postvakken .
 
Ranger,

Ik weet hoe mijn adressen te exporteren
maar alle mappen die ik heb aangemaakt waar mijn mails worden in opgeslagen hoe kan ik die exporteren

ed

ranger bij je link kom ik uit op
Windows Essentials
is dit hetzelfde als wlm
of moet ik daar een selectie maken wat ik wil installeren
prettige werkweek,

aan mijn mappen daar geraak ikniet uit, hoe ze te exporteren

ed
 
Heb je nou al eens de oplossing van bericht #2 geprobeerd ?

Alle mappen van het volledige pad kopieren naar USB stick en daarna alles kopieren naar de nieuwe pc.
Daarna alles importeren met Outlook.

Deze methode heb ik in het verleden diverse keren toegepast voor mensen met hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan