Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn beveiliging: Symantec Endpoint Express
Ik heb een mail ontvangen op mijn naam zogezegd van de eerste persoon in mijn adresbestand maar in werkelijkheid van ehereb.com, een chinese oplichter.
Heeft die al mijn adressen gestolen? Hoe kan ik me daar tegen beveiligen?

Groetjes,

Jan
 
Vooral niet spamfighter nemen want die zorgt juist voor meer spam.
Zelf ondervonden op diverse systemen,voor dat programma gemiddeld tot10 spam berichten per week.
Met dat programma tot 25 per week!
 
Gestolen,daar zou ik zo zeker nog niet van zijn. Je adresboek kan besmet zijn met een e-mail worm.
Jij zou bijv. een e-mail enkel naar mij zenden. Als je adresboek besmet is met een e-mail worm, krijgen alle contactpersonen in je adresboek ook de e-mail die jij aan mij verzonden hebt, en in je verzonden items gaat daar niets van terug te vinden zijn, behalve die dat je dan aan mij verzonden hebt.
En op die wijze raken anderen hun adresboek ook besmet en verspreid de worm zich. En zo komt men aan jouw e-mail adres.

Hoe oplossen
Ontkoppel alles van je computer. Ook de netspanningskabel.
Na 15-20 minuten mag je jouw computer terug aansluiten op het elektriciteitsnet, apparaten terug aankoppelen, en scan dan je computer met een goed antispyware programma.
Dit is een zeer goede, de free versie scant en verwijdert. Na installeren eerst controleren op updates.
Computer volledig scannen
Na de scan al de gevonden items aanvinken en verwijderen.

Mijn beveiliging: Symantec Endpoint Express

Je hebt dus een waarschuwing gekregen van Symantec.

SUPERAntiSpyware.com | Remove Malware | Remove Spyware - AntiMalware, AntiSpyware, AntiAdware!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan