Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Kan men als men een andere pc koopt met een ander besturingssysteem heel de outlookexpress ( adressen,al mijn mails ) overzetten van de oude naar de nieuwe pc?
Kan ik bijvoorbeeld mijn huidige outlook van mijn windows xp naar een externe schijf zetten en daarna van de externe schijf al deze gegevens terugplaatsen naar een nieuwe pc met windows 7.
Alvast bedankt
 
Het programma zelf "Outlook Express" kun je niet overzetten naar Windows 7.
Uw mails en adressen kun je exporteren naar bijvoorbeeld een usb-stick en van hieruit importeren in het mailprogramma dat u gaat gebruiken in Windows 7
 
Het programma zelf "Outlook Express" kun je niet overzetten naar Windows 7.
Uw mails en adressen kun je exporteren naar bijvoorbeeld een usb-stick en van hieruit importeren in het mailprogramma dat u gaat gebruiken in Windows 7

In geval het mailprogramma deze gegevens accepteert natuurlijk.
Je kan windows live mail gebruiken (maar stel dat microsoft dit terug veranderd volgend jaar in windows 8?
Daarom gebruik ik tegenwoordig liever thunderbird (van Mozilla, de maker van firefox ook).
Er is ook pegasus mail of eudora.
Incredimail raad ik af wegens te veel problemen gezien daarmee.
Eerst moet je eens nadenken welk mailprogramma je wil gaan gebruiken.

Kijk eens rond in onze downloadsectie
E-mail programma's - Freeware - Pctuts.be
 
Ik hoorde op het werk dat je windows live mail ook kan gebruiken.En dat als ik op mijn oude pc outlook express nu al zou veranderen naar windows live mail dat het dan zou moeten gaan om deze mails en adressen over te zetten van de oude naar de nieuwe pc.Is dat waar en hoe doe ik dit dan het beste?
 
Ik hoorde op het werk dat je windows live mail ook kan gebruiken.En dat als ik op mijn oude pc outlook express nu al zou veranderen naar windows live mail dat het dan zou moeten gaan om deze mails en adressen over te zetten van de oude naar de nieuwe pc.Is dat waar en hoe doe ik dit dan het beste?

Inderdaad, als je op je oude pc windows live mail installeert kan je eenvoudig alles van outlook importeren.
Ik denk zelfs dat het tijdens de installatie van live mail gevraagd word.
Ik werk niet livemail maar je kan daar je adressen exporteren naar een stick of zo.
Van daaruit importeren naar je nieuwe pc.
De mensen die met livemail werken kunnen daar wel weg mee.
 
Om het adresboek vanuit Outlook Express te exporteren naar een USB stick
Klik bovenaan op Bestand - Exporteren en selecteer contactpersonen en exporteer als csv bestand
Voor het exporteren van de berichten moet er eerst een map aangemaakt ergens op de harde schijf "bijvoorbeeld e-mail".
Klik op Bestand - Exporteren - Berichten en selecteer Outlook express en klik op volgende
Klik op bladeren en zoek de aangemaakte map "e-mail" waar de berichten moeten naar geëxporteerd worden en klik op volgende.
Selecteer "Alle mappen" en klik op volgende. Berichten worden naar de doelmap geëxporteerd. Kopieer daarna de aangemaakte map e-mail naar de USB stick
Achteraf kan men vanuit windows live mail het adresboek en de berichten importeren vanop de USB stick door de bewerking bestand importeren te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Swake ,
Ik heb nu al op mijn oude pc windows live mail gezet en automatisch werd alles van Outlook express naar windows live mail gezet.
Maar wat moet ik nu juist doen om deze mappen en adressen van mijn oude pc xp naar de nieuwe met windows 7 over te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan