Outlook Express, Windows XP Home

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

LionKing

Gast
:ahhhhh:Beste forum,
Een onderdeel (Lettertype bepalen) van Outlook Express werkt niet; m.a.w., als ik bij het verzenden van een e-mail het lettertype ARIAL selecteer, verandert dit bij het typen van de tekst automatisch in TIMES NEW ROMAN; ook bij ontvangst van een e-mail, verzonden door afzender in een ander lettertype (bijvoorbeeld: Lucida Handwriting) is de lettertype ook Times New Roman. Ik heb diverse systeemherstel uitgevoerd, edoch zonder resultaat. Mijn vraag: kan ik het progje Outlook Express zonder meer verwijderen en opnieuw installeren via website Microsoft.com?????? óf is er een andere manier om dit te verhelpen?
Bij voorbaat dank.
M.v.g., LionKing
 
Beste Antwanneke,
Wat bedoel je met: gebruik je wel Word als editor in Outlook Express? Neem me niet kwalijk dat ik je deze vraag stel maar ik ben eenmaal geen computer freak; toch bedankt voor je hulp; ik zie je reactie gaarne tegemoet!
 
Beste qtex,
Bedankt voor je snelle reactie; heb Tips & Trucs, zonder resultaat, geprobeerd; durf Outlook Express niet te verwijderen want ik weet dan niet wat er zal gebeuren; durf ook niet het geadviseerde programma OE Tucows te downloaden; ik hoop dat je met een ander advies kunt helpen; bij voorbaat dank; Lionking.
 
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje snel ben geweest. want in OE heb je niet te kiezen voor een editor, dat is in Outlook. maar wat van even groot belang is, en trouwens volgens mij wat er bij jou mis loopt is de 'berichtindeling'. die kan HTML, rtf of plain text zijn. kijk na of deze op HTML staat, want zoals ik al zegde denk ik dat je rtf of plain text gebruikt...


ga in je werkbalk naar extra (tools)-->opties--> tab 'E-mailinstellingen (mail format), en kies daar voor HTML. dat moet in principe je oplossing bieden. (prentje onder is wel uit Outlook, dus kan wel even zoeken zijn in OE...)

attachment.php
 
Hallo Antwanneke,
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie, edoch 't is niet gelukt, wat wil zeggen dat ik in Outlook Express op Extra heb geklikt, vervolgens op Opties en bij mij is het tab niet E-mailindeling maar Verzenden; ik heb hierop geklikt en blijkt dat er een groen vinkje staat voor HTML bij verzenden van een e-mail, dus met andere woorden, hieraan ligt het niet maar ik geef de hoop niet op dat jij of iemand anders met het goede antwoord voor de dag komt, groetjes en tot wederhoren, LionKing.
 
Volgens mij heb je "Tekst zonder opmaak" aanstaan. Selecteer hier eens "Rich Text" Dit vind je onder Opmaak.


dat heb ik aangegeven hoor Pluis. er is blijkbaar iets anders aan de hand. rich text of html werken blijkbaar niet.

@ Simba (lionking): je kan volgens mij toch nog wat verder gaan zoeken en uitproberen in het menuutje. zoals ik het zie zijn er nogal wat opties te selecteren.

attachment.php
 
dat heb ik aangegeven hoor Pluis. er is blijkbaar iets anders aan de hand. rich text of html werken blijkbaar niet.

@ Simba (lionking): je kan volgens mij toch nog wat verder gaan zoeken en uitproberen in het menuutje. zoals ik het zie zijn er nogal wat opties te selecteren.

attachment.php

Beste Antwanneke, zoals het menuutje in jouw Optie, is dat ook bij mij precies hetzelfde, desondanks nogmaals bedankt; ik blijf zoeken! Groetjes LionKing.
 
heb je deze update op je pc staan voor de outlook expres ... (KB887797) Download Details KB887797: Cumulatieve update voor Outlook Express 6 Service Pack 1 ( het betreft hier dus om het servicepack voor outlook expres deze heeft dus niets met XP te maken
indien dit niet het geval is , installeer deze dan ..onderaan word ook verwezen naar een andere update voor de outlook expres(KB918766) ,ga eerst na of deze 2 aanwezig zijn op jouw systeem ..
nu we het toch over updates hebben , beschik jouw xp zelf al ook over het sp3 zoniet deze ook installeren
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan