Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goeiedag,
Op een nieuwe laptop voor een kennis heb ik outlook mail ingesteld. Problemen met hopen! Sommige kregen een testmailtje niet toe en andere wel.DE verzonden mails staan wel in de map "verzonden mail"
Als ik vanaf mijn pc iets stuur komt het op de laptop toe.Het e-mail adres voor die persoon is het outlook adres: iemand@outlook.com
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Groeten
Jdr
 
Ik probeer even te begrijpen wat er gebeurd is.

U heeft een bericht via Outlook aan meerdere personen verstuurd en een deel heeft dit maar ontvangen. Het verzonden emailbericht staat bij verzonden items. Hier spreekt u van bericht, dat is enkelvoud en betekend maar 1 bericht.
U zegt ook "De verzonden mails staan wel in de map verzonden items" Verzonden mails is meervoud dit betekend in ieder geval meer dan 1 bericht.
Toch, zo lees ik deze vraag ?

Dus de instellingen om mail te verzenden staan goed omdat er ontvangers zijn van 1 of meerdere berichten.

Hier kunnen dus een paar dingen aan de hand zijn.

Of je stuurt 1 bericht aan meerdere personen waarvan er enkele niet aankomen. In dat geval kunnen er verkeerde emailadressen van ontvangers in het spel zijn.
Of je stuurt meerdere emailberichten naar verschillende personen. Meestal krijg je dan een bericht dat een bericht niet afgeleverd kon worden. Maar dan moeten wel de instellingen goed staan voor inkomende emailberichten.
 
outlook

outlook

het gaat om meerdere berichten aan juiste e-mailadressen, heb nu gmail geïnstalleerd en daar gaat alles prima.
Het outlook account is nog steeds gekoppeld aan gmail maar als ik met het outlook account iets wil versturen komt het niet toe. Hoofdzaak is dat er nu (met gmail)kan gemaild worden maar ik ben nieuwsgierig om te weten wat er met outlook mail fout is gelopen.
Groeten en bedankt
Jdr
 
Het outlook account is nog steeds gekoppeld aan gmail maar als ik met het outlook account iets wil versturen komt het niet toe.

Als er geen enkel bericht verzonden wordt, check dan eens de instellingen bij Server voor uitgaande email (SMTP)

Maar eerder vermeldde u: Sommige kregen een testmailtje niet toe en andere wel.
Dus het blijft een beetje onduidelijk en moeilijk het probleem te lokaliseren als u telkens iets anders zegt.

Welk account gebruikt u voor het verzenden van de berichten ? Voor Gmail moet u ook even naar de poort kijken en juist instellen.
Ik gebruik in Outlook voor mijn Gmail account voor de uitgaande mail poort 587 en voor inkomende mail poort 993
Gebruikt u bijvoorbeeld een emailaccount van uw provider is dit meestal voor uitgaande mail poort 25 en inkomende mail poort 110

Deze gegevens zal uw provider u eens gegeven hebben of anders is dat op hub website op te zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ervan uitgaande dat je voor Gmail, IMAP gebruikt, zodat de berichten gesynchroniseerd blijven met de Mailserver.

Gmail.jpg

Ga naar "Meer instellingen".

Gmail2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan