Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
goede morgen :

ik heb al een paar dagen iets raars ik heb een externe harde schijf,en als ik deze aan zet heb ik allemaal snelkoppelingen IPV gewone mappen
ik kan ze wel op doen maar niet op de normale manier
steek ik een usb stick of iets dergelijks heb ik het zelfde probleem
op deze schijf of usb stick staat ook altijd een snelkoppeling autorun bij
sluit ik deze aan op mijn laptop of andere computer heb ik dat niet,dus ik denk dat het hier wel een instelling zal zijn.
wie kan mij helpen voor dit irritant probleem ?

ook heb ik hier al een volledige format c gedaan zonder resultaat.

Zonnige groetjes : dendanny :zweet:
 
Ga naar Start --> Uitvoeren --> typ \cmd\
In het command venster typ: \attrib -h -r -s /s /d x:\\*.*\
Letop waar de x vermeld sta schrijf jij de letter van de opslag medium waar dat het probleem zich voordoet...
Met dit commando verwijder je alle attributen van de bestanden waaronder, systeem, verborgen en alleen-lezen.

Alsnog raad ik je aan eens Malwarebytes Anti Malware free een volledige scan te laten doen, aangezien dit meestal het werk is van een virus.
aangeraden is het om tydens de scan de pc niet te gebruiken ....laat malewarebytes ook de externe opslag media's mee scannen ( sluit ze daarom eerst allemaal aan )
voor alleer u de scan opstart dient u malewarebytes te laten updaten
 
CORRECTIE : de in te geven cmd commando is verkeeerd ..... deze moet Zonder de \ van voor en van achter !!!

gewoon attrib -h -r -s /s /d x:\\*.* de x wel vervangen door de letter die toegewezen is aan het opslag media waardat het probleem zich voor doet ...
is de commando regel in gegeven in het cmd venster klik je op enter
 
vergissen blijft mensselijk ...;)

doe in elk geval de scan met malwarebytes want het is vermoedelijk een virus die op je externe schijf zit ....waarschijnlijk binnen gekregen door laatst iets toe te voegen zonder deze eerst te scannen !
 
graag gedaan ...
voor alleer we hier een slotje opzetten wilde ik graag weten of de scan met malwarebytes iets gevonden heeft !!!!
ik vind het raar dat je niet op de malwarebytes site kunt geraken ....dit duidt op een besmetting !!
download malwarbytes vanaf hier
 
Laatst bewerkt:
ik ga er nu eens terug alles af doen en eens kijken wat da zegt,ik laat je zeker iets weten
maar ik denk dat niet vandaag zal zijn ok.
bij u laatste bericht > vanaf hier < lukt het wel Dank u

ik heb eens geprobeerd met malwarebytes 1.51.2.1300 free en daar heeft hij in totaal maar liefst op allemaal mijn schijven ( 6 stuks ) 39 fouten gevonden.
daarom wil ik beginnen met een nieuwe lei, en nu geraak ik wel op die eerste koppeling in je eerste bericht.
maar ik zie wel achter de format C
 
Laatst bewerkt:
he qtex juist alles terug op gezet en Malwarebytes gedraaid en geen malware gevonden dus alles ok hier (y)
bedankt voor alles nu mag ie van mij vast :duimop:

nog prettige weekend .

mijn pctje draaid nu wel effe op vista maar die komt wel terug op win7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan