Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Hallo , hier mijn eerste vraagje.

Graag zou ik de overstap maken naar Win 7 Ultimate , ik bezit thans Win XP Prof versie 2002 , ik werk met intel core 2 duo 6400@2.13 GHz , mijn moederbord is een Asustek model P5B versie Rev1.xx.

Ik heb nu maar 2 GB geheugen , die kan ik zelf aanvullen met nog 2x 1Gb om tot 4 GB te komen.

iemand zei me ook dat ik een bios 2.1 slic moest maken wanneer ik overstapte van XP naar win 7 , mijn vraag is nu , is dit wel nodig en indien ja , hoe kan je dit uitvoeren ?

dit zou me al in de goede richting duwen.
dank U wel
mvg
louwe
 
2Gb geheugen is voldoende voor een 32bit versie, enkel als u veel rekenkundige bewerkingen en zware programma gaat draaien doet u er goed aan van dan minimum 4Gb geheugen te plaatsen, uw moederbord ondersteunt tot 8Gb.
Maar doe eerst de compabiliteitstest.
Om over te schakelen van WIN XP naar WIN7 zal u een clean instal moeten uitvoeren, dus eerst al uw data veilig back-uppen op een ander medium.
 
Het zal sowieso werken ja maar houd er ook rekening mee dat je grafische kaart niet te oud is omdat je dan geen Aero effects kunt gebruiken.
 
2Gb geheugen is voldoende voor een 32bit versie. Om over te schakelen van WIN XP naar WIN7 zal u een clean instal moeten uitvoeren, dus eerst al uw data veilig back-uppen op een ander medium.


als je pc xp pro kan draaien kan ie ook vista ultimate draaien. dus daar hoef je niet van wakker te liggen.
om geen backup te hoeven maken kan je een eenvoudige omweg maken: upgrade eerst de xp naar vista en dan de vista naar 7. werkt perfect!!
 
Hallo allemaal.

Bedankt voor uw hulp , ik kon niet vroeger reageren wegens omstandigheden , maar ik ben er in geslaagd om Win7 te instaleren ,
maar ik merk wel dat ik wat meer geheugen zal bijsteken.

Ik heb ook een probleempje bij het afsluiten blijft de pc aanliggen , hij wordt dus niet volledig afgesloten , scherm is wel weg ,
maar de pc blijft door draaien , tot ik hem manueel uitschakel......is er een oplossing voor ?

Als ik nog 2GB geheugen bijplaats , moet ik dan nog iets anders ondernemen ?

mvg
louwe
 
1..open je configuratiescherm
2.klik op de tap energie beheer (note : op aanmerking van onze mod MIK kan het dus zijn dat er hier nog een bewerking dient te gebeuren wat ikzelf hier niet kan nagaan ....
het betreft deze opmerking !na configuratiescherm , nog "Systeem en beveiliging" en pas daarna links klikken. )
3..klik links op Het gedrag van de aan /uit knoppen bepalen
4..je zie een scherm opspringen met een keuze menu : selecteer afsluiten
5...klik op wijzigingen opslaan
 
Laatst bewerkt:
Dat ken ik nog niet en wilde dit eens bekijken maar "Het gedrag van de aan /uit knoppen bepalen" zie ik nergens in het configuratiescherm.
 
na configuratiescherm , nog "Systeem en beveiliging" en pas daarna linksklikken.
 
ligt er aan ik heb deze keuze dus niet omdat ik mezelf ook de verborgen administrator opgeeist heb ..
dus het zou kunnen wat je zegt ... zal dit er tussen haakjes bij vermelden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan