Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon zijn laptop start niet meer op en geeft volgend probleem: PXE-E61: Media test failure, check cable. PXE-M0F: Exiting PXE ROM. Reboot and select proper boot device or insert Boot Media en bla bla bla. Na Recovery DVD1 komen er verschillende errors, namelijk: error set HDD Letter, Error set Backup Letter en onvoldoende schijfruimte. Na het plaatsen van schijf 2 blijft de dvd hangen in D:\Wimsoft\Soft2.SWM.
Graag een oplossing aub.
 
De recoverypartitie staat op schijf 1, deze schijf is onleesbaar, waarschijnlijk defect, ofwel is ze niet goed geplaatst.
Ook daarom dat geen stationsletter kan worden toegekend.
Test die schijf 1 eens met een programmaatje.
Of als je een externe behuizing hebt voor die schijf kijk eens of je met een andere pc toegang krijgt tot die schijf.
 
Kon je de herstel tool van packardbell niet aanspreken tijdens het opstarten? Ik dacht toets F11 tijdens het opstarten. Zo kan je de pc terug brengen in de aankoop versie. Ik vrees nu wel dat deze partitie beschadigd is, maar ik zou toch nog eens proberen. Mocht het niet lukken is je tattoo van je herstelpartitie verdwenen of verminkt. Dan kan je enkel met behulp van nieuwe herstel cd een nieuwe plaatsen en met behulp van packardbell medewerker ( Acer ondertussen) Het forum van packardbell zelf is ondertussen opgedoekt, door te veel negatieve reacties en de aankoop van Acer. Hierdoor valt de meeste hulp in het honderd voor vele gebruikers van Packardbell.
 
Bedankt iedereen. Hersteltool van Packard (F11) werkt niet, zoals al aangegeven (error set HDD Letter, Error set Backup Letter en onvoldoende schijfruimte). Ih heb de laptop, ten einde raad meegegeven aan een medewerker die instaat voor onderhoud en herstelling van PC's aan stad Leuven. Volgens hem is de harddisk stuk en zouden we dus een nieuwe moeten plaatsen. Hebben jullie raad over welke HD (games, chatten, downloaden), welke prijsklasse en of dit wel nuttig is. Ik overweeg eventueel de aankoop van een nieuwe laptop omdat ik mijn twijfels heb aan de recovery cd's. Indien deze niet werken is de aankoop van een harde schijf onnodig en weggesmeten geld.
 
recovery cd's zullen niet meer werken omdat er nieuwe hardware in zit. Wat je wel kan doen is windows cd aankopen.
 
Die recovery's zullen inderdaad niet werken, dit omdat er op de harde schijf, op een verborgen partitie die normaal de Q letter aangewezen krijgt gewoon weg is.
Ik vermoed dan ook dat deze paritie al weg was. Je kan dit namelijk als optie aangeven bij het ingebruik nemen. Het enigste wat je kan doen is volgens mij een installatie dvd proberen bemachtigen en je oem installatie zo doen. Je bezit namelijk de code van windows of je schaft je een nieuwe installatie dvd aan met windows en code er bij. Of je koopt een installatie dvd bij packard Bell en de ondersteuning die je nodig hebt om deze tattoo te installen samen met de software.
trouwens heb je geen garantie meer? Anders kan je hier gebruik van maken. De aankoop van de originele dvd en ondersteuning van Packardbell bedraagd bijna evenveel dan een windows dvd die je dan altijd kan gebruiken.
 
Ik schreef ook al dat de schijf waarschijnlijk defect is.
Je hebt toch je key van windows nog op de sticker onderaan de laptop.
Vraag aan iemand een cd van windows (juiste versie, maar die van de stad zal dat wel weten, en misschien kunnen aangeraken).
Of download een windowsimage en installeer alles opnieuw.
Activeren via telefoon en je laptop werkt opnieuw, kostprijs hoeveel vandaag de dag? 50, 60 euro??
Daar koop je geen laptop van.
Trouwens, plaats de inhoud van de 2e schijf op een ander medium en je hebt direct plaats genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan