Pc blokkeerd na enige tijd werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

glenvz

Gast
hallo , mijn pc blokkeerd na enige tijd werken , start soms maar op na de 15e à 20e reboot .
besturingssysteem : windows xp home
Medion PC van Aldi aangekocht 2 jaar geleden .

mvg Glen
 
Kijk in de kast eens of je hardware geen slecht contact heeft.
Doe eens een virusscan online.
Laat te pc eens scannen op spyware.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey
vertel even wat de pc doet of niet doet
wat zie je-----wat hoor je ?????? (sk) (sk)
 
je hoort niets , beeldscherm blokkeerd . muis beweegt niet . dus ik moet altijd de pc met de aan/uit knop uitschakelen
 
hey
'ik zou beginnen met een nieuw netsnoer : uw fans draaien niet ? ( geen geluid ) = veel voorkomend prob
andere mogelijkheid : de aan/uit knop is defekt : controleer even de aansluiting binnen in de pc ( vermoedelijk is deze defekt =vervangen )
als dit niet werkt "zou " uw voeding kunnen defekt zijn , maar dit is wel de laatste optie ( plaats een zwaardere voeding ) (sk)
 
de fans draaien . de aan uit schak is ook niet defekt , maar kan het niet liggen aaan verkeerde drivers voor beeldscherm ?
 
heb nog iemand gekend die problemen gekend heeft met de aldi pc en dacht ook aan een miskoop , zelfs format c lukte niet meer
pc binnen gedaan bij den pcboer en wat bleek ,
er zat enorm veel stof binnen in de kast , dus even uitblazen .........
mss ligt daar bij jou ook het probleem , pas op ik vernoem dit enkel maar en zeg niet dat het zo is maar je weet nooit
hopelijk ben je daar mee geholpen en mss ook andere

groetjes
sjatoken
 
Als je kunt rebooten en opstarten werkt je aan en uitzetknop!
Het probleem kan door verschillende zaken veroorzaakt worden.
Probeer eens eerst je geheugen te testen (in een andere PC te steken van een vriend. Opgelet dit geheugen moet ongeveer dezelfde karakteristieken hebben. Niet proberen SDRAM geheugen (168 pins) te steken in een slot van DDR (184 pins) geheugen)
Een andere oorzaak kan een defecte video kaart zijn. Probeer uw kaart eens uit in een andere PC (We hebben een warme zomer gehad en de hitte kan op lange termijn wel eens fataal geweest zijn.) De koelers van uw videokaart moeten stofvrij zijn, want anders krijg je oververhitting van uw videochip.
Koppel eens uw harde schijf en uw CD-DVD spelers los van uw moederbord (misschien situeert zich het probleem bij een van deze toestellen. Indien uw PC nu niet crashedt kan je er bijna zeker van zijn dat het niet aan uw moederbord ligt. Dan sluit je enkel uw harde schijf terug aan en kijk hoe je PC nu reageert.
Doet hij terug normaal dan weet je dat je harde schijf OK is en sluit je je CD aan. Indien dit goed werkt dan kijk je naar je DVD-speler.
 
hetgene die ik al meegemaakt heb uit ervaring bij anderen zijn ongeveer de zelfde problemen zoals jij beschrijft, heb dan ook alles bekeken en getest als blijkt dat alles vlot loopt zoals het moet en het probleem nog niet opgelost doe ik gewoon een format van de boot , herinstaleren van windows en meestal is het probleem hierdoor opgelost

Indien je soms nog op xp kan geraken installeer eens een detectprogramma om te alles te detecteren wat er intern in je pc zit en wat er misloopt , kan je denk ik met sandra ook zien (ben ik wel niet zeker van)
 
Toen die van mij een tijdje geleden altijd zonder meer stilviel heb ik een zwaardere voeding gestoken en het was opgelost.
 
hey
toch iemand die geloofd dat voedingen kunnen defekt gaan , zelfs als je ze niet gebruikt , maar nog niemand die gedacht heeft aan de voeding van het scherm , ja dan krijg je ook geen beeld ???
 
heb enigszins zelfde probleem, pc blokkeert na enige tijd en enigste dat je kan doen is afsluiten met de aan/uit knop. soms wordt mijn scherm ook afgesloten en kan je enkel weer op de aan/uit knop drukken. sommige zeggen dat mijn hd op zijn laatste benen loopt of ligt het aan iets anders?
 
hey
even een ander idee : uw MBR is beschadigd ! ( master boot record ) hier door kan uw pc moeilijk opstarten of helemaal niet ( tot 20 x opstarten met aan uit knop )
begin even met F8 --- veilige modus met opdracht promt ---in het promt venster typ : defrag c:\ -b ( defrag van uw MBR )
anders kan je hier een opstartdiskette maken om uw MBR te herstellen
http://bootmaster.filerecovery.biz/bm_plus.html ;)
 
1.hele goeie tip gabriel deze zal ik zeker onthouden maar ik denk nog altijd eerder aan een softwarematog conflict. Want wanneer er zich een ernstige systeemlfout voordoet staat xp standaart ingesteld om terug opnieuyw op te starten . 2. Nu zat ik nog eens hier goed door te lezen en dit probleem heb ik dus meegemaakt zoals ik al eerder zei maar toen kwam er nog een ander probleem voor die hier nog niet staat namelijk de cpu die versleten is ofwel veel te warm krijgt. 3.Wat die slijtage betreft op je hd zou ik moeilijk kunnen geloven vooral omdat je zegt dat je pc nog maar 2 jaar oud is indien het een maxtor of seagate is kan je een gratis programma downen op hun site en via ne cd branden en booten dit porgramma zal dan een volledige test doen van de hd die "zogezegd" versleten zou zijn. 4. Ook een goeie punt vind ik de voeding dat kan ik al eerder geloven dat deze zou versleten zijn. Laat zeker iets weten dan denk ik nog eens goed na
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan