Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Eigenlijk had ik me behoedzamer moeten opstellen toen ik een .doc.zip bestand ontving van een goede bekende, maar toch op geklikt - en gelijk even inwendig gevloekt toen er zich geen bericht (zichtbaar) ontvouwde...

De wenkbrauwen gingen de hoogte in toen de pc opnieuw werd opgestart: het scherm vertoont storingen en de witte achtergond van een doorsnee webpagina krijgt een roze schijn. Tweede flater bestond erin om naam van de de 2 trojaanse paarden, die inmiddels door Housecall werden opgeschoond, niet op te schrijven... In de downloads-afdeling van Mozilla staat wel nog de zip-file (of beter gezegd het icoon van de folder) met een verbodsteken en verwijzing naar een website; mistakenexperience.com )

De prullenmand heb ik getracht leeg te maken en toont ook leeg, maar een boodschap blijft: de prullenmaand is beschadigd..? Of dit gelinkt is, met het bovenstaande, durf ik evenwel niet bevestigen. Misschien bestond dit sluipend probleempje al.

Housecall of avg laten nu geen virusgevaar meer zien - maar toch blijft een witte achtergrond roze en verschijnen overwegend groene puntjes, streepjes en alerhande (abstracte) figuurtjes afwisselend over het scherm geprojecteerd.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing om de klok terug te draaien? Een witte achtergrond van een forum-scherm oogt minder vermoeiend en een gebruikelijke weergave van kleuren vergemakkelijkt ook foto-bewerking.

Zou het kunnen dat alleen de video-kaart gewijzigd is - of kunnen we toch veiligheidshalve dieper graven?


Groetjes,
En Dank voor elke aangereikte hulp
Frank
 
Wel, men kan dit oplossen op 2 manieren.
De eerste manier is om een direct antwoord te voorzien op je vraag. En dat houd in dat we alle problemen één voor één gaan bekijken, ALS die al geweten zijn= NIET.... en daarvoor een oplossing te vinden. Maar zoals je merkt sta ik volledig niet achter deze aanpak.

Als er op die schijf nog belangrijke data staat, zou ik die er eerst afhalen. Hoe je dat doet staat je vrij. Externe USB verbinding, direct kopieren naar backup, ...
Of je koopt je een nieuwe schijf en legt die besmette even langs de kant...

Vervolgens, installeer je OS (Windows?) opnieuw.
Klinkt misschien kort door de bocht allemaal. Maar geloof me, dit is de snelste en meest efficiente manier op zulke problemen correct aan te pakken.
De reden is dat je niet weet welke 'schade' dit virus teweeg gebracht heeft. Een Windows herinstalleren kost je meestal enkele uurtjes. Alleszins veel minder tijd dan je anders gaat spenderen om wat lapwerk toe te passen en te eindigen in een niet ideale situatie.
 
Als je Windows 10 gebruikt, kun je eens proberen een malware scan uit te voeren zoals beschreven in deze handleiding
En als je Windows 7 gebruikt kun je deze handleiding eens volgen.

Wanneer het systeem schoon bevonden is, kijk dan eens of het scherm weer normaal werkt en anders proberen om de VGA driver opnieuw te installeren.

Deze instructies hebben mij al verscheidene malen geholpen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan