Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik zou graag, speciaal voor films, het beeld van mijn Pc naar mijn TV krijgen. Dit is simpel als de Pc en de TV dicht bij elkaar staan, maar hier bevinden ze zich in aparte kamers en is er geen mogelijkheid een draad te trekken.

Dus: (1) ofwel draadloos, maar ik vind echt niets treffelijk; ofwel (2) via een soort netwerk systeem, want ik heb wel een Homeplug met vier aansluitingen, één bij mijn Pc en één bij mijn TV. Tenslotte wordt het Tv-signaal op die manier van mijn modem-router naar mijn TV gestuurd.
(3) Een andere mogelijkheid is om de nog vrije VGA-monitor aansluiting te gebruiken en een draadloos TV systeem er mee te verbinden, maar dit is te analoog-achtig.

Mijn Pc heeft geen WiFi.

Graag een werkend voorstel…

WW
 
T.,

Merci. Dat zijn drie oplossingen.

Lijkt ideaal, maar gaat het door twee muren? Ik bekijk eens of er meer info te vinden is over dit wonder-stickje en de andere draadloze dinges.

Voor de prijs van 'Airplay' en ook Sitecom koop ik een kleine laptop voor naast de TV...

Zal de andere oplossingen eens bekijken. Is toch niet zo simpel. Ik dacht het wel.

WW
 
Laatst bewerkt:
Draadloos gaat niet altijd goed, zeker als je HD video wilt gaan streamen heeft dit een bepaalde snelheid nodig. Doe je dit draadloos zou het kunnen gaan haperen.
Hiermee dus even rekening houden.

Wat kabels trekken betreft: Kan niet bestaat niet.
Hier in mijn huis heb ik ook de laatste jaren het nodige moeten trekken aan kabel. Alles is onzichtbaar weggewerkt.
 
Mmmm... Een huis is geen appartement. 'k Heb al wat (audio) kabels kunnen wegwerken maar een Hdmi is wat anders op deze lengte.
Maar kan er niets via de Homeplug? Ik ken niets van netwerken en IP-dinges, maar met wat uitleg zou het moeten gaan.
Bij Mediamarkt staan ze ook met de mond vol tanden als ik 'Pc-to-Tv' vraag.

Grtn, | WW
 
Wij hebben kastjes in gebruik van VGA naar CAT5 en andersom om een beamer aan te sturen over lange afstand met een laptop, zonder merkbaar kwaliteitsverlies
Dezelfde kastjes heb ik ook wel eens gezien voor HDMI.

Dan volstaat alleen een netwerkkabel trekken. Het is een ander protocol zodat je niet de bestaande netwerkkabels en switch of router kunt gebruiken.
 
Het bestaat dus:

Stream_HDMI-thumb.jpg
 
Ja DLNA is ondersteund op de TV. Maar wat moet er dan op mijn PC?

WW

Ik heb een samsung TV en samsung bied een bepaalde applicatie aan die ik op men PC installeer hiervoor.

Zo'n verbinding van HDMI over ethernet heb ik ook overwogen, maar de prijs van die convertoren is zeer duur. Toch als je full HD wenst. En ze hebben dikwijls 2 CAT5E kabels nodig (of soms 1x CAT6A)
 
Dan vraag ik mij af of het volgende zou werken: VGA-uit 》CAD5 > Homeplug1 > Homeplug2 > CAD5 》Hdmi > Tv.
Kan zoiets stabiel zijn?
Dan blijft nog de optie: notebook bij Tv met korte Hdmi naar Tv. Voor € 299 bij aldi...
Wat is best van alle opties die hier de revue hebben gepasseerd?

WW
 
Dan vraag ik mij af of het volgende zou werken: VGA-uit 》CAD5 > Homeplug1 > Homeplug2 > CAD5 》Hdmi > Tv.
Kan zoiets stabiel zijn?

De kastjes die wij gebruiken kunnen dat niet, omdat er een ander protocol gebruiken wordt. Het signaal is dus anders door de cat 5 kabel dan het netwerk protocol. De Homeplug kan in jouw geval dus niets met het signaal en hier zal het stoppen. Maar ik heb het dus over de kastjes die wij gebruiken, misschien bestaan er andere die dit wel kunnen ??


Ik zal uitleggen hoe het hier bij mij thuis is aangesloten en bekabeld.

Onder mijn TV heb ik een mediaplayer die op mijn netwerk is aangesloten.
Op zolder staat een NAS server en een gewone Server met gedeelde mappen. Via mijn mediaplayer zie ik de gedeelde publieke mappen en kan ik alles afspelen wat in deze gedeelde map geplaatst is.
Ook zie ik de gedeelde mappen van de PC's die op dat moment aanstaan, dus hiervan kan ik ook afspelen als daar een film of wat dan ook gedeeld is.

[edit] Ik vergeet nog wat, uiteraard kun je een melding krijgen van de Firewall als er een ander apparaat met IP adres de gedeelde map wil bezoeken.
Als je een softwarematige firewall gebruikt, zal je hierin wat instellingen moeten doen [/edit]
 
Dat is al een aardig netwerk. Bovendien heb je het over afspelen van gedownloade films. Voor mijn probleempje lijkt dat overkill. Het gaat om een film die via Popcorn-time op mijn Pc speelt gelijktijdig op Tv te zien.
Mijn Gsm spiegelen gaat supergoed met een dongle Moviecube van Emtec. Voor Youtube werkt de Chromecast ook goed. Maar Popcorn-time werkt (nog) niet zo goed op de smartphone. Dus via de Pc dan maar. Nu zijn de voorgestelde oplossingen van het goede te veel. Alles wat meer is dan een notebookje bij de Tv is too much.
 
Weet ik niet. Toevallig kwam ik er op en bovendien weidt Computer Idee er deze week een artikel aan. "Het streamen of downloaden is de verantwoordelijkheid van de gebruiker".
In ieder geval werkt het fenomenaal goed - compleet met ondertitels.

Gelukkig worden we hier in Belgie niet geplaagd door een organisatie zoals BREIN. We hebben wel SABAM, maar die doen geen heksenjacht op PC-gebruikers, alleen publieke muziek e.d.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan