Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Op heden leg ik mijn PC aan - hij licht op - valt uit.
Bij heropstarting wil hij niet meer opstarten.

Bij Windows Foutherstel heb ik :
* PC normaal opstarten gedaan = reageert niet.
* en daarna Opstartherstel : de PC zoekt problemen op = verkrijgen van melding : "PC kan niet automatisch hersteld worden".

Bij Systeemherstel bekomt men 5 onderwerpen :
1. Opstartherstel = zie hierboven.
2. Systeemherstel = naar een vroeger tijdstip teruggaan : heb er 5 geprobeerd.
3. Systeeminstallatie herstellen = kopij
4. Windows geheugencontrole = kan niet worden uitgevoerd.
5. Opdrachtprompt : ben ik niet aangekomen daar ik er niets van ken.

Graag een tip wat ik nog kan uitvoeren ter controle OF om mijn PC toch nog te laten opstarten.

Flamingo
 
Als dit nog steeds dezelfde pc betreft: http://www.pctuts.be/f395/windows-u...een-geschiedenis-48726/index2.html#post194029

Ik begrijp dus dat hij nu helemaal niets meer doet zoals u in de eerste zin omschrijft.
Dan is er een behoorlijk hardware probleem en zal niet in de software gezocht kunnen worden.

In eerste instantie bij de andere topic's dacht ik aan een defecte grafische kaart, maar als ik nu de problemen lees die er bij gekomen zijn lijkt het de voeding die defect is.

Mijn eerste diagnose is dan niet goed geweest, maar bij een slechte voeding kan een grafische kaart ook soms niet goed functioneren dus ik zat wel in de buurt.
 
Denk ook aan twee zaken hier; voeding en/of harde schijf. En misschien wel meer. Beschrijf je PC eens aub? (merk? hardware; mainboard, CPU, .... wanneer aangekocht?...) Verder mag je er idd vrij zeker van zijn dat het hardware problemen zijn die aan de oorzaak van zulk falen liggen.
 
Als dit nog steeds dezelfde pc betreft: http://www.pctuts.be/f395/windows-u...een-geschiedenis-48726/index2.html#post194029

Ik begrijp dus dat hij nu helemaal niets meer doet zoals u in de eerste zin omschrijft.
Dan is er een behoorlijk hardware probleem en zal niet in de software gezocht kunnen worden.

In eerste instantie bij de andere topic's dacht ik aan een defecte grafische kaart, maar als ik nu de problemen lees die er bij gekomen zijn lijkt het de voeding die defect is.

Mijn eerste diagnose is dan niet goed geweest, maar bij een slechte voeding kan een grafische kaart ook soms niet goed functioneren dus ik zat wel in de buurt.

Ja, als hij al vooraf eens een probleem gehad heeft met zijn grafische kaart zal dit inderdaad wel de meest aannemelijke diagnose zijn. De voeding die het aan het begeven is kan u pc heel raar doen reageren.
 
Mijn PC heeft de volgende inhoud : aangekocht 23.11.2010 :

* Moederbord : Gigabyte GA-P55-USB3 ATX LGA1156P 55
* Processor : Intel Dual Core i5 680 s1156 4 Mb
* Geheugen : KVR-1333D3N9K2 / 4G DDR3 - 4 GB - 1333 Mhz
* Grafische kaart : Asus ENGT220 / DI / 1GD3 V2 - 1 GB - PCI-E

Windows 7 Home

Vraag : zou het helpen om mijn PC volledig te herinstalleren : dus W7 en alle programma's en mijn updates voor Mijn Documenten enz ?

Flamingo
 
Denk ook aan twee zaken hier; voeding en/of harde schijf. En misschien wel meer. Beschrijf je PC eens aub? (merk? hardware; mainboard, CPU, .... wanneer aangekocht?...) Verder mag je er idd vrij zeker van zijn dat het hardware problemen zijn die aan de oorzaak van zulk falen liggen.

DDragon80, leeftijd heeft bij een voeding er eigenlijk heel weinig mee te maken, mijn vrouw haar pc is 7 jaar en ik heb er al 2 nieuwe voedingen moeten in steken. De reden daarvoor ligt aan de hoge voltage die hier op de stopcontakten zit. 280V
 
Vraag : zou het helpen om mijn PC volledig te herinstalleren : dus W7 en alle programma's en mijn updates voor Mijn Documenten enz ?

Flamingo

Er is voor 98.99%zeker een hardware probleem en dat los je niet in de software op.

Bijna zeker dat de voeding defect is gezien het grafische probleem in het andere topic.
 
DDragon80, leeftijd heeft bij een voeding er eigenlijk heel weinig mee te maken, mijn vrouw haar pc is 7 jaar en ik heb er al 2 nieuwe voedingen moeten in steken. De reden daarvoor ligt aan de hoge voltage die hier op de stopcontakten zit. 280V

280 Volt ?? 36_2_32.gif
 

yeps, het vreet hier lampen. Reeds 2x de voeding van mijn vrouw haar pc naar de botten. Maar verder hebben we er eigenlijk nog geen problemen mee gehad, vooral de verlichting is daar het gevoeligst aan precies. Ben dat ook nog maar een paar maand geleden te weten gekomen toen ik in de garage een nieuwe TL armatuur wilde hangen en wilde meten of er stroom op zat of niet.
 
Je gaat me toch niet vertellen dat je een permanente overspanning hebt. Ik zou jou elektriciteit leverancier hier eens op aanspreken en aansprakelijk stellen.
240 Volt lijkt mij een beetje de limit.

Anders zou ik eens wat overspanningsbeveiligingen kopen. Deze zorgen dat het teveel aan spanning afgevoerd wordt naar aarde.
Ik heb even geen idee of de energierekening hier dan mee te maken gaat krijgen.
 
Je gaat me toch niet vertellen dat je een permanente overspanning hebt. Ik zou jou elektriciteit leverancier hier eens op aanspreken en aansprakelijk stellen.
240 Volt lijkt mij een beetje de limit.

Anders zou ik eens wat overspanningsbeveiligingen kopen. Deze zorgen dat het teveel aan spanning afgevoerd wordt naar aarde.
Ik heb even geen idee of de energierekening hier dan mee te maken gaat krijgen.

Nee het is gelukkig niet permanent, maar het zijn niet zo piekjes van een paar seconden ook niet. We wonen te dicht bij een electriciteits cabine, vandaar die hoge pieken. Je mag toch rekenen op enkele uren per dag dat we op 270 a 280 Volt zitten. Daar hebben we inderdaad ook al aan gedacht om dit te laten installeren zo iets om de stroom wat gelijkmatiger te laten zijn op 240 Volt of zo.
 
Je gaat me toch niet vertellen dat je een permanente overspanning hebt. Ik zou jou elektriciteit leverancier hier eens op aanspreken en aansprakelijk stellen.
240 Volt lijkt mij een beetje de limit.

Anders zou ik eens wat overspanningsbeveiligingen kopen. Deze zorgen dat het teveel aan spanning afgevoerd wordt naar aarde.
Ik heb even geen idee of de energierekening hier dan mee te maken gaat krijgen.

Heeft niets met de leverancier te maken maar wel met de netwerkbeheerder en die moet daarvoor worden aangesproken.

Ik heb dat ooit (toen ik hier pas woonde) meegemaakt met de cabine in de achtertuin op 20 meter van het huis (constant +/- 260 volt)

Na 1 telefoontje werd dat probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan