pc opschonen zonder dat pc niet meer werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
verklaar effe wat je bedoel .... je titel laat vermoeden dat je de harde schijf wilt opruimen daar de pc niet meer werkt ( stuk is !! )

indien je dus bedoelt dat je de harde schijf wenst leeg te maken ...dan dien je deze met de gratis beschikbaar gestelde kildisk.iso te bewerken ..
dan ben je absoluut zeker dat deze ook leeg is ..
je brand de iso op een cd en start daarmee de pc op ...dus wel effe de bios induiken om het opstarten vanaf de cd drive als eerste te zetten !

opmerking ***je zegt de pc werkt niet meer !!
dan zal deze waarschijnlijk ook niet opstarten en dien je de harde schijf uit te bouwen , om deze dan elders in te bouwen !
 
Daar ga je geen software voor nodig hebben. Probeer ook al die optimizers en cleaners te vermijden. Die bieden niet echt een meerwaarde aan je systeem. Probeer op de eerste plaats je systeem clean te houden door geen onnodige software te installeren zoals bovenstaande en dergelijke. Ik zou wel een goede virusscanner aanraden. En eventueel een app die je http traffic proper houd zoals Admuncher, een echte aanraden maar redelijk onbekend bij de meesten onder ons. Al gebruik ik dit al jaren en vind het één van men beste aankopen ooit.
 
Het beste middel om een PC gezond te houden ben je zelf. Daar kan geen software tegen op.

Daarom kan niemand je advies geven welk programma je moet gebruiken. Eerst zullen we jouw computergedrag moeten kennen.
Als je elke dag software installeerd om uit te proberen heb je andere software nodig dan dat de nooit een programma installeerd en alleen maar over het web surft.
 
vergeet mijn posting , blijkbaar zit ik al te lang voor de comp....
 
De "vraag" is duidelijk genoeg, maar wat die titel betreft... (pc opschonen zonder dat pc niet meer werkt) is een ander paar mouwen. (lachen)

Jeetje zeg, dat is een heldere opmerking op dit late uur.
 
Hij/zij vraagt gewoon een betrouwbaar opschoon-programma. Dat is: »Ccleaner« en voor iemand die weet wat hij/zij doet: af en toe: »Toolwiz Care« (je kan er zoveel meer mee doen). Voilà nu heeft de Painkiller zijn/haar antwoord. Hopelijk was het voor niemand te painful. 't Is ook al zo laat...
MvG ||| Walter
 
Hij/zij vraagt gewoon een betrouwbaar opschoon-programma. Dat is: »Ccleaner« en voor iemand die weet wat hij/zij doet: af en toe: »Toolwiz Care« (je kan er zoveel meer mee doen). Voilà nu heeft de Painkiller zijn/haar antwoord. Hopelijk was het voor niemand te painful. 't Is ook al zo laat...
MvG ||| Walter

"CCleaner" is gratis, maar of dit het "beste" programma is om een pc in goede conditie te houden, wat toch het eerste deel van de vraag is... daar heb ik toch wel enige twijfels bij, want wat doet het meer als wat "afval" opruimen. Voor mij is CCleaner gewoon één van de vele programma's die hiervoor worden aangeboden.
 
Geen enkele cleaner deugt eigenlijk. Er zijn er andere idd, daarom heb ik »Toolwiz Care V1.0« ook genoemd. Deze twee zijn - volgens mij - de minds 'gevaarlijke'. Dus altijd eerst een herstelpunt maken. Beter nog: maak een Image of Systeemkopie, zodoende keer je altijd terug naar 'er voor' als het tegenvalt. Ik gebruik beide dagelijks. Nog nooit één probleem gehad. Met andere (ik noem ze hier niet) heb ik wel catastrofen beleefd. Dus: hou het bij die twee.
MvG ||| Walter
 
inderdaad nooit overkill plegen: 1 AV , 1 enkele cleaner, eventueel een systeemoptimiser, hoewel je dan gebonden bent aan wat die de beste instellingen vindt.

er is niks beter dan het allemaal manueel te beheren, hoewel dat natuurlijk tijd vraagt en enige kennis.

over het algemeen kan je stellen dat je systeem goed draait met standaardinstellingen en blijf je er best af en dien je enkel je tijdelijke bestanden allerhande tussendoor eens te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan