pc overclokken met metL: clockgen, amd overdrive, systool, ntune

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal, een vriend van me kan zijn pc niet overclokken wat moet hij doen dit is zijn processor
amd phenom x4 9500 2,2Ghz, hij probeerde over te clokken met dit progama.

metL: clockgen, amd overdrive, systool, ntune

graag hulp.

oja en hij heeft okal amd overdrive geprobeert, maar bij het opstarten stond er: ''amd overdrive has failed to start''
maar het is wél voor amd.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wat meer specificaties vermelden van het moederbord.

hierzo is dit genoeg info?
1.png

KnipselPN4.png

3-1.png

2-2.png
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn ASUS is van de cpu eenvoudig de multiplier in te stellen via het bios.
Bij speciale modellen (voor HP enzo) heb ik niet veel ervaring mee, maar het moet volgens mij kunnen.
Desnoods eens zien naar biosupgrade.
 
Bij mijn ASUS is van de cpu eenvoudig de multiplier in te stellen via het bios.
Bij speciale modellen (voor HP enzo) heb ik niet veel ervaring mee, maar het moet volgens mij kunnen.
Desnoods eens zien naar biosupgrade.

is er ook een manier om met een progama het cpu te kunnen overclokken?
 
is wat ik mij nu al dikwijls afvraag,waarom willen jullie steeds maar overclocken
als hij niet snel genoeg is koop dan een snellere,want als je dit doet heb je een betere koeling nodig voor je prossecor en verkort de levensduur ervan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volledig met je eens Rudy

Eigenlijk wil ik hier nog iets aan toevoegen. De topicposter zal zeker de bedoeling van overclocken hebben om te gamen. Ik ben nu geen gamer, maar moest ik een gamer zijn, zou ik me nooit een merkcomputer aanschaffen. Zelf een kloon bouwen zodat je die zelf later kan uitbreiden. Geen kennis van zelf een computer te bouwen. Naar een goede computerwinkel stappen, en laat je computer bouwen. Koop alles tegelijkertijd in dezelfde winkel, niet het moederbord hier, het geheugen daar, de harde schijf ginder. Bij één en dezelfde winkel gaat het je dan ook voordeliger in prijs komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan