Pc start op maar voor de rest niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo vrienden,

Voor het begin van het nieuwe jaar heb ik al een lastige vraag, ik heb van een vriendin een PC gekregen die al 2 jaar in de kast stond en zo goed als nieuw want binnenin geen vuiltje stof en daar zei nu is gescheiden van haar man kon ze daar niets meer mee aanvangen.
Nu thuis gekomen sluit ik hem aan en duw op de start knop en start direct op maar geeft niets op het scherm en hoor ook geen piep toon. Na een beetje googlen heb ik een paar zaken gedaan, bv. een nieuw batterijtje gestoken, de video kaart er uitgenomen en terug geplaatst, het geheugen er uit genomen en dan opstarten om te horen dat hij piep tonen gaf en ja dat wel en heb al ook een cd ingestoken van windows om te zien of hij zou opstarten van cd maar geen resultaat!!!
Wie weet raad !!!

Groetjes marco
 
Als ik de pc opstart hoor ik geen pieptoon maar wanneer ik opstart zonder ram geheugen om de 2 seconden geeft hij een pieptoon maar wel wanneer de vga kaart is aangesloten en als ik die los koppel geen pieptoon.

Grtjs marco
 
Controleer de video kabel eens of deze goed vastzit aan de videokaart, maar ook aan de monitor en kontroleer of er geen pennetjes verbogen zijn. Probeer anders eens een andere videokabel.
Heb je de monitor aangezet.
 
Als je een essentïeel onderdeel verwijderd gaat die natuurlijk een foutcode (beeb) geven. Gaat waarschijnlijk een hardware defect zijn.
Werkwijze is als volgt:
Koppel alles los wat niet essentëel is en start op.
Wat is essentïeel: voeding, moederbord, CPU en geheugen (en videokaart wanneer niet onboard).

Zo kan je al 'iets' uitsluiten. Maar zonder vervangonderdelen wordt de rest wel moeillijk...
 
Ik vrees dat we weinig kunnen doen dan. Binnendoen bij de computerboer als je deze wilt laten herstellen. Maar geloof me, voor de prijs dat je mogelijk gaat betalen heb je al een halve nieuwe waarschijnlijk...
 
Je hebt totaal geen beeld.

Dit kan een paar verschillende oorzaken hebben.

  • Defecte monitor
  • Defecte kabel
  • Defecte videokaart

De kabel is al vervangen, de pc is nagenoeg nieuw dus de videokart is waarschijnlijk goed. Dan blijft het scherm over.
 
Kan eigenlijk ook al de rest zijn... Zolang de voeding "werkt" en het moederbord op de power pulse reageerdt. Bij een defecte CPU gaat die ook nog "aan".

Je kan wel eens kijken, maar vooral horen, of de harde schijf ratelt als je hem start. Dus sluit de harde schijf terug correct aan. Indien deze "actief" is tijdens het opstarten is de kans al groter dat het enkel één van bovenstaande factoren betreft (kijk post Pluis).
 
effe een opmerking :
gezien jij deze pc gekregen heb van een ander zou het kunnen dat men de harde schijf gewist heeft met een eraser bijv : kildisk
om deze geheel leeg te maken ....mocht ik ooit een computer teveel hebben en weg doen dan is dit het eerste wat ik zelf zal doen !
 
Omdat hij lang in een kast gestaan heeft, zit ik te denken, wat kan er gebeuren als een pc lang stil heeft gestaan.
Is er misschien langdurig een resetknopje ingedrukt geweest ? Dat nu misschien vast zit.

Is hij misschien ooit een keer gevallen en zit er bedrading los van het frontpanel naar het moederbord.

Wat gebeurd er allemaal precies als je de pc aanzet? Hoor je iets behalve de fan's draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan