Pc valt uit tijdens downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Niet mijn Pc maar deze van een kennis heeft volgende problemen en ik had graag eens jullie mening of visie gekregen., hij schrijft het volgende;

Sinds een tweetal weken heeft mijn PC (desktop met windows vista) rare kuren:

Als ik bij Google afbeeldingen een foto download, gaat dit bij de eerste foto redelijk vlot, bij de tweede een stuk trager en bij de derde stopt het downloaden plots. Enkele seconden later valt mijn PC na een klik helemaal uit. Dit probleem heeft zich nu al tientallen keren voorgedaan.

Als ik gewoon in Word werk of mails lees of surf op Internet, loopt alles normaal. Maar het moment dat ik iets wil downloaden en opslaan op mijn PC krijg ik deze reactie. Als ik nadien weer opstart krijg ik eerst de vraag of ik 'Windows normaal wil opstarten', wat verder zonder problemen verloopt ... tot ik weer dezelfde bewerking doe.

Heb juliie enig idee wat er zou kunnen schelen ?

Dank bij voorbaat
Yvan
 
Zeer raar verhaal. Eigenlijk is er geen verschil tussen volgende handelingen;
Als ik bij Google afbeeldingen een foto download, gaat dit bij de eerste foto redelijk vlot, bij de tweede een stuk trager en bij de derde stopt het downloaden plots.
en
Als ik gewoon in Word werk of mails lees of surf op Internet, loopt alles normaal.

Als je op het internet surft en je gaat bijvoorbeeld naar een nieuwssite, dan download je ook al die foto's in een tijdelijke folder.
Het enige verschil dat er eventueel kan zijn is volgende; wanneer je bestanden download naar een bepaalde locatie met je browser, gaat/kan je virusscanner deze actief scannen vooraleer deze definitief weg te schrijven. Wanneer je gewoon surft zou dit ook het geval moeten zijn, maar niet alle virusscanners zijn even actief daarin...

Dus hier de vraag, welke virusscanner staat er geinstalleerd? Je zou deze ter test eens tijdelijk kunnen uitzetten en kijken of dat verschil maakt.

Aanvulling:
Maar dat scannen start past wanneer het bestand 100% is ontvangen. Dus dat strookt niet met de verklaring dat de 2de trager gaat en met de 3de het systeem uitvalt.

Zoals ik vermelde; tussen gewoon surfen op het web en downloaden is geen verschil... Er klopt iets niet hier...
 
Vraag eens of hij alle (indien aanwezige) bestanden in c:\Windows\Minidumps doorstuurd zodat ik deze eens kan bekijken.
Wanneer windows crasht gaat hij in het beste geval zulke crashdump genereren en kan daaruit afgeleid worden waar de oorzaak ligt.
 
Als ik nadien weer opstart krijg ik eerst de vraag of ik 'Windows normaal wil opstarten', wat verder zonder problemen verloopt

Dat is normaal na het opnieuw opstarten. Dit omdat de computer verkeerd werd afgesloten.

Als ik bij Google afbeeldingen een foto download, gaat dit bij de eerste foto redelijk vlot, bij de tweede een stuk trager en bij de derde stopt het downloaden plots. Enkele seconden later valt mijn PC na een klik helemaal uit
.

Dit vind ik ook vreemd. Of je kennis gaat één of andere dubieuze of besmette site bezoeken die de computer laat uitschakelen.
Even afwachten op het resultaat van de crashdump
 
Inderdaad iets vreemds waar ik ook zo snel geen antwoord op heb.
Probeer dezelfde handeling van downloaden eens in veilige modus. Als dit goed gaat moeten we het probleem in de systeembronnen gaan zoeken.
Nog een vraag: Hoeveel vrije schijfruimte is er nog op de harde schijf ?
 
Inderdaad iets vreemds waar ik ook zo snel geen antwoord op heb.
Probeer dezelfde handeling van downloaden eens in veilige modus. Als dit goed gaat moeten we het probleem in de systeembronnen gaan zoeken.
Nog een vraag: Hoeveel vrije schijfruimte is er nog op de harde schijf ?

Hallo,
Hartelijk dank voor jullie reactie, hij heeft het probleem opgelost door te kiezen voor een andere browser nml google chrome en zijn probleem is nu van de baan.
Ik denk persoonlijk dat het zou voldoende geweest zijn, zijn IE te updaten, maar goed hij kies nu voor google chrome.

Iedereen bedankt voor de medewerking
groeten
Yvan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan